וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפשטות הקורונה: 400 חולים באיטליה, צרפת מבטלת אירועים

ארגון הבריאות העולמי הביע דאגה מהזינוק במספר מקרי החולים באיטליה, בקוריאה הדרומית ובאיראן. עם זאת, הבהיר: זאת עוד לא מגיפה, ניתן לעצור זאת. בצרפת נרשם קורבן נוסף, ומקרה ראשון התגלה גם ביוון, נורבגיה גאורגיה ופקיסטן

אתר רשמי

התפשטות הקורונה - עדכונים אחרונים:

  • ארגון הבריאות העולמי: לראשונה - יותר מקרים נרשמו מחוץ לסין מאשר בתוכה
  • יו"ר הארגון: ניתן להשתלט על הנגיף, עדיין לא מדובר במגיפה
  • באיטליה: כמות החולים עלתה ל-400
  • מקרים ראשונים נרשמו ביוון, אוסטריה, שוויץ, קרואטיה, נורבגיה ולבנון
  • ספרד: אורחי בית המלון בטנריף שנחשפו לווירוס הקורונה יישארו בבידוד לשבועיים

מקרי ההדבקות בנגיף הקורונה באיטליה הגיעו הערב (רביעי) ל-400, בעוד הרשויות במדינה דיווחו על עלייה חדה במספר מקרי ההדבקות. רוב המקרים אובחנו במחוזות לומברדיה ווונטו הסמוכה. 12 בני אדם מתו מהנגיף עד כה בארץ המגף. בין החולים החדשים גם ארבעה ילדים. כל הקורבנות היו אנשים מבוגרים ורובם סבלו ממחלות קודמות.

בנוסף, נורבגיה נרשמה היום כמדינה האירופית האחרונה בה התגלה לראשונה מקרה הדבקות. במקביל, מקרים ראשונים התגלו גם ביוון, נורבגיה, גאורגיה, פקיסטן, צפון מקדוניה, אוסטריה, שוויץ, קרואטיה ורומניה.

מוקדם יותר ארגון הבריאות העולמי אמר כי בפעם הראשונה, נרשמו יותר מקרי הידבקות בנגיף הקורונה מחוץ לסין מאשר בתוכה. זאת אחרי שבייג'ינג דיווחה רק על 411 מקרים חדשים. בסך הכול, מספר המקרים בעולם חצה את ה-80,980, רובם המוחלט בסין.

אזרחים בצרפת עם מסיכות מיגון סמוך למגדל האייפל בשל התפרצות נגיף הקורונה. 26 בפברואר 2020.. רויטרס
אזרחים בצרפת עם מסיכות מיגון סמוך למגדל אייפל, היום/רויטרס

יו"ר הארגון טדרוס אדהנום גברהיסוס אמר כי העלייה הפתאומית במספר המקרים באיטליה, באיראן ובקוריאה הדרומית "מדאיג מאוד", אבל הוא הדגיש כי עדיין ניתן להשליט על הנגיף שטרם הגיע לממדים של מגיפה. מקרים ראשונים נרשמו ביממה האחרונה ביוון, באוסטריה בשוויץ ובקרואטיה - כולם קשורים לאיטליה. חולים ראשונים גם נמצאו בברזיל - הראשונה באמריקה הלטינית - ובאלג'יריה.

על רקע הביקורת על התגובה של ממשלו, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יכנס הלילה מסיבת עיתונאים לצד גורמי רפואה.

בצרפת, מורה בן 60 היה לאזרח המדינה הראשון שמת מהנגיף ומקרה המוות השני במדינה. הוא מת בבית חולים בפריז, כשבינתיים מספר החולים במדינה עלה ל-17, אחרי ארבעה מקרים חדשים - שניים מהם קשורים לאיטליה. ממשלת צרפת קראה לכל אזרחיה שבבו ממחוזת לומברדיה וונטו - מוקדי המחלה בצפון איטליה - להימנע מלצאת מבתיהם במקרים לא הכרחיים ולא לשלוח את ילדיהם לבית הספר.

בניסיון להיאבק בהתפשטות, בעיר הנמל ניס שבדרום המדינה הודיעו על ביטול יומו האחרון של הקרנבל הנערך בה. הקרנבל, שהחל ב-15 בפברואר, היה אמור להסתיים באירוע גרנדיוזי ביום שבת, אולם בשל הקירבה הגיאוגרפית לצפון איטליה הוחלט לבטלו. ראש העיר כריסטיאן אסטרוסי צייץ בטוויטר כי "למרות שלא התגלה מקרה אחד של נגיף בניס, החלטתי לבטל את היום האחרון של הקרנבל".

עוד בוואלה

זעם בסין: ילד חזה בסבו מת בהסגר בשל התפרצות נגיף הקורונה

לכתבה המלאה
שומר בשכונת הוטונג בבייג'ינג שבסין עם מסכה מחשש להידבקות בנגיף הקורונה ב026 בפברואר 2020. רויטרס
סין הצליחה לבלום את ההתפשטות שומרים בבייג'ינג, היום/רויטרס

בגרמניה, שמספר החולים בה עלה ל-18, הרשויות אמרו כי בשלב זה אין סיבה להמליץ לאזרחיה שלא לטוס לאיטליה. "אנחנו רחוקים מהתרחיש הזה", אמר דובר הממשלה בתדרוך לעיתונאים. לדבריו, ההתפרצות באיטליה מציבה את אירופה במצב חדש, והוסיף שברלין עובדת עם בעלות בריתה באירופה כדי למנוע את התפשטותו של הנגיף.

בספרד, מאות האורחים במלון באי טנריף שהוכנס להסגר אחרי שתיירים איטלקים שהיו שם אובחנו כחולים בנגיף, יישארו בבידוד במשך 14 ימים. גורמת בממשלה אמרה כי שני חברים נוספים בקבוצת עשרה אורחים איטלקים התגלו כחולים בנגיף, אך הבדיקות של יתר חברי הקבוצה חזרו שליליות.

משרד הבריאות בצפון מקדוניה מסר כי במקרה ההידבקות מדובר באישה שהגיעה ברכבה מאיטליה לאחר שהרגישה לא טוב. שאר הנוסעים שהיו איתה נמצאים בבדיקה.

לפי האו"ם, איש צוות במשרדי הארגון בווינה נבדק בחשד שנבדק. הוא נלקח לבדיקות בבית החולים, וארבעה אנשים שהיו במגע קרוב התבקשו להיכנס לבידוד.

במזרח התיכון, מוקד ההתפרצות המרכזי הוא איראן, שממנה עבר הווירוס למדינות שכנות. מספר הקורבנות והחולים הרשמי הוא 19 מתים ו-139 חולים, בהם סגן שר הבריאות וחבר פרלמנט. מספר מקרי המוות באיראן הוא הגבוה ביותר בעולם פרט לסין.

בלבנון מסר משרד הבריאות כי זוהה מקרה שני של הנגיף במדינה. על פי ההודעה, מדובר באישה שהגיעה ללבנון בשבוע שעבר בטיסה והייתה בהסגר בבית החולים מאז שהראתה סיפטומים ביום שני האחרון. בעיראק דווח כי בניסיון להילחם בהתפשטות, כל בתי הספר והאוניברסיטאות במדינה ייסגרו למשך עשרה ימים.

הרשויות דיווחו על מקרי המוות וההידבקות הראשונים מהנגיף רק בשבוע שעבר, והקפיצה המהירה במספרים עוררה אצל התושבים חשש מפני טיוח של המשטר. טהראן דוחה זאת, אך כמה משכנותיה סגרו את הגבולות ואסרו על כניסת טיסות מאיראן. כוויית, עיראק, בחריין, עומאן, לבנון, איחוד האמירויות הערביות ואפגניסטן - כולן דיווחו על מקרי הידבקות אצל אנשים שביקרו באיראן. מוקד ההתפרצות במדינה הוא עיר הקודש השיעית קום, שאליה עולים לרגל שיעים מכל רחבי האזור.

עובד בבית החולים בודק חום לאזרח עם חשש לנגיף הקורונה בעיראק. 26 בפברואר 2020.. רויטרס
עובד בבית חולים בעיראק בודק אזרח. היום/רויטרס

בקוריאה הדרומית, סך הנדבקים במדינה עלה ל-1,261 - הכי הרבה מחוץ לסין - לאחר שזוהו 284 מקרים חדשים, בהם חייל אמריקני. על פי ההודעה, 134 מהמקרים החדשים זוהו בטגו בלבד, ו-19 המקרים הנוספים הגיעו מהעיירות השכנות במחוז גיונגסנג.

כוחות ארצות הברית בסיאול מסרו כי חייל בצבא, המוצב בקוריאה הדרומית, זוהה כנדבק בנגיף. על פי הודעת הצבא, החייל בן ה-23 נמצא בהסגר עצמי בביתו מחוץ לבסיס. עוד נכתב כי במקור הוצב החייל בעיירה הסמוכה לטגו, משם הגיעו מרבית הנדבקים בקורונה במדינה. כ-80% מהמקרים במדינה קשורים לכנסייה בטגו, והרשויות נערכות לעשות בדיקות לכ-200 אלף איש החברים בה.



(עדכון ראשון: 15:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully