וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל הדסה: נערכים להקמת מתקן בידוד לחולי הקורונה

23.2.2020 / 6:30

פרופ' זאב רוטשטיין אמר כי אם בית החולים יידרש, יוקם מתקן אשפוז בבידוד לחולים בנגיף בבניין הדסה עין כרם הישן. "אם נצטרך להיערך למסה המונית, זה אחרי שהאתר בתל השומר יתמלא". עם זאת, למרות ההתפרצות ביקש להרגיע: "צריך לבודד את החולים ולא לתת לפאניקה להשתלט"

צילום: דוברות מד"א, עריכה: שאול אדם

מתחם בידוד לחשודים כחולים ולחולים בווירוס הקורונה יוקם בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, אם יעלה צורך בכך מצד משרד הבריאות - כך אמר לוואלה! NEWS מנכ"ל המרכז הרפואי, פרופ' זאב רוטשטיין. לדבריו, המתחם יוקם בבניין האשפוז הישן של בית החולים, שיצא לאחרונה משימוש בעקבות מעבר למבנה חדש. "אם האחריות תיפול עלינו, יש לנו את ההזדמנות, לאור הנקודה שהעברנו את כל המחלקות לבניין החדש ולאור כך שעוד לא סיימנו להרוס את הבניין הישן". לדברי פרופ' רוטשטיין, "יש לנו את האופציה". הדברים מגיעים על רקע הצהרתו של מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן-טוב אמש, לפיה "המשרד ערוך לפתיחת מתקן אשפוז בבידוד באופן מידי".

"אם נצטרך להיערך למסה המונית, זה אחרי שהאתר בתל השומר יתמלא", המשיך פרופ' רוטשטיין. "אנחנו ניערך. לא הכריזו עלינו כמקום השני, אבל כשזה יקרה נדע להסתדר". לדבריו, "עכשיו יש לנו את הבניין הישן שפינינו לקראת שיפוץ ויש לנו אפשרות להשתמש בו. זה מרוחק ממרכז העניינים, לקומות העליונות לא יוכלו להגיע ונוכל להקים שם אגף בידוד". הוא הוסיף כי אם יתבקשו, יוכלו להכניס את מתקן הבידוד לשימוש בתוך זמן קצר. "אני מניח שמשרד הבריאות יחפש את בית החולים המשני במידה והאתר הראשוני יקרוס מרוב חולים", הבהיר פרופ' רוטשטיין.

זאב רוטשטיין מנהל בית חולים הדסה מתראיים ליעקב אילון בתוכנית וואלה! TALK. צילום: ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
"זה לא אסון כזה גדול". פרופ’ זאב רוטשטיין/ראובן קסטרו, צילום: ראובן קסטרו

בישראל קיים כעת מתקן בידוד פעיל אחד בלבד - באחריות המרכז הרפואי שיבא בתל השומר. הוא ממוקם כשני קילומטרים מבית החולים, אך הוא מוגבל למדי ומסוגל להכיל כעשרה מבודדים בלבד. בשבוע שעבר התמלא כמעט לגמרי על ידי הישראלים ששבו מספינת "דיימונד פרינסס", לאור החשד שחלו בנגיף. אחת מהנוסעים אכן התגלתה כנשאית קורונה. מלבד מתחם זה, מתכנן משרד הבריאות להשתמש במרכז הגריאטרי "המלבן" בראשון לציון, אולם ההליך הוקפא בידי בית משפט השלום בראשון לציון - ולכן לא נמצא בעת הזו על הפרק.

עוד בוואלה!

במקום בית ספר: כ-200 תלמידים ואנשי חינוך בבידוד מחשש להדבקה בקורונה

לכתבה המלאה
בית החולים הדסה עין כרם בירושלים. 22 בפברואר 2020.. עומר מרון, אתר רשמי
בית החולים הדסה עין כרם בירושלים/אתר רשמי, עומר מרון
בית החולים הדסה עין כרם בירושלים. 22 בפברואר 2020.. נועה מושקוביץ', אתר רשמי
המתחם בהדסה שבו צפויים להתאשפז בבידוד/אתר רשמי, נועה מושקוביץ'

"ישראל איננה נמצאת במצב שהיא צריכה צעדי חירום בנושא הקורונה", אמר פרופ' רוטשטיין. "מה שנעשה עד עכשיו זה בהנחה שיהיו טפטופים של חולי קורונה. צריך בהחלט לבודד אותם ולא לתת לפאניקה להשתלט על הזירה", הוסיף בהתייחסות לביקורת שהשמיע בסוף השבוע יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור ד"ר חגי לוין בוואלה! NEWS כלפי התנהלות שר הבריאות יעקב ליצמן במשבר הקורונה.

אנשים עם מסיכות מגן בנמל התעופה בן גוריון בשל החשש מנגיף הקורונה. 22 בפברואר 2020.. רויטרס
אנשים שבים ארצה עם מסכות, נמל תעופה בן גוריון. אתמול/רויטרס

"במצבים כאלה, שאנשים עולים על מטוס ותוך כמה שעות נוחתים במקום אחר. אמרתי בתחזיות שלי שיגיעו עד 100 חולים לישראל. זה לא אסון כזה גדול", הבהיר מנכ"ל הדסה. "המדינה תדע להתמודד איתם בלי בעיה. בינתיים המדינה עשתה צעדי מנע, הייתי אומר אפילו, עם שולי ביטחון רחבים עד כדי כך שיש טענות לגבי שולי הביטחון - כמו תאילנד. אנחנו רואים שמוקד המחלה הוא לא בתאילנד, אלא בדרום קוריאה", הוסיף.

"ההדבקה ממשיכה לתקופה ארוכה - אפילו יותר משבועיים"

פרופ' רוטשטיין ציין כי לווירוס הקורונה כמה מאפיינים שחשוב לקחת בחשבון בעת קבלת ההחלטות לגבי אופן ניהול המשבר, והעלה את האפשרות לשקול להאריך את תקופת הבידוד. "דבר ראשון, שיעור התמותה ממשיך להיות נמוך. דבר שני, שיעור ההדבקה מאוד גבוה, כי הוא מתחיל עוד לפני שיש סימנים. דבר שלישי, ההדבקה ממשיכה כנראה לאורך תקופה ארוכה יחסית - אפילו יותר משבועיים. מי שמתכנן את הבידודים צריך לתכנן שהם יהיו יותר ארוכים".

היערכות בבית החולים שיבא תל השומר להגעת הנוסעים הישראלים מספינת הקורונה ביפן - 20 פברואר 2020. אבשלום ששוני, פלאש 90
מתחם הבידוד במרכז הרפואי שיבא/פלאש 90, אבשלום ששוני

לדבריו, דבר נוסף שצריך להקדיש לו תשומת לב הוא למה שקורה בתוך סין עצמה. "ממצב גדילה במספרי הנדבקים של אלפים ביום, ירדנו להרבה פחות מאלף", הסביר פרופ' רוטשטיין. "זה נותן לנו אפשרות להסתכל קדימה. אם המגמה הזו תמשך ושיעורי ההדבקה יישארו במספר מאוד קטן, אז אנחנו הולכים לקראת הרגעת ההתפרצויות בתוך סין - שזה המקום שמלבה את העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully