וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר הנדבקים מקורונה באיטליה עלה למאה; כוננות עליונה בדרום קוריאה

בזמן שמספר המקרים החדשים בסין מחוץ למוקד ההתפרצות היה הנמוך ביותר מאז תחילת פרסום הנתונים, ברחבי העולם הווירוס ממשיך להתפשט: באיטליה, הממשלה סוגרת בתי ספר, יותר מ-600 נדבקים בדרום קוריאה, בהם 18 מחברי הקבוצה שביקרה בישראל, ומניין המתים באיראן מטפס

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

מספר הנדבקים בנגיף הקורונה באיטליה ובקוריאה הדרומית ממשך לזנק היום (ראשון), כשהתפשטות הווירוס מחוץ למוקד ההתפרצות בסין מדאיגה את מומחי הבריאות בעולם. גם מספר מקרי המוות באיראן ממשיך לטפס ועלה לשמונה.

באיטליה, המדינה האירופית שנפגעה הכי קשה מהנגיף, מספר הנדבקים ממשיך לעלות בקצב מהיר וחצה היום את המאה. שניים מהחולים מתו. הרשויות סגרו בתי ספר ואוניברסיטאות, כולל בעיר מילאנו, ודחו שלושה משחקי כדורגל מהליגה הראשונה שהיו אמורים להיערך היום בלומברדיה ובוונטו, שני המחוזות שבהם מתרכז הנגיף. על כמה עיירות הוטל סגר. המחוזות הם הלב התעשייתי של איטליה ויחד הם מהווים 30% מהתמ"ג של איטליה.

נוצרים בסיאול בתפילה למניעת וירוס הקורונה, דרום קוריאה, 22 בפברואר 2020. רויטרס
תפילה בסיאול נגד התפשטות נגיף הקורונה, אתמול/רויטרס

מושל מחוז לומברדי, אטיליו פונטנה, אמר כי מספר המקרים המאומתים במחוז עלה ל-89 בהשוואה ל-54 אתמול. מושל מחוז ונטו אמר כי מספר המקרים בשטח המחוז עלה ל-19, עלייה של שבעה מקרים מאתמול. בשל החששות מהתפשטות הנגיף, מעצב האופנה ג'ורג'יו ארמני הודיע כי התצוגה שאמורה להתקיים היום במילאנו תיערך ללא קהל וללא שום נציגי תקשורת או אנשי עסקים.

כמו כן, איטליה השעתה את כל הטיסות הישירות לסין וממנה, בצעד שעורר כעס מממשלת סין. "סוגיות דיפלומטיות וכלכליות הן דבר בסיסי, אך הבריאות נמצאת למקום הראשון", אמר שר הבריאות האיטלקי רוברטו ספראנזה, כשהודיע על הצעדים האחרונים של הממשלה.

אתמול אישרה ממשלה בשעת לילה מאוחרת צו חירום המקנה לה סמכויות מיוחדות למנוע מאנשים מסוימים להיכנס אל האזורים שנפגעו בצורה הקשה ביותר או להיכנס אליהם.

בקוריאה הדרומית עלה מספר החולים ל-602, לעומת 433 אתמול, ומניין הקורבנות עלה לחמישה. בין אותם חולים גם צליינים שביקרו בישראל, והיום דווח כי 18 מ-39 חברי הקבוצה התגלו כחולים. הנשיא מון ג'ה-אין העלה את רמת הכוננות מפני הנגיף לרמתה הגבוהה ביותר.

יותר ממחצית מהמקרים החדשים במדינה קשורים לכנסיית שינצ'אונג'י של ישו בעיר דיגו, אחרי שאישה המוכרת בשם "חולה מספר 31" והשתתפה בתפילה התגלתה כחולה בנגיף. זאת על אף שהיא לא יצאה לאחרונה משטחה של המדינה. מוקד נוסף של התפרצות במדינה הוא בית חולים בצ'אונגדו, מחוז עם 43 אלף תושבים. הוא והעיר דיגו, שבה חיים כ-2.5 מיליון איש, הוגדרו כ"אזורים טיפול מיוחדים".

טיוח באיראן

באיראן, מספר המקרים עלה ל-43, עם שמונה קורבנות, ועמם גבר החשש במדינות האזור. הידיעה על ריבוי מקרי ההידבקות והמוות בתוך כמה ימים בלבד הובילה לביקורות ולהאשמות מצד אזרחים איראנים ברשת על טיוח מצד המשטר, זאת בזמן הבחירות לפרלמנט שהיו מעין משאל עם על הלגיטימיות שלו.

באיחוד האמירויות הערביות הודיעו אתמול על שני מקרים חדשים, תייר איראני ואשתו, מה שהעלה את מספר מקרי החולים ל-13. בלבנון אומת המקרה הראשון ביום שישי, אישה כבת 45 שחזרה מהעיר קום שאיראן.

עיראק סגרה את מעברי הגבולות בפני אזרחים איראנים, וחברת התעופה הלאומית עיראק איירווייז השעתה את טיסותיה למדינה השכנה, בדומה לכוויית. ערב הסעודית נקטה צעד דומה ביום שישי.

נציבות הבריאות הלאומית של סין דיווחה על 648 מקרים חדשים היום, גבוה יותר מאשר בשבת, אך רק 18 מהם היו מחוץ למחוז חוביי, המספר הנמוך ביותר מחוץ למוקד ההתפרצות מאז שהרשויות החלו לפרסם את הנתונים לפני כחודש. עם זאת, מומחי רפואה הזהירו כי מוקדם יותר לתת הערכות לגבי ההתפרצות, וארגון הבריאות העולמי אמר כי הוא מגביר מאמצים כדי לעזור למדינות פגיעות, בהן 13 באפריקה, להיערך לנגיף. הוא הביע אתמול דאגה ממספר מקרי ההידבקות החדשים שלהם אין קשר ישיר לסין, כמו ביקורים בה או מגע עם אדם חולה מוכר.

ביממה האחרונה נספרו 97 מקרי מוות חדשים, כולם, פרט לאחד, במחוז חוביי ו-82 מהם מהם היו בבירת המחוז, ווהאן, שמרחיבה את כל הבדיקות הרפואיות לחוליה כדי לנסות ולעצור את התפשטות הנגיף, כולל אצל מי שאושר או נחשד כחולה בנגיף או שהיה במגע קרוב עם חולים או עם מי שסבל מחום גבוה.

גואו שנגקון, מזכיר ועדת הפוליטיקה והחוק של המפלגה הקומוניסטית, סקר אתמול כמה בתי כלא והצהיר כי על סין ללמוד מהידבקותם של מאות אסירים בשבוע שעבר, כולל נקיטת צעדים יוצאי דופן ו"אסטרטגיית מלחמה כדי להתמודד עם ההתפשטות.

בסך הכול, 76,936 מקרים דווחו בסין, ו-2,442 מקרי מוות. ארגון הבריאות העולמי אומר כי 80% מהחולים מצויים במצב קל, בעוד שאצל היתר המצב קשה או אנוש.

גבר חובש מסיכה ברחוב עיר קודוגנו שבמחוז לומברדי בצפון איטליה. 21 בפברואר 2020. AP
האזור מהווה את הלב התעשייתי של איטליה. אדם עם מסיכה בעיר בלומברדי/AP

שר הבריאות של יפן התנצל אתמול אחרי שנוסעת בשנות ה-60 לחייה שהורשתה לעזוב את ספינת התענוגות שהוחזקה בבידוד במשך כשבועיים התגלתה כחולה בניגוד לבדיקות המוקדמות. על הספינה היו גם נוסעים ישראלים, שחמישה מהם נדבקו בנגיף.

"אנו מתנצלים מעומק הלב על המצב שנגרם בעקבות הפיקוח שלנו", אמר שר הבריאות קצונובו קאטו במסיבת עיתונאים. "ננקוט את כל האמצעים הדרושים, כמו בדיקות כפולות, כדי למנוע מזה לקרות שוב. משרד הבריאות מסר כי הוא יערוך בדיקות חדשות ל-23 נוסעים שהורדו מהספינה.

(עדכון ראשון: 4:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully