וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות נעדרו מבתי הספר שבהם נשלחו תלמידים לבידוד: "יש תחושת לחץ"

תלמידים מבאר שבע נותרו הבוקר בביתם לאחר שחבריהם במקיף טוביהו נשלחו לבידוד מחשש שנדבקו בנגיף הקורונה. "זה טבעי, ניקח את היום הזה להרגיע", אמרה המנהלת. בקריית חיים ובעפולה מבקשים להרגיע את הרוחות: "השגרה הכי חשובה. הילדים מרוצים, הם קיבלו חופש"

צילום: רוני כנפו, יניר יגנה ויואב איתיאל, עריכה: עמית שמחה

לאחר שכמה עשרות תלמידי כיתה ח' מבית הספר על שם דוד טוביהו בבאר שבע נדרשו להיכנס לבידוד מחשש שנדבקו בנגיף הקורונה אחרי ששהו בקרבת התיירים מקוריאה הדרומית, רבים מחבריהם נשארו הבוקר אף הם בביתם. "אין ספק שבהלת הקורונה וכל הסיפור עם התלמידים פה גרם למאות תלמידים להישאר בבית", אמרו בבית הספר. תלמידים רבים הגיעו אל בית הספר, ואחרי מספר דקות יצאו מהכיתות בחזרה אל הבית.

עופרה פרוינד, מנהלת התיכון השש שנתי, הסבירה כי הגיעו לבית הספר בסך הכל כ-50 מתוך 520 תלמידי בית הספר, ואמרה כי צוות בית הספר צפה את ההיעדרות ההמונית. "צוות המורים כאן וטבעי שהתלמידים לא מגיעים. ניקח את היום הזה כדי להרגיע", אמרה פרוינד. "הדברים נורא עמומים, נושא הקורונה הוא משהו מלחיץ. ניתן להם את הפרטים ואת העובדות שיכולות להרגיע".

ילד שהגיע ללימודים בתיכון טוביהו בבאר שבע, 23 בפברואר 2020. יניר יגנה
מאות נותרו בבית. תלמיד שהגיע לבית הספר טוביהו בבאר שבע, הבוקר/יניר יגנה

פרוינד אמרה כי רק תלמידים בשתי כיתות הונחו להיכנס לבידוד, וכי בינתיים איש מהם לא אובחן כלוקה במחלה או חש באחד מתסמיניה. לדבריה, "שני המורים שהיו מצוננים הגיעו אתמול לבית החולים ונערכו להם בדיקות. אף אחד מהם לא אושפז, הם נשלחו לבידוד לביתם כצעד מניעתי עד לתוצאות הבדיקה. במידה ויתברר שמישהו מהם נדבק אני מניחה שנקבל ממשרד הבריאות הנחיות אחרות".

הורים אחדים ביקשו אף הם לשמור על פרופורציות ביחס להתפתחויות. "יש גבולות לטירוף", אמרה סימה אגם, אם לנערה בכיתה ח' בבית הספר, "אין סיבה לחשוד. הם לא טיילו עם הקוריאנים. זה כמו לחטוף שפעת גרועה. גם אנחנו הסתובבנו בכל מיני מקומות שהם היו. אין מקום לפאניקה". ביתה של אגם הגיעה היום לבית הספר, בעוד רבים מחבריה לא עשו זאת.

"משתדלים להרגיע אחד את השני"

בנוסף לתלמידים בבאר שבע, מספר קבוצות תלמידים נוספות נדרשו להיכנס לבידוד: כ-90 תלמידים בבית הספר אורט אלון בעפולה ו-60 תלמידים בחטיבת הביניים דגן בקריית חיים. האחרונים שהו בטיול במצדה לצד קבוצת התיירים הקוריאנית, אך בניגוד לבאר שבע - שם דווקא הגיעו רוב התלמידים אל בית הספר.

ד', אם לתלמיד כיתה ז' בחטיבת הביניים, סיפרה כי אמנם שקלה שלא לשלוח את בנה הבוקר אל בית הספר, אך כי ההורים והצוות החינוכי פועלים כדי להרגיע את הרוחות למרות החששות. "הרוב של התלמידים כן הגיעו כי השגרה חשובה", אמרה. "שוחחתי עם המנהלת והצוות החינוכי ואני סומכת עליהם. יש קבוצות וואטסאפ של ההורים, יש המון התכתבויות כי החשש מהנגיף גדול. אנחנו משתדלים להרגיע אחד את השני. מדובר בעשרות תלמידים מכל קריית חיים. הם יכולים להיות בכל מקום בעשרת הימים האלה. בבית הקפה, באוטובוס. זה מדאיג".

"כשקיבלנו את ההודעות של משרד הבריאות שנתן את הרשימה המדויקת של המקומות בהם ביקרו התיירים הקוריאנים, ראינו שאחד המקומות חופף לימים ולשעות שהתלמידים שלנו היו באזור. מנהלת חטיבת הביניים פנתה מיד למשרד הבריאות, ומאותו רגע קיבלנו גיבוי מלא של משרד הבריאות, החינוך, עיריית חיפה, פתחנו וואטסאפ ופעלנו לפי ההנחיות", אמרה חני גרינברג, מנהלת בית הספר בקריית חיים. "בשלב הראשון ביררנו מי אותם התלמידים שהיו באזור ליד אותם תיירים. מצאנו שאלו היו כיתות ט'2 וט'4. עשינו מיפוי של התלמידים ושל המורים והתקשרנו אחד-אחד לכל התלמידים ולכל ההורים של אותן כיתות ונתנו את ההנחיה שקיבלנו - להישאר במשך ארבעה ימים בבידוד כי אנו עשרה ימים אחרי הטיול".

"שמונה תלמידים היו חשופים והצטלמו יחד עם הקוריאנים, חמישה מורים, מאבטח אחד וארבעה מש"צים. כולם קיבלו טלפונים אישיים והם נמצאים בבית. אנו בודקים כעת מה אחוזי ההגעה לבית הספר. כשיש אחים גם ההורים מחליטים לא לשלוח", הסבירה. "אנו נותנים לגיטימציה לכל הורה שמחליט לא לשלוח. אנו מכבדים את החשש והתפקיד העיקרי שלנו הוא להרגיע. הצוותים נכנסים לכל הכיתות, הכנו מערך שיעור שמרגיע את כל התלמידים. נתנו להם מקום להביע רגשות ודאגה. חלק מהיום יהיה יום לימודים רגיל, ולתלמידים שנמצאים בבית יש כאן צוות פדגוגי ששולח חומרים באמצעות פלטפורמות דיגיטליות. חלקם חוששים, חלקם שואלים. אנו מסבירים את מה שכולם יודעים: ההנחיה היא שהמעגל הראשון הוא זה שבבידוד. לא נכניס עיר ומדינה שלמה לבידוד. נעשה מה שיגיד לנו משרד הבריאות".

אביב רופל, אביו של נועם, תלמיד כתה י' מבית הספר אורט אלון בעפולה, סיפר כי לתלמידים נותרו ארבעה ימים להיות בבידוד, לאחר שבעשרת הימים האחרונים שהו בבית הספר ועם המשפחה. "לפי ההנחיות המשפחה ממשיכה בשיגרת חייה - האחים הולכים לבתי הספר, ההורים לעבודה. הכל נמשך כרגיל", סיפר. "יש קצת תחושה של לחץ והיסטריה ולמרות שאני לא יודע עד כמה זה באמת אפקטיבי, אנחנו שמחים לשתף פעולה ואנחנו מקבלים את המדיניות, בתקווה שזה יעזור במשהו להקטין את הסיכון".

לדבריו, בנו "די מרוצה" מהפסקת הלימודים הבלתי מתוכננת. "הוא קיבל ארבעה ימי חופש. אמרו שישלחו להם חומר לימודי, אבל לי נראה שאם הם ילמדו בימים האלה זה יהיה משהו ממש מינורי. ביום רביעי צפוי להם מבחן גדול במתמטיקה ואמרו שאולי הוא יידחה. אני לא מודאג מזה, הם ישלימו את החומר והכל יהיה בסדר", אמר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ראינו שזה חופף בשעות". התלמידים מקריית חיים בטיול בו שהו בקרבת התיירים מקוריאה הדרומית/מערכת וואלה!, צילום מסך

משרד החינוך: לספק מידע מדויק, "בלי להפחיד"

במשרד החינוך העבירו לבתי הספר הנחיות לשיחה עם התלמידים על הנגיף, וביקשו להבחין בין שמועות לעבודות ולספק להם מידע מדויק ככל האפשר, "בלי להפחיד". במשרד ביקשו להעניק תשומת לב לתלמידים שנראים כסובלים מחרדה, ולהשתדל לשמור על השגרה.

מאות בני אדם פנו אמש למוקד המיוחד של מד"א, שהוקם בהנחיית משרד הבריאות לטיפול בחשודים כחולים בנגיף הקורונה. ההנחייה להקמת המוקד, שאף פורסמה לראשונה בוואלה! NEWS כחלק מתכנית ההתמודדות של משרד הבריאות עם המחלה, באה לאחר שבסוף השבוע התברר כי חברי קבוצת תיירים מקוריאה הדרומית ששהתה בישראל חולים במחלה.

ברשות הטבע והגנים ניטרו את מסלול הביקור של התיירים ונמצא כי ביקרו בין היתר בשלושה אתרי רשות הטבע והגנים תל באר שבע, מצדה וקיסריה. 20 מעובדי הרשות (16 ממצדה, שלושה מקיסריה ואחד מתל באר שבע) שהיו במגע עם התיירים מקוריאה הונחו להישאר בבידוד ביתי עד ה26.2.2020. עוד נמסר כי העובדים חשים בטוב והם ללא סימנים חריגים. רשות הטבע והגנים ממשיכה לשמור על קשר רציף עם משרד הבריאות ולפעול בהתאם להנחיות.

לפי הודעת משרד הבריאות, כל מי שהיה במגע הדוק או במרחק של פחות משני מטרים ולמשך 15 דקות לפחות עם חברי קבוצת התיירים מקוריאה הדרומית, מתבקש להיכנס לבידוד בית למשך שבועיים מאז המגע האחרון עם הקבוצה, ולדווח על כך באתר משרד הבריאות.

בנוסף לכך, במשרד קראו לכל מי שלא היה במגע הדוק עם חברי הקבוצה, אך נכח במקומות שאותם פירט המשרד, להיות ערני לגבי סימני מחלה, בהם חום מעל 38, שיעול או תסמינים נשימתיים אחרים. במשרד הבריאות מוסיפים כי עם התקדמות החקירה האפידימיולוגית תפורסם רשימת מקומות מפורטת יותר בהן שהתה הקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully