וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בסין: ילד חזה בסבו מת בהסגר בשל התפרצות נגיף הקורונה

גורמים מקומיים בעיר שיאן, הסמוכה למוקד ההתפרצות בווהאן ונקטה "צעדי מלחמה" נגד הווירוס, גילו את הסב בעת ביקור ביתי. "סבא אמר לא לצאת. יש וירוס בחוץ", סיפר הילד. לא ברור אם הסב מת מהנגיף. התושבים כועסים: "אי אפשר לסמוך עליהם"

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

ילד במחוז חוביי שבסין, מוקד התפרצות נגיף הקורונה החדש, חזה בסבו מת ונותר לבד בביתו בשל המגבלות שהטילו הרשויות - כך דווח בכלי התקשורת המקומיים במדינה, במקרה נוסף שעורר זעם ברשתות על התנהלות הרשויות במשבר.

המקרה הטראגי אירע בעיר שיאן, שנקטה טקטיקות של "מלחמה" כדי לבלום את התפשטות וירוס הקוביד-19. ביום שני אחר הצהריים מצאו אנשי הקהילה המקומית את גופתו של הסב, שזוהה בשם המשפחה טאן. לפי גו רויבינג, סגן המנהל של המחלקה הציבורית ברובע ז'אנגוואן, גם נכדו בן החמש או שש היה בבית. הוא לא אישר דיווחים שפורסמו ברשת על כך שהסב מת לפני כמה ימים, ושהנכד שרד מאכילת ביסקוויטים. כשהילד נשאל מדוע הוא לא ביקש עזרה, הוא ענה: "סבא אמר לא לצאת. יש וירוס בחוץ".

גו אמר שזה לא אפשרי שהסב מת כמה ימים לפני כן, משום שנציגי הרשויות עורכים בדיקות יומיות בבתים שנמצאים בהסגר, מודדים את החום של הדיירים ושואלים אם הם זקוקים לאספקת מזון. לדבריו, מקרה המוות של טאן עדיין נחקר וכי הנכד הועבר לטיפול "בהתאם למקובל" באזור. אביו של הילד שוהה במחוז גוואנגשי, ולא יכול לשוב בשל המגבלות שהטילו הרשויות. הבכיר המקומי אמר כי החום של טאן היה "נורמלי" לפני מותו.

עובדים בבית החולים בווהאן שבסין בודקים דגימת דם עם חשש להדבקות בנגיף הקורונה. 14 בפברואר 2020.. רויטרס
עובדים בבית החולים בווהאן שבסין בודקים דגימת דם/רויטרס

במסגרת "צעדי המלחמה" שהוכרזו מוקדם יותר ברובע ז'אנגוואן, לראשונה בסין, מבני עסקים ומגורים נאטמו ושום מכונית לא מורשית לא יכולה להיכנס לעיר, הסמוכה לווהאן, בירת חוביי שבה התגלה הנגיף בסוף השנה שעברה. רק גורמי רפואה ואלו האחראים לאספקת מוצרי יסוד מורשים להיות ברחובות, תחת פיקוח גורמי ביטחון. על הוועדות המקומיות לארגן מזון ותרופות לתושבים, כשמי שמפר זאת עשוי להיעצר.

הידיעות על המוות עוררו זעם ברשת. "למה הם תמיד עושים עבודה כזו מחורבנת ב'הפרכת שמועות?'", כתב אחד הגולשים בוויבו, הגרסה הסינית לטוויטר שעוברת צנזורה נרחבת על ידי המשטר. לדבריו, גוי היה יכול להשתמש ברישומי הקהילה כדי לגבות את הצהרתו. "הממשלה תמיד אומרת, 'לא אפשרי' או 'לחלוטין', אבל מי יכול להאמין להם?".

אחר אמר כי הממשלה אחראית לדיסאינפורמציה. "הסיבה לכך שהשמועות כל כך נפוצות בקרב התושבים היא משום שהממשלה לא מנדבת פרטים", כתב.

אחר אמר: "הלקח מווהאן הוא שאתה לא יכול לסמוך עליהם. אתה יכול לסמוך רק על עצמך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully