וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלית שנדבקה בנגיף על "ספינת הקורונה" החלימה בבית חולים יפן

משפחות הישראלים, ששהו בבידוד על ספינת התענוגות "דיימונד פרינסס", הודיעו על הבראתה של אחת מהנוסעות. מאז הידבקותה, היא אושפזה בבית חולים בטוקיו ועברה בדיקות רבות ומחמירות. בן משפחתה עדיין בבית החולים. "מקווים שכולם ישתחררו בקרוב בריאים ושלמים"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

אחת מהישראליות מ"ספינת הקורונה" שנדבקו בנגיף החלימה היום (שלישי) בבית חולים בטוקיו. בכך, הישראלית השלישית שנדבקה בווירוס הסיני - הפכה לראשונה שהחלימה ממנו. היא תשוחרר מבית החולים, וכשתגיע לישראל תילקח בדיקה נוספת בנתב"ג. לאחר מכן, היא תשוחרר לביתה ולא לבידוד.

משפחות הנוסעים הישראלים אמרו כי הנוסעת, שאושפזה בבית החולים לאחר שנודע על הידבקותה בנגיף, עברה מאז בדיקות רבות ומחמירות עד לקבלת התוצאות על החלמתה. שחרורה יגיע לאחר שהתקבלו שתי תוצאות שליליות לנגיף בבדיקה שעברה. בן משפחתה, שהיה אף הוא על ספינת התענוגות "דיימונד פרינסס", עדיין שוהה בבית החולים. "אנו מודים לכל עם ישראל על התמיכה והחיזוקים לאורך הדרך ומקווים שכולם ישתחררו בקרוב בריאים ושלמים", מסרו המשפחות.

הורדת נוסעים מספינת התענוגות דאימונד פרינסס בחופי יפן לאחר ששהו בבידוד בעקבות וירוס הקורונה - 20 פברואר 2020. רויטרס
3,700 איש הוחזקו במשך שבועיים בבידוד. הורדת הנוסעים מהספינה/רויטרס

בסך הכול, ידוע על שישה ישראלים נדבקו בנגיף, שגבה עד כה את חייהם של יותר מ-2,600 בני אדם והדביק יותר מ-77 אלף בני אדם ברחבי העולם. ארבעה מהם - הכוללים את הישראלית שהבריאה ואת בן זוגה - הורדו מספינת התענוגות והועברו לבתי חולים מקומיים ביפן. שני חולים נוספים, שנודע על הידבקותם רק לאחר חזרתם לארץ, שוהים בבידוד במתקן מיוחד בבית החולים שיבא שבתל השומר.

הם שבו לישראל יחד עם תשעה ישראלים נוסעים שהוחזרו בשבוע שעבר מהספינה, שבה הם הוחזקו בבידוד במשך כשבועיים יחד עם 3,700 נוסעים ואנשי צוות, בטיסה מיוחדת מיפן. עם שובם, הם הועברו למתקן שיבא, הממוקם במרחק של כשני קילומטרים מבית החולים, והוא מתקן הבידוד היחיד הפעיל בישראל.

עוד בוואלה!

במקום להרגיע את סערת הקורונה, משרד הבריאות נוקט מדיניות הפחדה

לכתבה המלאה
המטוס עם הנוסעים הישראלים מהדיימונד פרינסס המריא מיפן לכיוון ישראל, 20 בפברואר 2020. שגרירות ישראל ביפן, אתר רשמי
שבו בשבוע שעבר. הנוסעים הישראלים מ"ספינת הקורונה" בדרכם לישראל/אתר רשמי, שגרירות ישראל ביפן

החשש להידבקות ישראלים גבר עם הידיעה על קבוצת תיירים מקוריאה הדרומית, שאובחנו כחולים במחלה לאחר שטיילו בישראל. הם שהו בין היתר בנתניה, נצרת, ים המלח, באר שבע וירושלים. משרד הבריאות מסר כי כל מי שהיה במגע הדוק, במרחק של פחות משני מטר ולמשך 15 דקות לפחות, עם חברי הקבוצה, מתבקש להכנס לבידוד בית למשך שבועיים מאז המגע האחרון עם הקבוצה ולדווח על כך באתר משרד הבריאות. בעקבות זאת, משרד החינוך החליט להשאיר בבידוד ביתי מאות תלמידים ואנשי חינוך, שלפי החשש שהו לצד חברי קבוצת התיירים.

בימים האחרונים, משרד החוץ פרסם אזהרת מסע לשורת מדינות במזרח, שאליהן הצטרפה אתמול גם איטליה, בעקבות ריבוי מקרי ההידבקות בחלק מהמחוזות בצפון המדינה. בנוסף לכך, משרד הבריאות הנחה על חובת בידוד עבור השבים מחלק ממדינות המזרח, למשך כשבועיים, גם אם אינם סובלים מתסמינים כלשהם. מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, אורלי עדס, הודיעה מוקדם יותר היום כי בוועדה נערכים להקמת 12 קלפיות מיוחדות עבור השוהים בבידוד. קלפיות אלה יוקמו באוהלים בערים מרכזיות, שאליהן יידרשו המצביעים להגיע עם מסכות וכפפות, ומבלי להשתמש בתחבורה ציבורית.

(עדכון ראשון: 12:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully