וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ על משבר הקורונה: "האיום על האמריקנים נמוך מאוד"

27.2.2020 / 3:37

נשיא ארצות הברית הודיע כי הפקיד בידי סגן הנשיא מייק פנס את הטיפול בכל נושא ההיערכות להתפרצות נגיף הקורונה במדינה, והבהיר כי המצב נמצא תחת שליטה וכי "אין סיבה להיכנס לפאניקה". בכירים במערכת הבריאות מודאגים מפני התפרצותו בארה"ב אך לא ברור אם ומתי יקרה הדבר

אתר רשמי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע הלילה (חמישי) כי הפקיד בידי סגן הנשיא מייק פנס את הטיפול בכל נושא ההיערכות להתפרצות נגיף הקורונה בארצות הברית. במסיבת עיתונאים שכינס הלילה בנושא, אמר הנשיא טראמפ כי "האיום של הווירוס על אזרחים אמריקניים מאוד נמוך", וזאת בעקבות הפעולות בהן נקט ממשלו, כגון הטלת מגבלות על נוסעים מסין.

בנוסף לכך, אמר הנשיא כי המצב נמצא תחת שליטה של מערכת הבריאות בארצות הברית, וכי "אין סיבה להיכנס לפאניקה". הוא שיבח את נשיא סין, שי ג'ינפינג, על הטיפול של הממשל הסיני בנגיף והוסיף כי ארצות הברית "מאוד מאוד מוכנה" לכל מה שקשור לווירוס. "אנחנו מוכנים, ונהיה מוכנים לעשות כל מה שנידרש, אם המחלה תתפשט", אמר במסיבת העיתונאים.

הוא הוסיף כי ארצות הברית תשתמש "בכל האמצעים" כדי למאבק במחלה, וכי הוא יקבל כל סכום של הוצאות חירום שהקונגרס יחליט להקצות לשם כך. עוד אמר כי בממשל שוקלים להגביל את הנסיעות לאיטליה, קוריאה הדרומית ומדינות אחרות, אך הבהיר כי "כרגע זה לא הזמן הנכון לכך".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, במסיבת עיתונאים על ההיערכות להתפרצות נגיף הקורונה בארצות הברית. 27 בפברואר 2020. אי-פי, AP
טראמפ במסיבת העיתונאים בבית הלבן, הלילה/AP, אי-פי

גורמי בריאות אמריקניים הזהירו היום כי יש להיערך לעוד מקרים של נגיף הקורונה, ועיריית ניו יורק הודיעה כי היא מתכוונת לספק עד 1,200 מיטות אשפוז במידת הצורך. ד"ר אנתוני פאוצ'י, ראש המכון הלאומי למחלות אלרגיות וזיהומים, אמר כי הנגיף כבר נמצא בארצות הברית, ועל האמריקנים להיערך להתפרצות אפשרית עם התפשטות הנגיף מחוץ לסין. "אם תהיה מגיפה, אז בוודאי שגם אנחנו הולכים להיפגע ממנה", אמר פאוצ'י ל- CNN.

מזכיר שירותי הבריאות האמריקניים אלכס אזר אמר כי בארצות הברית התגלו 59 מקרים של נגיף הקורונה, מהם 42 נוסעים אמריקנים שהוחזרו מספינת ה"דיימונד פרינסס" ביפן.

מוקדם יותר, תקף הנשיא טראמפ כמה מערוצי הטלוויזיה במדינה, בטענה כי הם נוהגים בסיקור יתר של התפשטות נגיף הקורונה, ועושים "הכול כדי להציג את המצב הכי גרוע שרק ניתן". זאת, חרף אזהרתם של גורמי רפואה כי על האזרחים האמריקנים להתכונן להתפרצות מקומית של הנגיף. טראמפ טען כי סיקור היתר בתקשורת פוגע במסחר בבורסה, אך לא נקט בתכנים ספציפיים ששודרו.

עוד בוואלה!

התפשטות הקורונה: 400 חולים באיטליה, צרפת מבטלת אירועים

לכתבה המלאה
עובד בבית החולים בודק חום לאזרח עם חשש לנגיף הקורונה בעיראק. 26 בפברואר 2020.. רויטרס
עובד בבית החולים בודק חום לאזרח עם חשש לנגיף הקורונה בעיראק/רויטרס

בתוך כך, גורמים בכירים במרכזים לבקרת מחלות ומניעתן אמרו אתמול כי התפרצות הווירוס ברחבי העולם מעלה את החששות להתפשטותו בארצות הברית, אך עדיין לא ברור אם ומתי הדבר צפוי לקרות, ומה תהיה חומרת המצב.

מדדי המניות העולמיים צנחו בימים האחרונים בעקבות החשש מפגיעה בשווקים ברחבי העולם בשל התפשטות הקורונה, שעד כה הביא למותם של כמעט 3,000 איש ויותר מ-80 אלף חולים, רובם בסין. היום אחר הצהריים מדדי מניות בארצות הברית ירדו במסחר אחר הצהריים ביום רביעי, במה שנראה כמו גל מכירות שהתעורר בעקבות חששות מפני התפשטות הנגיף.

טראמפ, שנמצא בעיצומה של מערכת בחירות לנשיאות, מודאג מירידת המדדים, שכן שמירה על נתונים גבוהים לאורך כהונתו, לצד הצגת מערכת בריאות איתנה, סיפקו לו קלף מהותי בניסיונו להיבחר בשנית.

במהלך ביקורו בהודו השבוע, ממנו שב ביום שלישי לוושינגטון, הנשיא הרפובליקני הילל את גורמי הבריאות האמריקניים תוך שהמעיט מיכולתו של הווירוס להשפיע על ארצות הברית.

(עדכון ראשון: 23:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully