וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר יממה בנתב"ג: 180 תיירים דרום-קוריאנים מוטסים חזרה לארצם

התיירים היו אמורים לשוב לדרום קוריאה אתמול בלילה, אך טיסתם בוטלה, לאחר שמטוס שהגיע מסיאול שב על עקבותיו מבלי להוריד נוסעים, בשל צו משרד הפנים שמנע את כניסתם ארצה מחשש להתפשטות נגיף הקורונה. 133 מהם כבר טסו חזרה, ו-47 הנותרים יוטסו עוד הלילה

צילום: רוני כנפו, יניר יגנה ויואב איתיאל, עריכה: עמית שמחה

(בווידאו: תלמידים נאלצו להיכנס לבידוד לאחר שבאו במגע עם חולי קורונה מקוריאה הדרומית)

מדוברות שדות התעופה נמסר היום (ראשון) כי 180 תיירים מקוריאה הדרומית שביקרו בישראל והיו אמורים לשוב למולדתם אתמול, שבו רק היום לסיאול בכמה טיסות קונקשן. 133 מהם כבר עלו על טיסת "קוריאן אייר", ו-47 הנותרים יוטסו עוד הלילה חזרה לארצם. טיסתם חזרה הייתה אמורה לצאת אתמול ב-22:00 בלילה, אך היא בוטלה לאחר שמטוס שהגיע מקוריאה הדרומית, שעליו הם היו אמורים לעלות, שב על עקבותיו מבלי להוריד נוסעים לאחר שנאסרה כניסתם לישראל. אמש מנעו עובדי הרשות התעופה את כניסתם של התיירים על הטיסה מסיאול, מלבד 12 הנוסעים הישראלים שהיו עמם על הטיסה.

180 התיירים הדרום קוריאנים אינם קשורים לקבוצת תיירים אחרת מדרום קוריאה, שכניסתם לארץ הותרה לפני הגבלות משרד הפנים. מוקדם יותר היום נבדקה האפשרות כי 220 מהם ישוכנו במתקן צבאי ביישוב הר גילה שבגוש עציון, למטרות בידוד.

הקוריאנים יושבים בשדה התעופה בנתב"ג, פברואר 2020. אבי כהן
התיירים הקוריאנים ממתינים בנתב"ג/אבי כהן

12 הנוסעים הישראלים ששהו על הטיסה מסיאול פונו לבתיהם באופן מבוקר על ידי צוותי מד"א. החובשים והפרמדיקים של מד"א נערכו לפינוי הנוסעים, כשהם ממוגנים בחליפה מיוחדת, מסיכה, כובע ומשקפיים, על פי הפרוטוקול הנהוג במקרים שבהם קיים סיכוי להדבקה בנגיף. לאחר פינוי הנוסעים, כלי הרכב חוטאו על ידי מערכת מיוחדת.

משרד החוץ פרסם מוקדם יותר היום אזהרות מסע לקוריאה הדרומית, יפן ותאילנד. במשרד קראו לישראלים להימנע לחלוטין מנסיעה לקוריאה הדרומית, וכן לשקול מחדש נסיעות ליפן ותאילנד. כמו כן, במשרד קראו "לישראלים הנמצאים בקוריאה לשקול עזיבה של המדינה ובכל מקרה לעקוב אחרי הנחיות הרשויות המקומיות". בהודעה נאמר כי על עוד הישראלים שישובו ממדינות אלה לשהות בבידוד של 14 יום.

עוד בוואלה!

כפי שפורסם בוואלה! NEWS: משרד החוץ מפרסם אזהרת מסע לדרום קוריאה וליפן

לכתבה המלאה

המורים שבאו במגע עם הצליינים מקוריאה הדרומית - לא נדבקו

בתוך כך, בדיקות המעבדה של המורים מבאר שבע שטיילו עם תלמידיהם בסמוך לצליינים חולי הקורונה מקוריאה הדרומית, חזרו, ומהן עולה כי הם לא נדבקו בנגיף. אולם, משרד הבריאות הדגיש כי הם יישארו בבידוד עד ליום חמישי הקרוב, ועליהם לדווח על כל שינוי במצבם. מבית החולים סורוקה, שטיפל בבדיקות המורים, נמסר כי הוא ממשיך בהיערכות הגבוהה לטיפול בפונים ונמצא בקשר רציף עם האגף לשעת חירום במשרד הבריאות.

התפשטות נגיף הקורונה - עדכונים שוטפים בערוץ הטלגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully