וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלת הקורונה: נאסרה כניסת אזרחים מדרום קוריאה ומיפן לישראל

על פי צו של משרד הפנים, תושבים מקוריאה הדרומית או מבקרים במדינה מנועים מכניסה לישראל. הנחיה דומה המופנית לאזרחי יפן תיכנס לתוקפה מחר. בנוסף, במשרד הבריאות הודיעו כי מי ששהה לאחרונה בטייוואן, איטליה או אוסטרליה ומפתח תסמיני מחלה, צריך להיבדק בהתאם להנחיות

צילום: רוני כנפו, יניר יגנה ויואב איתיאל, עריכה: עמית שמחה

ישראל נערכת למניעת הפצת נגיף הקורונה - עדכונים אחרונים

  • רשות האוכלוסין אוסרת את כניסתם של אזרחי יפן וקוריאה הדרומית לישראל
  • ההנחיה בנוגע לאזרחי יפן תיכנס לתוקפה מחר בבוקר
  • מי ששהה לאחרונה בטייוואן, איטליה או אוסטרליה ומפתח תסמיני מחלה ייאלץ להבדק
  • טיסה שהייתה אמורה לצאת לקוריאה הדרומית בוטלה - ומאות תיירים נותרו ללא פתרון

שר הפנים, אריה דרעי, הודיע היום (ראשון) כי החליט למנוע כניסה לישראל של מי ששהו ביפן או בקוריאה הדרומית בשבועיים האחרונים ושאינם אזרחי ישראל או תושביה - בכלל המעברים, זאת במסגרת המאמצים למנוע את הפצת נגיף הקורונה בישראל. לפיכך, כניסתם תימנע דרך מעברי הגבול האוויריים, היבשתיים והימיים. האיסור על כניסת מי ששהה ביפן ושמגיע בדרך אווירית ייכנס לתוקף החל ממחר בבוקר בשעה 8:00.

בנוסף, במשרד הבריאות הודיעו כי מי ששהה בטייוואן, איטליה או אוסטרליה ב-14 הימים האחרונים ומפתח תסמינים של מחלה, צריך להיבדק בהתאם להנחיות המפורטות באתר המשרד.  

צו זה מתווסף לצווים הקודמים המתייחסים למי ששהה בסין, בהונג קונג, במקאו, בתאילנד ובסינגפור וברשות האוכלוסין וההגירה מסרו כי יינתנו פתרונות מתאימים למצבים מיוחדים. "שר הפנים הנחה את מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, פרופ' שלמה מור יוסף, להיות בקשר רציף עם מנכ"ל משרד הבריאות כדי למצוא פתרונות מתאימים בהתאם להמלצות המתעדכנות בנושא", נמסר ממשרד הפנים.

הקוריאנים יושבים בשדה התעופה בנתב"ג, פברואר 2020. אבי כהן
תיירים קוריאנים בנתב"ג, אמש/אבי כהן

בתוך כך, במשרד החוץ התקיימה היום ישיבת חיתוך מצב בראשות מנכ"ל המשרד יובל רותם, עם נציגויות ישראל בסין, יפן וקוראיה הדרומית, בה העלו הצדדים את סוגיית היחסים הדיפלומטיים בין המדינות שישראל הטילה הגבלות כניסה על תושביהם. "הנציגים בשטח העלו את סוגיית הפגיעה ביחסים הבילטראליים בין ישראל למדינות מזרח אסיה", מסרו במשרד, "מנכ"ל המשרד השיב כי בראש סדר העדיפויות הלאומי עומדת המטרה לשמור על בריאות הציבור ואנו נפעל לצמצם למינימום את הפגיעה במדינות אלו ולשמור על דיאלוג פתוח איתם".

כמו כן, במסגרת אותם מאמצים, במהלך היום יוחלט לגבי המשך ההיערכות של הנציגים הישראלים בנציגויות אלו. מנכ"ל המשרד הורה לתגבר את החפ"ק המיוחד שנפתח בשדה התעופה כדי לטפל בתיירים שכניסתם לארץ תיאסר. במסגרת זאת, מנכ"ל משרד החוץ ייפגש אחר הצהרים בנתב"ג עם השגריר הקוריאני בישראל.

שר החוץ, ישראל כץ, אמר כי "משרד החוץ בראשותי מבצע את הצעדים הנדרשים על מנת להבטיח את בריאות הציבור תוך שמירה על היחסים החשובים עם מדינות אסיה. אנו נמשיך לפעול בתיאום עם כלל הרשויות הרלוונטיות בישראל".

אמש מנעו עובדי הרשות באופן נקודתי את כניסתם של תיירים מקוריאה הדרומית שנחתו בישראל, אך מעתה האיסור יהיה גורף. ל-12 נוסעים ישראלים הותר להיכנס לישראל, ולפי הנחיות משרד הבריאות הם חיובו בבידוד ביתי של 14 יום כדי שאזרחים אחרים לא יבואו איתם במגע כלל מרגע נחיתתם בארץ.

טיסה הייתה אמורה לצאת אתמול בשעה 22:00 בלילה מישראל לקוריאה הדרומית, אך היא בוטלה. מאות תיירים חיכו בשדה התעופה ולא מצאו פתרון שיאפשר להם לשוב לביתם.

הנוסעים הישראלים ששהו על הטיסה פונו לבתיהם באופן מבוקר על ידי צוותי מד"א. החובשים והפרמדיקים של מד"א נערכו לפינוי הנוסעים, כשהם ממוגנים בחליפה מיוחדת, מסיכה, כובע ומשקפיים, על פי הפרוטוקול הנהוג במקרים שבהם קיים סיכוי להדבקה בנגיף. לאחר פינוי הנוסעים, כלי הרכב חוטאו על ידי מערכת מיוחדת.

צוות מד"א לקראת הגעת המטוס מקוריאה הדרומית בו יסורבו התיירים להיכנס בשל נגיף הקורונה. 22 בפברואר 2020.. מד"א
המטוס שנחת אתמול בנתב"ג/מד"א

החלטת רשות האוכלוסין מגיעה לאחר שאמש החמיר משרד הבריאות את נהלי הכניסה לארץ משתי המדינות. מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב מסר כי מעתה יידרשו ישראלים ששבו מדרום קוריאה ויפן לשהות בבידוד, זאת לאחר שהתברר כי כמה מחברי קבוצת תיירים מקוריאה הדרומית נשאו את הנגיף בעת שהותם בישראל. בר סימן טוב אמר הערב כי "מתפתח אירוע שאנחנו מנסים להשתלט עליו. המשמעות מבחינתנו היא להשתלט על האירוע מבחינה אפידמיולגית - לאתר את כל האנשים שהיו עמם במגע ולומר להם להיות בבידוד בית ל-14 יום".

בתדרוך שערך בר סימן טוב, הוא הוסיף כי "מעריכים שיש פוטנציאל להדבקה, בגלל שהם היו פה מספר לא מבוטל של ימים". הוא הבהיר כי ההערכה היא שהפוטנציאל לכך שיש חולה בישראל גדל משמעותית, משום שהיו לפחות מאות אנשים שבאו איתם במגע. הוא הבהיר כי "כל המערכת התגייסה להתמודד עם האירוע הזה".

בנוסף לכך, אמר כי "בלי קשר, בחנו את שיעור התחלואה בדרום קוריאה. הוא טיפס בימים האחרונים, ולכן החלטנו להפסיק את התנועה עם המדינה". הוא הוסיף כי במשרד בוחנים להטיל הגבלות על יעדים נוספים. "אנחנו בוחנים הגבלות גם על טייוואן, ונפרסם לגביה החלטה בשעות הקרובות". בר סימן טוב הוסיף כי "אנחנו מבינים שזה מעורר הרבה שאלות ולכן פתחנו שני מוקדי מידע לציבור". הוא הבהיר כי כפי שפורסם בוואלה! NEWS בשבוע שעבר, "אם יש סימפטומים למי מהאנשים שצריכים להיות בבידוד, הקמנו מוקד ביחד עם מד"א שיתחיל לפעול הערב משמונה. שם תתקבל החלטה האם האדם צריך לשהות בבידוד או לא".



(עדכון ראשון: 10:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully