וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה בפאניקה: הקורונה מתפשטת בקרב תושבים שכלל לא נסעו לסין

22.2.2020 / 21:57

במהלך סוף השבוע מתו שני בני אדם לאחר שחלו בנגיף, ועוד 15 חולים התגלו, אולם אף אחד מהם לא ביקר בסין. ראש ממשלת איטליה: "היינו מוכנים לכך, ננקוט באמצעי זהירות חמורים יותר"

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

שני בני אדם מתו במהלך סוף השבוע בהתפרצות של נגיף הקורונה בצפון איטליה - כך דיווחה היום (שבת) סוכנות הידיעות ANSA. עד כה דווחו 30 מקרי הדבקות בצפון המדינה, כש-27 מהם התגלו בחבל לומברדיה, לבה הפיננסי והתעשייתי של איטליה.

אמש, הלך לעולמו בן 78 בעיר פדובה שבצפון איטליה לאחר שנדבק בנגיף הקורונה והפך לקורבן האיטלקי הראשון של המחלה. ההרוג השני, גם הוא בשנות ה-70 לחייו, תושב מחוז לומברדיה השכן. רשויות הבריאות הודיעו ביום שישי על 15 מקרים חדשים של הנגיף בלומברדיה ושניים בוונטו השכנה, שבה נמצאת גם פדובה. מה שמגדיל את הבהלה היא העובדה כי איש לא מהנדבקים החדשים במדינה כלל לא ביקרו בסין - מוקד התפרצות הנגיף.

תיירים לובשים מסיכות למניעת הדבקות בקורונה ברומא, איטליה. 22 בפברואר 2020. רויטרס, רויטרס
תיירים במסיכות נגד קורונה ברומא/רויטרס, רויטרס

כלי התקשורת באיטליה דיווח כי ההרוג הראשון התגורר בעיירה ויונג'נו, ואושפז לפני כשבועיים. "השקענו באמצעים קפדניים ליצירת חיטוי סביב ויונג'נו", כתב מושל האזור לוקה זאיה בפייסבוק. בלומברדיה השכנה, אסרו הרשויות על כל האירועים הציבוריים וסגרו בתי ספר בכמה עיירות קטנות מדרום-מזרח לבירה הפיננסית של האזור מילאנו. "הכנו תוכנית בימים האחרונים, כי היה ברור שמה שקרה עלול לקרות", אמר שר הבריאות האיטלקי רוברטו ספראנזה לעיתונאים.

גבר חובש מסיכה ברחוב עיר קודוגנו שבמחוז לומברדי בצפון איטליה. 21 בפברואר 2020. AP
גבר חובש מסיכה ברחובות עיירה במחוז לומברדיה בצפון איטליה/AP

ראש הממשלה ג'וזפה קונטה אמר בשולי ועידת האיחוד האירופי בבריסל, כי הוא יפגוש את ראשי סוכנות ההגנה האזרחית באיטליה וכי המצב נמצא תחת שליטה. עם זאת, הוא אמר את הדברים לפני שנודע על ההרוג הראשון במדינה. "היינו מוכנים לכך (להתפרצות). לאנשים אין צורך לדאוג ואנחנו ננקוט בצעדי זהירות חמורים יותר", אמר.

עוד דווח באיטליה כי החולה הראשון בלומברדיה, גבר בן 38 מהעיירה לודי, נדבק לאחר שנפגש עם חבר שביקר לאחרונה בסין. אותו אדם נבדק מאז, ונמצא שלא חלה בנגיף, אך הרופאים בודקים אם הוא נשא את הנגיף והתאושש לאחר מכן מבלי להראות סימפטומים. אשתו ההרה של החולה הראשון ואחד מחבריו נדבקו בנגיף, יחד עם שלושה בני אדם נוספים שהוכנסו לבידוד בבית החולים הלילה, וסובלים מתסמינים דמויי דלקת ריאות. בהמשך אמרו גורמים רשמיים כי חמישה עובדי בריאות שבאו במגע עם נשאי הנגיף חלו בעצמם.

אנשי ביטחון עם מסיכות מיגון בקזאלפסטרלנגלו שבאיטליה בשל התפרצות נגיף הקורונה. 22 בפברואר 2020.. רויטרס
אנשי ביטחון עם מסיכות מיגון בצפון איטליה/רויטרס

זאיה אמר כי לא ברור כיצד יתכן ששני האנשים בחבל וונטו חלו במחלה. "בהחלט לא היה להם קשר עם האנשים שנדבקו בלודי", הוסיף. לפני סוף השבוע דווח באיטליה על שלושה מקרים של הידבקות בנגיף, בהם שני תיירים סיניים מווהאן שנדבקו בנגיף אותרו ברומא בסוף ינואר, ואיטלקי שחזר הביתה בטיסה מיוחדת מווהאן, יחד עם כ-56 אזרחים מאותה עיר, ואושפז כעבור שבוע.

לאחר מקרי ההדבקות הראשונים, השעתה איטליה את כל הטיסות הישירות לסין וממנה, בצעד שעורר כעס מממשלת סין. "סוגיות דיפלומטיות וכלכליות הן דבר בסיסי, אך הבריאות נמצאת למקום הראשון", אמר ספראנזה כשהודיע על הצעדים האחרונים של הממשלה.

משרד הבריאות האיטלקי הורה לכל מי שנכנס לאיטליה לאחר ביקור באזורים בסין שנפגעו מהנגיף, להישאר בבית תחת מעקב. עד כה נדבקו בסין יותר מ-75 אלף בני אדם ויותר מ-2,000 בני אדם מתו, רובם במחוז חוביי והעיר ווהאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully