וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל התפשטות הקורונה: דרום קוריאה עוצרת תרגילים צבאיים עם ארה"ב

27.2.2020 / 9:48

מספר הנדבקים במדינה טיפס ל-1,595 עם 13 קורבנות, ושני הצבאות עצרו את האימונים המשותפים אחרי הידבקויות בשורות הצבא. בסין מסרו הרשויות כי 433 אנשים נוספים נדבקו בנגיף ו-29 מתו - הכי מעט זה חודש. סעודיה עצרה עלייה לרגל של זרים, מקרים ראשונים בדנמרק ואסטוניה

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

קוריאה הדרומית וסין דיווחו הלילה (חמישי) על מאות מקרי הדבקות נוספים בנגיף הקורונה, כשהמחלה החדשה מתפשטת מעבר לאזורים שנפגעו בצורה הקשה ביותר. בקוריאה הדרומית דיווחו על 334 מקרים נוספים, מה שמעלה את מספר הנדבקים במדינה ל-1,595. מרבית המקרים החדשים התגלו בעיר הרביעית בגודלה במדינה טגו, שם התפרץ הנגיף באופן הכי קשה והממשלה גייסה אמצעי חירום לבריאות הציבור כדי לסייע למערכת הרפואה ההמומה באזור.

בנוסף לקוריאה, סין דיווחה על 433 מקרים חדשים ועל 29 מקרי מוות נוספים במדינה - הכי מעט זה חודש. בכך עלה מספר הנדבקים במדינה ל-78,497, כש-2,744 בני אדם מתו מהנגיף. מבין המקרים החדשים שהתגלו, 383 היו במוקד התפרצות הנגיף, העיר ווהאן. גם 19 מהקורבנות החדשים של הנגיף מגיעים מהעיר.

הדאגות העולמיות לגבי מחלת ה-COVID-19 הלכות ומתרבות, מפני שהמגיפה התרחבה גיאוגרפית וגרמה לראשונה ליותר מקרים חדשים מחוץ לסין, מאשר בתוך המדינה. כשברזיל אישרה אתמול את המקרה הראשון של הנגיף באמריקה הלטינית, בכך למעשה הנגיף הגיע לכל יבשת, פרט לאנטארקטיקה.

בהלת הקורונה בקוריאה הדרומית, 27 בפברואר 2020. אי-פי, AP
עבודות חיטוי של התחבורה הציבורית בעיר טגו שבקוריאה הדרומית/AP, אי-פי

באירופה, שבה גרמניה, צרפת וספרד מתמודדות עם גידול הולך וגובר במספר הנדבקים, כשנראה כי יותר מ-440 מקרי ההדבקות בצפון איטליה משמשים כמקור להתפשטות המחלה ביבשת כולה. מקרה ראשון אושר הבוקר באסטוניה ודנמרק, אחרי שאתמול התגלה חולה גם בנורבגיה.

במזרח התיכון נרשם גידול משמעותי במקרי ההידבקות הקשורים לנוסעים ששבו מאיראן - שבה, לפי סוכנות הידיעות הרשמית, מניין הקורבנות עלה ל-22, מה שהופך את המדינה למוקד המשמעותי ביותר של מקרי מוות מחוץ לסין. בכוויית עלה מספרם כבר ל-43, ומקרה ראשון התגלה בבגדאד, בירת עיראק.

ערב הסעודית הודיעה על אמצעי זהירות הכוללים עצירת כניסת תיירים ממקומות שבהם נרשמו מקרי קורונה רבים למדינה, כמו גם עולי רגל למקומות הקדושים במכה ובמדינה.

גם ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, הציג הבוקר צעדי חירום כדי להתמודד עם הנגיף, לרבות איסור על כניסת תיירים מסין. "כל האינדיקציות מראות שצפוי להתחיל בעולם שלב המגפה של נגיף הקורונה", אמר.

עוד בוואלה

בארה"ב נערכים להתפשטות הקורונה, טראמפ: "האיום על אמריקנים מאוד נמוך"

לכתבה המלאה
נהג נבדק בתחנת בדיקה לצד הכביש בקוריאה הדרומית, 27 בפברואר 2020. רויטרס, רויטרס
נהגים בעמדת בדיקת קורונה לצד הכביש בקוריאה הדרומית/רויטרס, רויטרס

בארצות הברית, שבה נדבקו כ-60 בני אדם בנגיף, הצהיר הלילה הנשיא טראמפ כי המדינה "מאוד מאוד מוכנה", לכל איום שעלול להיגרם מהנגיף, והודיע כי סגן הנשיא מייק פנס, יהיה האחראי לפיקוח על תגובת המדינה לאיום הקורונה. זמן קצר לאחר שטראמפ דיבר, זיהו גורמי הבריאות האמריקניים מה שיכול להיות אחד המקרים הראשונים של הידבקות בנגיף בתוך ארצות הברית. מרבית המקרים האמריקניים שאושרו עד כה ביקרו בסין, פונו מספינת ה"דיימונד פרינסס" ביפן או היו בני משפחה של אנשים מאותם מקרים.

אלפי חיילים קוריאנים בהסגר

מלבד מהעיר טגו, ישנם סימנים שהנגיף מתפשט עוד יותר בקוריאה הדרומית עם 55 מקרים שדווחו עד כה בעיר הבירה סיאול, ו-58 מקרים שהתגלו בעיר השנייה בגודלה בוסאן. המדינה גם אישרה את מותם של 13 בני אדם, כשמרביתם בטגו או בסמוך לה.

הצבאות של קוריאה הדרומית וארצות הברית דחו את התרגילים המשותפים שלהן, מחשש שהמגיפה תדביק חיילים בכוחות המזוינים של שתי המדינות. עשרים חיילים דרום קוריאנים ואחד מהחיילים האמריקנים המוצבים במדינה נדבקו בנגיף, שהדביק מאות אנשים במדינה האסייתית.

קוריאה הדרומית כבר השעתה את אימוני הצבא, הציבה 9,570 חיילים תחת הסגר, ואסרה על מרבית החיילים במדינה לעזוב את בסיסיהם. צבא ארצות הברית סגר כמה מתקנים בדרום מזרח אסיה, ומפציר באנשיו להימנע מלחיצות ידיים וכינוסים גדולים במידת האפשר.

אנשים חובשים מסיכות בצ'יינה טאון של סן פרנסיסקו, מחשש להתפרצות נגיף הקורונה. 27 בפברואר 2020. רויטרס, רויטרס
אנשים חובשים מסיכות בצ'יינה טאון של סן פרנסיסקו, מחשש להתפרצות נגיף הקורונה/רויטרס, רויטרס

דובר המטה המשותף של דרום קוריאה וארצות הברית קים ג'ון-ראק, אמר כי התרגילים המשותפים בין הצבאות לא יתקיימו במחצית הראשונה של השנה, ולמעשה יופסקו עד להודעה חדשה. קים אמר כי ראש הצבא הדרום קוריאני פארק האן-קי, הציע לדחות את התרגילים בגלל חששות לבטיחות הכוחות. רוברט אברמס, ראש צבא ארצות הברית בקוריאה הדרומית קיבל את הצעתו בהתבסס על חומרת התפרצות הנגיף במדינה. לי פיטרס, דובר צבא ארצות הברית בקוריאה הדרומית אמר במסיבת העיתונאים שבה הודיעו על הדחייה כי ההחלטה "לא התקבלה בקלות" וכי הברית של שתי המדינות נותרה "בלתי שבירה".

בנוסף לכך, מחלקת המדינה האמריקנית התריעה בפני אזרחים אמריקנים מפני ביקור בקוריאה הדרומית וקראה "לשקול את הנסיעה" אליה, בעקבות התפרצות נגיף הקורונה.

האם המשחקים האולימפיים ביפן עומדים בפני ביטול?

למרות שהנגיף הגיע למדינות עשירות ועניות כאחד, הגעתו למקומות עם מעט יכולת לזהות, להגיב ולהכיל אותו עורר דאגה. במקומות שכאלו עלול הנגיף להתפשט בקלות ובמהירות. "אנו מנסים להאט את ההתפשטות, כך שבתי החולים שלנו לא יתמודדו עם הכול במכה אחת", אמר איאן מקאי, שחוקר נגיפים באוניברסיטת קווינסלנד באוסטרליה.

התכנסויות מרכזיות ברחבי העולם נדחו, בתי ספר רבים נסגרו, כנסיות העבירו את התפילות בשידור ברשת האינטרנט, משלוחי אוכל פורחים וכנסים עסקיים ואירועי ספורט רבים בוטלו. הביטול הגדול העומד על הפרק הוא המשחקים האולימפיים, שטקסי הפתיחה שלהם מתוכננים ל-24 ביולי בטוקיו. דובר הממשל ביפן אמר כי ההיערכות לאולימפיאדה נמשכת וכי המשחקים יתקיימו כמתוכנן.

בהלת הקורונה בקוריאה הדרומית, 27 בפברואר 2020. רויטרס, רויטרס
עובד בסופרמרקט בסיאול, אמש/רויטרס, רויטרס

לאחר שמדינות רבות הגבילו את הנסיעות מסין כדי לנסות למנוע את התפשטות המחלה, סין עצמה מווסתת כיום את הכניסות מחו"ל בכבדות. הרשויות במדינה מבצעות מעקב אחר אזרחים מקוריאה הדרומית לאחר גילוי חמישה בני אדם שנכנסו למדינה כשהם סובלים מחום.

נציבות הבריאות הלאומית בסין בודקת כיצד אסיר משוחרר מוווהן התחמק מהסגר הנוקשה שהוכרז בעיר והגיע לבייג'ינג ב-22 בפברואר, לאחר שפיתח חום חמישה ימים קודם לכן. מאות אסירים חלו בנגיף, חלקם ככל הנראה נדבקו מכיוון שהשומרים השתמשו באותה תחנת אוטובוס כמו עובדים בבית חולים למחלות ריאות.

(עדכון ראשון: 5:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully