וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ירידה במספר הנדבקים מקורונה: סין מקלה על המגבלות ברחבי המדינה

24.2.2020 / 11:07

הרשויות הקלו על כמה מהמגבלות אחרי שכמה מחוזות, כולל הבירה בייג'ינג, לא דיווחו על מקרים חדשים זה כמה ימים. בעיר ווהאן, מוקד ההתפרצות, ניתנו הקלות שבוטלו מיד. בעולם, הנגיף ממשיך להתפשט: מקרים ראשונים באפגניסטן, כוויית ובחריין

צילום: רוני כנפו, יניר יגנה ויואב איתיאל, עריכה: עמית שמחה

יותר מ-20 מחוזות בסין, כולל הבירה בייג'ינג ושנגחאי, לא דיווחו על מקרי הידבקות חדשים בנגיף הקורות זה כמה ימים ברציפות, והרשויות הקלו היום (שני) על כמה מהמגבלות החמורות שהוטלו כדי לבלום את הווירוס.

העיר ווהאן, מוקד התפרצות נגיף הקורונה בסין, הודיעה אף היא על שורת הקלות בתחילת היום, אולם בהמשך הרשויות ביטלו זאת ואמרו כי הן ניתנו ללא אישור. העיר, בירת מחוז חוביי שבה גרים כ-11 מיליון איש, נמצאת בהסגר מאז 23 בינואר, ורובם המוחלט של הקורבנות היה בעיר.

לפי ההצהרה הראשונית מהבוקר, העזיבה צריכה להיות מדורגת ועל התושבים לקבל אישור מהן. על המכוניות שיוצאות מהעיר לשאת לא יותר משני בני אדם, כולל הנהג. בנוסף לכך, מי שעוזב את העיר עליו לדווח לרשויות המקומיות ביעד החדש שלו, והן יפקחו על מצבו הבריאותי למשך 14 יום.

בווהאן פרץ הווירוס בשנה שעברה, ככל הנראה בשוק בעלי חיים, ומאז הוא גבה את חייהם של 2,592 איש. הלילה נמנו 150 קורבנות נוספים, בהשוואה ל-97 ביממה הקודמת, אך מספר המקרים החדשים ברחבי סין היה 409, בהשוואה ל-648 אתמול. מחוץ לחוביי, הואטה התפשטות הווירוס, כולל כמה מחוזות שדיווחו על אפס מקרי הידבקות חדשים במשך כמה ימים ברציפות. מספר מקרי ההידבקות בסין הוא 77,150, בנוסף לכאלף נוספים ברחבי העולם.

תושב העיר ווהאן, סין, חובש מסיכה, 23 בפברואר 2020. רויטרס
עיר רפאים. תושב ווהאן עם מסיכה מסתובב ברחוב, אתמול/רויטרס

עם זאת, הטלוויזיה הרשמית דיווחה היום כי הפרלמנט הסיני דחה את הכינוס השנתי שלו שהיה אמור להיפתח ב-5 במרץ, וכי מועד חדש לכינוס שנמשך בדרך כלל עשרה ימים ייקבע בהמשך. לפי הדיווח, הדחייה לא תהיה למשך זמן רב, אך לא נמסר פירוט מעבר לכך. גוף יעוץ נוסף של המפלגה הקומוניסטית, שהוא יצוגי בעיקרו, ידחה גם הוא את הכינוס שלו, שהיה אמור להיפתח יומיים קודם לכן.

הכינוסים הללו מושכים בדרך כלל יותר מ-5,000 נציגים מכל רחבי סין למשך עשרה ימים, שבהם הם מעבירים חוקים ומציגים את המטרות הכלכליות המרכזיות לשנה. זאת הפעם הראשונה מאז שאומץ לוח הזמנים הנוכחים לכינוס ב-1995 שהוא נדחה.

הנשיא שי ג'ינפינג הפציר אתמול בעסקים לשוב לעבודה, על אף שהזהיר כי ההתפרצות עדיין "חמורה וסבורה" וכי פעולות המניעה והבקרה נמצאות בשלב הקשה והקריטי ביותר שלהן. לדבריו, לנגיף תהיה השפעה יחסית גדולה, אך קצרת-טווח, על הכלכלה הסינית וכי הממשלה תעשה התאמות במדיניות שלה כדי לספוג את המכה.

ברחבי העולם, הבהלה מהווירוס נמשכת עם התפשטותו במדינות אחרות ובמוקדים חדשים.

באיראן דווח על לפחות 50 מתים בעיר הקודש קום, שבה התפרץ הנגיף.. מאיראן התפשט הווירוס למדינות אחרות באזור, כשכוויית דיווחה על שלושה מקרים ראשונים בשטחה ובחריין ואפגניסטן על מקרה ראשון כל אחת.

בקוריאה הדרומית נמנו שבעה קורבנות ו-833 מקרי הידבקות, בהם 30 צליינים שביקרו בישראל והובילו להגבלות כניסה על נוסעים שמגיעים מהמדינה וממדינות אחרות במזרח אסיה.

אצל שכנתה מצפון הושמו בהסגר כ-300 אזרחים זרים. בקוריאה הצפונית לא ידועים על מקרים מאומתים של נגיף הקורונה, אך כ-200 מאותם זרים, רובם דיפלומטים בפיונגיאנג, הוחזקו בבידוד ב-30 הימים האחרונים, אך לפי דיווח של סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית יונהאפ הבידוד הוארך, אם כי לא ברור לכמה זמן.

איטליה, המדינה האירופית שבה שיעור הנדבקים הוא הגבוה ביותר, דווח כבר על 152 מקרי הידבקות וארבעה מקרי מוות, האחרון היה היום - חולה בשנות ה-80 לחייו שכבר טופל בבית חולים בשל מחלות אחרות. גם שלושת הקורבנות הנוספים היו מבוגרים, ולפחות שניים מהם סבלו מבעיות רפואיות חמורות. . כ-50 אלף תושבים בשני המוקדים המרכזיים - מחוזות ונטו ולומברדיה - הושמו בבידוד למשך שבועיים.

(עדכון ראשון: 7:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully