וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: ישראלים שישובו מדרום קוריאה ויפן יידרשו לשהות בבידוד

22.2.2020 / 18:57

מנכ"ל משרד הבריאות הודיע על החמרת המגבלות בתום הערכת מצב לאחר שקבוצת תיירים שנדבקו בנגיף טיילו בישראל. נשקלת הרחבת המגבלות גם לטייוואן. במקביל, המשרד נערך לרכש ציוד חיוני להתמודדות עם הנגיף מחשש למחסור

צילום: דוברות מד"א, עריכה: שאול אדם

משרד הבריאות החמיר הערב (שבת) את נהלי הכניסה לארץ ממדינות נוספות בדרום מזרח אסיה, בעקבות החשש מהתפרצות מגפת הקורונה. מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב מסר כי מהיום יידרשו ישראלים ששבו מדרום קוריאה ויפן לשהות בבידוד, זאת לאחר שהתברר כי כמה מחברי קבוצת תיירים מקוריאה הדרומית נשאו את הנגיף בעת שהותם בישראל. בר סימן טוב אמר הערב כי "מתפתח אירוע שאנחנו מנסים להשתלט עליו. המשמעות מבחינתנו היא להשתלט על האירוע מבחינה אפידמיולגית - לאתר את כל האנשים שהיו עמם במגע ולומר להם להיות בבידוד בית ל-14 יום".

בתדרוך שערך בר סימן טוב, הוא הוסיף כי "מעריכים שיש פוטנציאל להדבקה, בגלל שהם היו פה מספר לא מבוטל של ימים". הוא הבהיר כי ההערכה היא שהפוטנציאל לכך שיש חולה בישראל גדל משמעותית, משום שהיו לפחות מאות אנשים שבאו איתם במגע. הוא הבהיר כי "כל המערכת התגייסה להתמודד עם האירוע הזה".

בנוסף לכך, אמר כי "בלי קשר, בחנו את שיעור התחלואה בדרום קוריאה. הוא טיפס בימים האחרונים, ולכן החלטנו להפסיק את התנועה עם המדינה". הוא הוסיף כי במשרד בוחנים להטיל הגבלות על יעדים נוספים. "אנחנו בוחנים הגבלות גם על טייוואן, ונפרסם לגביה החלטה בשעות הקרובות". בר סימן טוב הוסיף כי "אנחנו מבינים שזה מעורר הרבה שאלות ולכן פתחנו שני מוקדי מידע לציבור". הוא הבהיר כי כפי שפורסם בוואלה! NEWS בשבוע שעבר, "אם יש סימפטומים למי מהאנשים שצריכים להיות בבידוד, הקמנו מוקד ביחד עם מד"א שיתחיל לפעול הערב משמונה. שם תתקבל החלטה האם האדם צריך לשהות בבידוד או לא".

היערכות בבית החולים שיבא תל השומר להגעת הנוסעים הישראלים מספינת הקורונה ביפן - 20 פברואר 2020. אבשלום ששוני, פלאש 90
היערכות האזור הסגור לנדבקים בבית החולים שיבא/פלאש 90, אבשלום ששוני

מעבר לכך, בר סימן טוב הוסיף כי "נהיה ערוכים לפתוח מתקן אשפוז בבידוד באופן מיידי". לדבריו, כרגע לא עומדת על הפרק אפשרות להורדת מדינות שהיו לגביהן הגבלות קודם לכן. בנוגע לקיום כנסים בינלאומיים אמר בר סימן טוב כי "אנחנו רואים עלייה מדאיגה במספר מדינות, וזה יחייב אותנו כנראה לעליית מדרגה".

עוד בוואלה!

קורונה בישראל: משרדי החוץ והבריאות שוקלים מגבלות למגיעים מדרום קוריאה

לכתבה המלאה
מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב בתדרוך משרד הבריאות בשל התפשטות נגיף הקורונה. 22 בפברואר 2020.. אתר רשמי, אתר רשמי
מנכ"ל משרד הבריאות בתדרוך משרד הבריאות, הערב/אתר רשמי, אתר רשמי

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות סיגל סדצקי אמרה כי "לשכות הבריאות ממשיכות לבצע חקירה של כל המקומות בהם שהתה הקבוצה מדרום קוריאה. אנחנו עושים כל שביכולתנו לוודא מי צריך להכנס לבידוד". היא הוסיפה כי "מי שמפר את הבידוד מסייע להתפשטות המחלה ברחבי הארץ. אני לא חושבת שיש מישהו שירצה לקחת את זה על המצפון שלו". שניהם אף הבהירו כי מי שחזר מאחת מהמדינות שהוכרזו מגבלות לגביהן וחש בתסמינים של המחלה, יפונה לקבלת טיפול רפואי באמבולנס מיוחד מביתו, והובהר כי אסור להתפנות לבד לבית החולים.

מחשש למחסור: היערכות לרכש ציוד

בתוך כך, לוואלה! NEWS נודע כי עקב התפרצות הקורונה והחשש בישראל ממחסור באמצעי מיגון, תרופות וציוד מתכלה, בוחנים במשרד הבריאות אפשרות לניהול מרכזי של רשימת פריטים, שהיעדרם עלול לפגוע בפעילות הרפואית החיונית במשרד. נשקלת רכישה מרוכזת של הציוד הנדרש, וריכוזו באתר אחד בארץ.

"עד כה המערכת מתנהגת בצורה דומה לרוטינה תוך ביצוע רכש ראשוני באופן פרטני וחלוקת הציוד על פי הנדרש לגופים בשטח", נכתב במסמך של משרד הבריאות. "בהתנהלות זו ועם מימוש המצב למחסור, צפוי שתיווצר בעיה לאחר סיום הציוד המצוי בכל גוף. בנוסף, המחירים המאמירים מיום ליום והציוד ההולך ומתמעט מחייבים שינוי תפיסה ביחס להליך הרכש בזמן שגרה".

צוות מד"א לקראת הגעת המטוס מקוריאה הדרומית בו יסורבו התיירים להיכנס בשל נגיף הקורונה. 22 בפברואר 2020.. מד"א
נחיתת המטוס מקוריאה הדרומית בנתב"ג/מד"א

במהלך היום משרד הבריאות פרסם שורה של הנחיות, לאחר שעלו הממצאים בנוגע לקבוצת התיירים. מהמשרד נמסר כי כל מי שהיה במגע הדוק, במרחק של פחות משני מטר ולמשך 15 דקות לפחות, עם חברי הקבוצה, מתבקש להכנס לבידוד בית למשך שבועיים מאז המגע האחרון עם הקבוצה ולדווח על כך באתר משרד הבריאות.

בנוסף לכך, במשרד קראו לכל מי שהיה ללא מגע הדוק עם חברי הקבוצה, אך נכח במקומות שאותם פירט המשרד, להיות ערני לגבי סימני מחלה, בהם חום מעל 38, שיעול או תסמינים נשימתיים אחרים. במשרד הבריאות מוסיפים כי עם התקדמות החקירה האפידימיולוגית תפורסם רשימת מקומות מפורטת יותר בהן שהתה הקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully