וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוהרים לסופרים ורוכשים מסיכות: הקורונה, והבהלה, מתפשטים בדרום קוריאה

24.2.2020 / 16:12

מוקד התפרצות הנגיף הגדול ביותר מחוץ לסין ממשיך למנות חולים, עם יותר מ-830, ושמונה קורבנות. רוב המקרים החדשים קשורים לכנסייה מסתורית, והתושבים נוהרים לסופרמרקטים ולבתי המרחקת

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

קוריאה הדרומית דיווחה היום (שני) על 161 מקרי הידבקות חדשים בנגיף הקורונה, ובסך הכול על 736 מקרים, כשמספר הקורבנות עלה לשמונה - כך מסרו רשויות הבריאות במדינה, מוקד ההתפרצות הגדול ביותר מחוץ לסין. זאת יממה אחרי שהממשלה העלתה את רמת הכוננות מפני המחלה לרמתה הגבוהה ביותר במדינה.

על פי המרכזים לבקרה על מחלות ומניעתן של קוריאה הדרומית (KCDC), מתוך המקרים החדשים, 115 קשורים לכנסייה בעיר טגו שבדרום-מזרח המדינה, אחרי שאישה בת 61, המכונה "חולה 31" והשתתפה בתפילה במקום התגלתה כחולה.

הקורבן השביעי והשמיני הם מבית חולים בצ'אונגדו, מחוז שבו חלה עלייה במספר המקרים בשבועות האחרונות.

עובדים בשירותי הניקיון מתגוננים עם מסכה בשוק המסורתי בסיאול, דרום קוריאה , 24 בפברואר 2020. רויטרס
עובדי ניקיון עם מסיכות בשוק בסיאול, היום/רויטרס

"אם לא נוכל לבלום את ההתפשטות באזור טגו בצורה יעילה, יש אפשרות גבוהה שזה יתפשט ברחבי המדינה", אמר סגן שר הבריאות קים קנג-ליפ בתדרוך יומי.

תור למרכז קניות בעיר טגו

בעוד שרוב המקרים החדשים נרשמו בטגו, כמעט כל הערים והמחוזות הגדולים במדינה דיווחו על כמה מקרים. הרשויות עדיין בוחנות את המקור המדויק להתפרצות הנגיף, לאור העובדה ש"חולה 31" לא יצאה לאחרונה מהמדינה.

קים אמר כי הממשלה נקטה צעדים להסגר עצמי והיא עורכת בדיקות בקרב כ-9,500 איש שהשתתפו בתפילות בכנסיית שינצא'ונג'י של ישו, בהם גם אותה חולה. אתמול העלתה סיאול את הכוננות שלה מפני מחלות מידבקות לרמתה הגבוהה ביותר, כשהיא מודיעה על הגבלת הפעילויות הציבוריות ועל הקצאת משאבים נוספים לשני מוקדי ההתפרצות העיקריים, המוגדרים "אזורי טיפול מיוחד" מאז השבוע שעבר.

בטגו ובמקומות אחרים נהרו האזרחים לסופרמרקטים גדולים ולבתי מרקחת כדי לקנות מסכות ואספקה. מאות אנשים תועדו עומדים בתור לחנויות בטגו החל מהשעה 8:00 בבוקר.

הנשיא מון ג'ה-אין אמר כי הממשלה תבחן את הצורך בתוספת תקציבית כדי לקזז את ההשפעה של ההתפרצות על הכלכלה הרביעית בגודלה באסיה. הוא אמר את הדברים בפגישה עם יועציו הבכירים ועם מומחים רפואיים.

במקביל, צבא ארצות הברית העלה את רמת הכוננות שלו במדינה, אחרי שאלמנתו של חייל שגרה בטגו אובחנה כחולה בנגיף. הייתה לה גישה לסופרמרקט של בסיס בעיר שבו מוצבים כוחות אמריקניים.

בנוסף לכך, בוטלו שורת אירועים פוליטיים ותרבותיים, בזמן שמשרד התרבות הודיע על כך ש-24 מוזיאונים וספריות ייסגרו זמנית. כמו כן, הפרלמנט ביטל דיון שאלות לממשלה שתוכנן להתקיים ביום חמישי, אחרי ששלושה חברי פרלמנט עברו בדיקות אחרי שהם היו במגע עם גורם חינוך שאובחן כחולה.

(עדכון ראשון: 10:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully