וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלת הקורונה: פורסמה אזהרת מסע לצפון איטליה, ייתכן בידוד לשבים

בשל התפרצות הנגיף באזור, משרד החוץ המליץ שלא לבקר בשבעה מחוזות בצפון המדינה. "ממליצים לכל מי שמתכנן נסיעה לשקול את נחיצותה בעת הנוכחית ולהתעדכן ביחס להתנהגות מונעת", נמסר. משרד הבריאות: בשלב זה אין כוונה להיערך להוציא את אזרחי איטליה מהארץ

אצטדיון סן סירו אחרי ביטול המשחק בין אינטר לסמפדוריה, צילום: רויטרס

בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, משרד החוץ פרסם הערב (שני) אזהרת מסע לצפון איטליה. בהודעה נמסר כי "עקב התפשטות נגיף הקורונה במספר מחוזות בצפון איטליה ובהמשך להחלטת ממשלת איטליה על התנהגות מונעת, ממליצים לכל מי שמתכנן נסיעה לצפון איטליה לשקול את נחיצותה בעת הנוכחית ולהתעדכן באשר להנחיות הרשויות באיטליה (הן הממשלתיות והן המחוזיות) ביחס להתנהגות מונעת". שבעת המחוזות הם לומברדיה, ונטו, אמיליה-רומניה, פיאמונטה, פריולי-ונציה-ג'וליה, טרנטינו-אלטו-אדיג'ה וליגוריה.

ההחלטה התקבלה בתום דיונים חוזרים ונשנים בשאלה האם לסגור את שערי ישראל מול אירופה משיקולי יחסי חוץ ושיקולים כלכליים. בשל כך, הודעת משרד הבריאות צומצמה רק לחלק הצפוני של איטליה והנוסח צומצם להמלצה "לשקול ביקורים" באזורים הנגועים.

מוקדם יותר מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר כי "בשיחת הערכת מצב עם ראש הממשלה הוחלט שתהיה אזהרת מסע לאיטליה". בר סימן טוב הסביר כי "הדבר החשוב ביותר במקרים האלה זה להפסיק את התנועה לאזורים המדבקים". במשרד הבהירו כי בשלב זה אין כוונה להיערך להוציא את אזרחי איטליה מהארץ.

"נשקול בימים הקרובים אם מי שחוזר מאיטליה יהיה בבידוד במשך 14 יום", הוסיף בר סימן טוב. "מאידך, זה סיפור אחר לגמרי. זו לא מדינת אי. זו לא סינגפור, יפן וסין שזו מדינה עם גבלות מתוחמים, אלא מדינה שהגבולות שלה פתוחים באופן מוחלט ואפשר להניח שתהיה לה השפעה על התחלואה בכל אירופה".

וירוס הקורונה מילאנו איטליה, 22 בפברואר 2020. AP
מילאנו, יום שבת/AP

במשרד הבריאות הביעו גם דאגה מהתפרצות המגפה באיראן. "הדברים האלה פורצים גבולות ולאומים", אמר בר סימן טוב, "זה יגיע דרך השכנים שלנו, קשרי מסחר או דברים אחרים". לדבריו, לאור ההתפתחויות, הפוטנציאל לחולים בישראל "עלה באופן משמעותי", במשרד מעריכים כי 2,000 בני אדם היו בחשש להדבקה בנגיף. כ-1,200 איש, על פי הרישומים, נמצאים בבידוד ביתי.

עוד אמר בר סימן טוב כי "אפשר לנתח את התנועות מאיראן ואיך הן מגיעות לישראל. דרך טורקיה ודרכים אחרות. אין חסם של לאום וגבול". על ביטול השתתפות התיירים במרתון תל אביב מסר המנכ"ל כי חלק מהמדינות מהוות סיכון וחלק אין אינדיקציה להיקף התחלואה בהן.

עוד בוואלה!

במקום להרגיע את סערת הקורונה, משרד הבריאות נוקט מדיניות הפחדה

לכתבה המלאה

סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד, הוסיפה כי "השיקולים של אזהרת מסע כוללים שיקולים פרסונליים של כמה אחריות אדם יכול לקחת על עצמו. אנחנו יכולים להחליט שנכון לעשות בידוד ולא אזהרת מסע וגם הפוך". לדבריה, "אנחנו לא נערכים כרגע להוציא גם את האזרחים האיטלקים מהארץ".

"באיראן אם מסתכלים על התמותה לעומת התחלואה אלה מספרים גבוהים, אבל אנחנו חושבים שזה הפוך", אמר סדצקי. "כנראה שהגילוי שלהם הוא של מקרים קשים ושל מוות, והם לא ערוכים למצוא תחלואה קלה יותר בהיקפים יותר גדולים". היא הוסיפה על חישוב אחוזי התמותה כי ככל שמרחיבים את הסיקור, כמובן שהאחוז יירד. "צריך להכניס את אלמנט הזמן. כשלוקחים תחלואה שהתחילה לא מזמן מקבלים אחוזים נמוכים כי הרבה לא הספיקו להבריא או למות", הוסיפה.

ראש חטיבת הרפואה, ד"ר ורד עזרא, התייחסה למוכנות קופות החולים ואמר כי הם מניחים שהחולים שיתגלו יאושפזו. "כשנחליט שהחולים יעברו לקהילה האחריות תהיה על קופות החולים", אמרה ד"ר עזרא. "עשינו היום משחק מלחמה ותרגלנו את התרחיש הזה. אחת המחשבות היא שיהיו מרפאות שירכזו את המקרים." לדבריה, "משרד הבריאות הגיש תלונה במשטרת ישראל כנגד האדם שחשוד בתקיפת עובדי המשרד בעת שהגיעו לביקורת בביתו. התלונה הוגשה בתחנת לב הבירה ציון בירושלים".

מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום גברהיסוס, התייחס גם הוא למספר המקרים החדשים באיראן, איטליה ודרום קוריאה ואמר שהמספר הוא "חמור מאוד". "נכון לעכשיו אנו לא עדים להתפשטות הגלובלית הבלתי מובנית של הנגיף הזה ואנחנו לא עדים למחלות או מקרי מוות גדולים בהיקף גדול", אמר מנכ"ל הארגון. "האם לוירוס הזה יש פוטנציאל מגיפה? בהחלט, יש לו".

(עדכון ראשון: 18:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully