וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה בספרד: אלף איש בבידוד במלון בטנריף, נדבקת ראשונה בברצלונה

כלי תקשורת במדינה דיווחו שכוחות הביטחון מונעים מהאורחים במלון לעזוב את המקום, אחרי שרופא מאיטליה ששהה בו אובחן כחולה. במקביל, התפשטות הווירוס ברחבי אירופה נמשכת, עם מקרים ראשונים בקטלוניה ובשוויץ. באיטליה נקבע מותם של שלושה חולים נוספים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

התפשטות הקורונה - עדכונים אחרונים

  • רופא מאיטליה ששוהה בטנריף אובחן בנגיף; אלף אורחים במלון בבידוד
  • איטליה: שלושה חולים נוספים מתו, מניין הקורבנות במדינה עלה ל-10
  • ההתפשטות באירופה נמשכת: מקרים ראשונים בברצלונה ובשוויץ

מלון בטנריף שבאיים הקנריים של ספרד הושם היום (שלישי) בהסגר אחרי שרופא איטלקי שביקר בו התגלה כחולה בנגיף הקורונה. כלי תקשורת במדינה דיווחו כי כאלף אורחים במלון קוסטה אדחה פאלאס H10 נקראו להישאר בחדריהם, בזמן שהם עוברים בדיקות רפואיות. במקביל, מקרי הידבקות ראשונים אותרו גם בברצלונה ובשוויץ. באיטליה, מניין הקורבנות מהווירוס הסיני עלה לעשרה.

הרופא הגיע לפי הדיווחים ממחוז לומברדיה, איטליה, מוקד התפרצות הנגיף במדינה. איטליה נפגעה בצורה הקשה ביותר מקרב כל מדינות אירופה, עם יותר מ-320 מקרי הידבקות ועשרה מקרי מוות. המדינה הטילה סגר על כמה עיירות בצפון המדינה, ושורת אירועים וכינוסים בוטלו מחשש להתפשטות הנגיף.

מלון באי טנריף, ספרד, שבו מוחזקים האורחים מחשש להתפשטות נגיף הקורונה. פייסבוק, צילום מסך
האורחים נדרשים להישאר בחדר. המלון בטנריף שהושאר בבידוד/צילום מסך, פייסבוק

אחד האורחים במלון שבדרום-מערב האי, העלה לפייסבוק תמונה של פתק שהושם מתחת לדלת החדר שלו. "אנחנו מצטערים להודיע לכם שמסיבות בריאותיות, המלון נמצא בהסגר. עד להודעת הרשויות הסניטריות, עליכם להישאר בחדריכם", נכתב. עוד דווח כי כוחות הביטחון מונעים מהאורחים לעזוב את המלון.

רופא שהגיע לחופשה באי, מוחזק בבידוד בבית חולים יחד עם אשתו, שנדבקה אף היא. מלבד בני הזוג, בשטח ספרד אובחנו עד כה שני חולים נוספים - תייר גרמני באי לה גומרה וגבר בריטי במיורקה. "אנחנו בודקים את מי שהיה במגע עם החולה, כולל אנשים במלון", מסרה דוברת משרד הבריאות באיים הקנריים, שאותם צפויים לפקוד עשרות אלפי אנשים במהלך השבוע לרגל קרנבלים. המלון טרם הגיב לפניות בנושא.

אנשים מתגוננים עם מסכה מנגיף הקורונה בטנריף,ספרד 25 בפברואר 2020.. רויטרס
מתגוננים מפני נגיף הקורונה בטנריף, היום/רויטרס

כריסטופר בטס, אזרח בריטי המתארח במלון, סיפר בשיחת טלפון מחדרו כי הוא רואה ניידות משטרה מול הכניסות למקום. "אמרו לנו להיות בהסגר בגלל הרופא האיטלקי שאובחן בקורונה", סיפר. "נראה כי המלון מתנהל בשגרה, חוץ מזה שאסור לנו לצאת".

בטס סיפר כי האורחים קיבלו אישור לצאת מחדריהם כדי לאכול ארוחת בוקר במסעדת המלון. "אמרו לנו מראש לחזור לחדרים אחרי ארוחת הבוקר, אבל לא עשינו זאת ונדמה כי כולם מסתובבים באזור הקבלה כרגיל", סיפר. "אולם לצערנו לאף אחד אין עדיין מידע, כולנו מחכים להודעת הרשויות".

לדברי בטס, הוא טרם נבדק אם נדבק בנגיף ובינתיים פספס את הטיסה חזרה לביתו. עוד הוסיף כי צוות המלון עוטה מסכות, אך האורחים לא קיבלו אותן.

בתוך כך, נמשכים מקרי ההידבקות בנגיף הסיני ברחבי אירופה. בשוויץ אובחן לראשונה גבר בן 70, שמתגורר בקנטון טיצי'ינו שבגבול איטליה, כחולה בקורונה. ממשרד הבריאות של שוויץ נמסר כי הנדבק שב לפני כעשרה ימים מאיטליה, שם השתתף בכנס במילאנו. עוד הוסיפו כי אנשים שהיו במגע עם החולה נשלחו לבידוד בן שבועיים.

(עדכון ראשון: 12:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully