וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות החשש מנגיף הקורונה: המסעות לפולין בוטלו עד סוף חודש מרץ

משרד החינוך הרחיב את ההחלטה על ביטול יציאת המשלחות בהתאם להנחיית משרד הבריאות. עוד נמסר כי ייבחנו מועדים חלופיים עבור מסעות התלמידים. בימים האחרונים שבו ארצה קרוב לאלף בני נוער שביקרו בפולין

צילום: רוני כנפו, יניר יגנה ויואב איתיאל, עריכה: עמית שמחה

בהתאם להנחיית משרד הבריאות ובעקבות הערכת מצב, משרד החינוך הודיע הערב (שלישי) על ביטול כלל מסעות התלמידים לפולין עד סוף חודש מרץ. זאת, בהמשך להודעה קודמת על ביטול המשלחות בין התאריכים 23 בפברואר עד 4 במרץ. במשרד ייבחנו אפשרות למועדים חלופיים ליציאת המשלחות.

בימים האחרונים החלה חזרתם של 968 תלמידים ישראלים מהמסעות לפולין. על פי הנחיות משרד הבריאות, תלמידים אלה ימשיכו בשגרה.

שר החינוך רפי פרץ הדגיש ביום ראשון האחרון כי משרדו פועל אך ורק על פי הנחיות משרד הבריאות. לדבריו, "זה נכון לגבי בתי הספר שבאו במגע עם הקוריאניים וזה תקף גם לגבי המסעות לפולין. עדיף היערכות יתר על היערכות חסר".

משלחות נוער למחנות הריכוז וההשמדה בפולין. 18 בינואר 2016. AP
כלל המסעות עד סוף חודש מרץ בוטלו. משלחת נוער לפולין/AP

במקביל, דגימה של נגיף הקורונה שנלקחה מאחד המטופלים בבית החולים שיבא מועבר לניסיון לקידום חיסון ותרופה במכון למחקר ביולוגי בישראל.

מוקדם יותר היום, אחת מהישראליות מ"ספינת הקורונה" שנדבקו בנגיף החלימה בבית חולים בטוקיו. בכך, הישראלית השלישית שנדבקה בווירוס הסיני - הפכה לראשונה שהחלימה ממנו. היא תשוחרר מבית החולים, וכשתגיע לישראל תילקח בדיקה נוספת בנתב"ג. לאחר מכן, היא תשוחרר לביתה ולא לבידוד.

שער הכניסה למתחם הבידוד בשיבא תל השומר. 21 בפברואר 2020. קובי ריכטר, TPS
דגימת חולה הועברה למכון המחקר הביולוגי. שער הכניסה למתחם הבידוד בשיבא/TPS, קובי ריכטר

בסך הכול, ידוע על שישה ישראלים שנדבקו בנגיף, שגבה עד כה את חייהם של יותר מ-2,600 בני אדם והדביק יותר מ-77 אלף בני אדם ברחבי העולם. ארבעה מהם - הכוללים את הישראלית שהבריאה ואת בן זוגה - הורדו מספינת התענוגות והועברו לבתי חולים מקומיים ביפן. שני חולים נוספים, שנודע על הידבקותם רק לאחר חזרתם לארץ, שוהים בבידוד במתקן מיוחד בבית החולים שיבא שבתל השומר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully