וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלת הקורונה: תרגיל משותף לצה"ל ופיקוד אירופה של ארה"ב יידחה

27.2.2020 / 14:28

ההחלטה לדחות את התרגיל המשותף לזרוע היבשה והפיקוד האירופי באה בעקבות החלטת משרד הבריאות להחמיר את ההנחיות להתמודדות עם נגיף הקורונה, והכנסת איטליה לרשימת המדינות שהמגיעים מהן נדרשים לבידוד. עם זאת, תרגיל ג'וניפר קוברה יתקיים כמתוכנן

עריכה: עמית שמחה ושאול אדם

צה"ל החליט היום (חמישי) לבטל אימון משותף של זרוע היבשה ופיקוד אירופה של ארצות הברית, שתוכנן להתקיים ביום חמישי בשבוע הבא. ההחלטה התקבלה בעקבות הנחיות משרד הבריאות והכללת איטליה ברשימת המדינות שהמגיעים מהן נדרשים לשהות בבידוד, וכן הודעת המשרד על כך שאותר ישראלי שחלה בקורונה לאחר שחזר מאיטליה לישראל.

עם זאת, למרות החמרת ההנחיות, בצה"ל הוחלט בשלב זה שלא לדחות את תרגיל הג'וניפר קוברה הדו-שנתי שמתקיים עם כוחות אמריקנים בישראל. התרגיל, בו צפויים לקחת חלק כוחות הגנה אווירית ששוהים בבסיסים אמריקניים באיטליה. בצה"ל אומרים כי בהתאם להנחיות משרד הבריאות וחיל הרפואה, החיילים האמריקנים שהגיעו מאיטליה לתרגילים ושיתופי פעולה שונים עתידים לשוב בחזרה לבסיסים מהם הגיעו. "צה"ל מקיים הערכות מצב שוטפות ומתעדכנות בנושא על מנת לשמור על בריאות המשרתים בסדיר ובמילואים המשתתפים בתרגיל", נמסר.

הפיקוד האירופאי של צבא ארה״ב (EUCOM)  פריסה תרגילית הראשונה מסוגה של מערכת הגנה אווירית מפני טילים (THAAD) בישראל, 31. במרץ 2019. U.S. Army Europe, דובר צה"ל
האימון בוטל. כוחות EUCOM/דובר צה"ל, U.S. Army Europe

בצה"ל הדגישו כי "האחריות על טיפול ומניעת התפשטות נגיף הקורונה בישראל הינה בידי משרד הבריאות והמל"ל". עד כה 93 חיילים הועברו לבידוד, זאת לאחר שמרביתם חזרו מחופשה פרטית מחו"ל ומקצתם פגשו במשלחת מדרום קוריאה. כמו כן, הנספח הצבאי בסין שב לארץ ושהה בבידוד על פי ההנחיות, וכן משפחתו.

כמו כן, הוחלט בשלב זה לדחות יציאת משלחות "עדים במדים" לפולין ומשלחות נוספות לאירופה שאינן מבצעיות לחציון ב' של שנת העבודה. זאת ועוד, החל מתחילת החודש הופצו הנחיות מקצועיות לסגלי הרפואה וכן הנחיות למשרתים בצה"ל כיצד יש להתגונן וכן באשר לנסיעה לחו"ל. "פיקוד העורף שותף מלא בדיונים ובהערכות המצב של משרד הבריאות וכן מסייע למשרד הבריאות ככל שנדרש, ובתוך כך בהדרכה ובתרגול צוותי רפואה בבתי חולים", נמסר מצה"ל.

עוד בוואלה!

מקרה ראשון בארץ: ישראלי שחזר מאיטליה חלה בנגיף הקורונה

לכתבה המלאה

משרד הבריאות פרסם אתמול אזהרה לפיה יש לשקול נחיצות נסיעות לחו"ל, מעבר לחובת הבידוד לשבים ממדינות ספציפיות בעקבות התפרצות נגיף הקורונה. לפי הודעת המשרד, הערכת המצב במשרד הבריאות היא כי התחלואה התפשטה באזורים נוספים באירופה ובמקומות רבים אחרים בעולם. בנוסף, הממשלה הוציאה אזהרת מסע כוללת לאיטליה לנוכח התחלואה שם, זאת במקביל לאזהרות המסע שהוצאו לסין, תאילנד, מקאו, יפן ודרום קוריאה.

בנוסף, המשרד הנחה כי באופן מיידי כל מי שחזר מאיטליה ב-14 יום האחרונים נדרש להיות בבידוד בית עד להשלמת 14 יום ממועד חזרתו. באיטליה, מניין הקורבנות עלה ל-12 ומספר החולים עלה ל-374, יותר מאשר בכל מדינה אחרת באירופה. בין החולים החדשים גם ארבעה ילדים. כל הקורבנות היו אנשים מבוגרים ורובם סבלו ממחלות קודמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully