וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט באירופה, בארה"ב קראו לאזרחים להיערך

באיטליה, מוקד התפרצות הווירוס הסיני ביבשת, עלה מניין הקורבנות ל-11. בשוויץ ובברצלונה נרשמו מקרי הידבקות ראשונים של אזרחים ששבו מצפון איטליה. במקביל, הרשויות האמריקניות הזהירו מפני הקושי לבלום את הנגיף: "עלול לשבש את השגרה"

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

התפשטות הקורונה - עדכונים אחרונים

  • איטליה: מניין הקורבנות עלה ל-11, נדבקים ראשונים בדרום המדינה
  • מקרי הידבקות ראשונים נרשמו בשוויץ, ברצלונה, אוסטריה וקרואטיה
  • ארה"ב: "ככל שהנגיף מתפשט, בלימתו בגבולותינו נעשית קשה יותר"

התפשטות נגיף הקורונה באירופה נמשכת, בעוד באיטליה, מוקד ההתפרצות ביבשת, עלה הערב (שלישי) מניין הקורבנות ל-11. מקרים ראשונים של הידבקות בווירוס הסיני אותרו בברצלונה ובשוויץ, בקרב חולים ששבו לאחרונה מצפון איטליה. בטנריף, אלף נופשים עדיין נמצאים בהסגר במלון לאחר שרופא איטלקי ואשתו שהתארחו במקום אובחנו בנגיף.

במקביל, המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן הזהיר היום כי התפשטות נגיף הקורונה עלולה לגרום ל"הפרעה חמורה" לחייהם של אזרחים, וקרא למשפחות וקהילות להיערך בהתאם. היקף התפרצות הווירוס הסיני בארצות הברית אינו ודאי, בעוד המרכז עצר הפצת ערכות אבחון לאחר שנמצאו פגומות. הערכות התקינות זמינות רק בכמה מדינות, וטרם ברור מתי יופצו גם למקומות נוספים. ברקע התפשטות הנגיף, בוול סטריט נרשמו היום ירידות שערים חדות, זה היום השני ברציפות.

אנשים מתגוננים עם מסכה מנגיף הקורונה בקולוסיאום, רומא, איטליה 25 בפברואר 2020. רויטרס
מבקרים מתמגנים מפני קורונה בקולוסיאום ברומא, היום/רויטרס

ארבעה בני אדם נוספים באיטליה - שני גברים ושתי נשים - מתו במהלך היום, הצעיר מביניהם בגיל 76. יתר הקורבנות היו קשישים שסבלנו ממחלות כרוניות. בדרום המדינה נרשמו היום לראשונה כמה מקרי הידבקות, בהם תייר מלומברדיה, המחוז הצפוני שספג את הפגיעה הקשה ביותר, שאובחן בנגיף במהלך חופשה בסיציליה.

בעוד מספרם הכולל של הנדבקים באיטליה עלה ליותר מ-320, איטלקים או תיירים שביקרו במדינה נמצאו חולים בספרד, אוסטריה, שוויץ וקרואטיה. בעקבות המשבר, שרי הבריאות של המדינות הגובלות עם איטליה נפגשו היום לדיון משותף ברומא, ודחו את הקריאות לסגור את הגבולות. "הסכמנו לשמור על הגבולות פתוחים, סגירתם תהיה חסרת פרופורציה ואמצעי לא יעיל בשלב זה", אמר שר הבריאות האיטלקי רוברטו ספרנזה.

פגישת שרי בריאות באירופה לדיון בנגיף הקורונה ברומא, איטליה, 25 בפברואר 2020. רויטרס
החליטו לא לסגור את הגבולות בשלב זה. שרי בריאות אירופים ברומא, היום/רויטרס

בצרפת אותרו היום שני מקרי הידבקות נוספים בקרב אזרח ששב מטיול למחוז לומברדיה וצעירה סינית. הרשויות במדינה מסרו כי השניים נמצאים בבידוד בבית חולים ומצבם טוב. סך הכול אובחנו בצרפת 14 מקרי הידבקות, מתוכם מת אחד ו-11 החלימו וחזרו לבתיהם.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שנמצא בביקור בהודו, אמר כי נגיף הקורונה נמצא "תחת שליטה במדינה שלנו", ו"עומד להיעלם". מנגד, ראש מחלקת החיסון האמריקנית ננסי מסונייר, אמרה כי ההפרעה לחיי היומיום עלולה להיות חמורה, בעוד הווירוס מתפשט בקרב קהילות מקומיות.

"ככל שיותר מדינות חוות התפשטות של הנגיף, בלימתו בגבולותינו נעשית קשה יותר", אמרה. "בסופו של דבר, אנחנו מצפים להידבקות בארצות הברית. זאת לא ממש שאלה של אם זה יקרה, אלא מתי וכמה אנשים במדינה הזאת יחלו". בהיעדר חיסון או טיפול תרופתי, נדרשות שיטות נוספות כדי לעצור את התפשטות הנגיף, כולל אפשרות לסגירת בתי ספר ועבודה מהבית.

לדברי מסונייר, "אני מבינה כי כל המצב עשוי להבהיל, אבל אנשים צריכים להתחיל לחשוב על הדברים האלה כבר עכשיו". עוד הוסיפה כי "שוחחתי עם משפחתי במהלך ארוחת בוקר ואמרתי לילדיי שעל אף שאני לא חושבת שהם בסיכון כרגע, אנחנו כמשפחה צריכים להיערך להפרעה משמעותית לחיינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully