וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום בית ספר: כ-200 תלמידים ואנשי חינוך בבידוד מחשש שנדבקו בקורונה

משרד החינוך הנחה תלמידים מבאר שבע, קריית חיים ועפולה שלא להגיע ללימודים, לאחר שביקרו באתרים בהם טיילו התיירים מקוריאה הדרומית. במקביל, מאות אזרחים פנו למוקד מד"א שהוקם במיוחד עבור אזרחים החוששים כי נדבקו

צילום: דוברות מד"א, עריכה: שאול אדם

משרד החינוך החליט להשאיר החל מהבוקר (ראשון) בבידוד ביתי כ-200 תלמידים ואנשי חינוך לאחר שעלה חשש שנדבקו בנגיף הקורונה. התלמידים שהו לצד חברי קבוצת התיירים מקוריאה הדרומית שאובחנו כחולים במחלה, וכעת נדרשים על פי נהלי משרד הבריאות לשהות בבידוד.

בין היתר נשלחו לבידוד 30 תלמידי כיתה ח' ושני מורים מבית הספר התיכון מקיף טוביהו בבאר שבע, שהיו בקרבת התיירים בתל באר שבע, בעת שהיו בטיול במסגרת של"ח. התלמידים והמורים הונחו על ידי משרד הבריאות להישאר החל מהבוקר בביתם ועד לתאריך 27.2.2020. מורה נוסף נמצא בבדיקות בבית החולים סורוקה בבאר שבע, לאחר שהתפתחו אצלו תסמינים הדומים לאלו של המחלה. בהנחיית משרד הבריאות הוא ערך בדיקות ונשלח לבידוד בביתו. המשרד עומד בקשר עם משרד הבריאות לשם קבלת התוצאות והאבחון.

המורה סיפר כי "היינו ביום שדה בפארק תל שבע, היו תיירים שהתחילו את המסלול ואנחנו היינו אחריהם". הוא הוסיף כי "היום התקשרו אליי לספר לי על הקבוצה, שלחו אותי למיון ואז אמרו לי להיכנס לבידוד בבית עד יום חמישי שיהיו תוצאות".

אנשים עם מסיכות מגן בנמל התעופה בן גוריון בשל החשש מנגיף הקורונה. 22 בפברואר 2020.. רויטרס
אנשים עם מסיכות מגן בנמל התעופה בן גוריון/רויטרס

בנוסף אליהם, כ-60 תלמידים מבית ספר בקריית חיים שהו לצד התיירים מקוריאה בתאריך 12.2.2020 במהלך טיול של בית הספר במצדה. בנוסף לתלמידים, במקום שהו גם חמישה מורים ומאבטח. נכון לעכשיו אין בקרב התלמידים, המורים והמאבטח תסמינים להתפתחות המחלה, אך בכל זאת עליהם לשהות בבידוד עד יום רביעי 26.2.2020.

מנהלת בית הספר בקריית חיים, עפרה טנדלר, אמרה אתמול כי "מיד עם פרסום ההודעה של משרד הבריאות יצרתי קשר עם מוקד החירום, והבאתי בפניהם את הפרטים על השהות המשותפת של תלמידי בית הספר וצוות המורים עם המשלחת מדרום קוריאה, בעת שטיילו במצדה".

היא הוסיפה כי "אנחנו, מצדנו, נמשיך לעמוד בקשר רציף עם משרד החינוך והמחוז לכל עדכון נוסף. עד עכשיו דאגנו לעדכן את המורים ואת ההורים, ולתת להם תמונה מסודרת על האירוע. החל ממחר גם נדאג להעביר לתלמידים שבבידוד את כל החומר הלימודי הנדרש באמצעות הפלטפורמות הדיגיטליות שלנו". עוד מסרה מנהלת בית הספר כי "הפיקוח של משרד החינוך, הייעוץ החינוכי והשירות הפסיכולוגי העירוני נכנסו לתמונה, והם ילוו את בית הספר בימים הקרובים".

מוקדם יותר נודע על כ-90 תלמידים נוספים ועשרה מורים מבית ספר בעפולה שטיילו במצדה, ושהו בסמוך לתיירים. בהתאם להנחיות משרד הבריאות הם ייכנסו לבידוד עד ליום רביעי 26.2.2020.

עוד בוואלה!

תשעה חולי קורונה בדרום קוריאה שבו מטיול בישראל בשבוע שעבר

לכתבה המלאה
מוקד מד"א שנפתח במיוחד עבוד מידע אודות נגיף הקורונה בישראל. 22 בפברואר 2020.. מד"א
מוקד מד"א שנפתח במיוחד עבוד מידע אודות נגיף הקורונה בישראל/מד"א

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב הנחה למנות צוות ליווי מיוחד לבית הספר מקיף טוביהו בבאר שבע, שממנו מגיעים התלמידים. הצוות יכלול יועצים חינוכיים ופסיכולוגים, צוות בריאות שיכלול את הממונה על תחום הבריאות במשרד וכן צוות שיעמיד אמצעים לתקשורת מרחוק, כדי לעמוד בקשר עם התלמידים המבודדים בביתם ולתת להם בימי הבידוד את המענים הלימודיים הנדרשים. המנכ"ל הוסיף כי המשרד עומד בקשר רציף עם משרד הבריאות, ופועל בתיאום ובכפוף להנחיות שלו.

היערכות בבית החולים שיבא תל השומר להגעת הנוסעים הישראלים מספינת הקורונה ביפן - 20 פברואר 2020. אבשלום ששוני, פלאש 90
מתחם הבידוד במרכז הרפואי שיבא/פלאש 90, אבשלום ששוני

בתוך כך מאות בני אדם פנו אמש למוקד המיוחד של מד"א, שהוקם בהנחיית משרד הבריאות לטיפול בחשודים כחולים בנגיף הקורונה. ההנחייה להקמת המוקד, שאף פורסמה לראשונה בוואלה! NEWS כחלק מתכנית ההתמודדות של משרד הבריאות עם המחלה, באה לאחר שבסוף השבוע התברר כי חברי קבוצת תיירים מקוריאה הדרומית ששהתה בישראל חולים במחלה.

ברשות הטבע והגנים ניטרו את מסלול הביקור של התיירים ונמצא כי ביקרו בין היתר בשלושה אתרי רשות הטבע והגנים תל באר שבע, מצדה וקיסריה. 20 מעובדי הרשות (16 ממצדה, שלושה מקיסריה ואחד מתל באר שבע) שהיו במגע עם התיירים מקוריאה הונחו להישאר בבידוד ביתי עד ה26.2.2020. עוד נמסר כי העובדים חשים בטוב והם ללא סימנים חריגים. רשות הטבע והגנים ממשיכה לשמור על קשר רציף עם משרד הבריאות ולפעול בהתאם להנחיות.

לפי הודעת משרד הבריאות, כל מי שהיה במגע הדוק או במרחק של פחות משני מטרים ולמשך 15 דקות לפחות עם חברי קבוצת התיירים מקוריאה הדרומית, מתבקש להיכנס לבידוד בית למשך שבועיים מאז המגע האחרון עם הקבוצה, ולדווח על כך באתר משרד הבריאות.

בנוסף לכך, במשרד קראו לכל מי שלא היה במגע הדוק עם חברי הקבוצה, אך נכח במקומות שאותם פירט המשרד, להיות ערני לגבי סימני מחלה, בהם חום מעל 38, שיעול או תסמינים נשימתיים אחרים. במשרד הבריאות מוסיפים כי עם התקדמות החקירה האפידימיולוגית תפורסם רשימת מקומות מפורטת יותר בהן שהתה הקבוצה.

(עדכון ראשון 22:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully