וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעה נדבקים חדשים בקורונה ביממה: "התרחקנו מאיטליה והיא הגיעה לקיבוץ"

ברקע התפשטות הנגיף והעלייה במספר הנדבקים לשבעה, פרסם משרד הבריאות את המקומות והזמנים בהם שהו החולים וביקש מהציבור להקפיד על ההנחיות. אחד החולים, תושב קיבוץ כברי, שב ממילאנו ואובחן כעבור כמה ימים. "מקווה שעם אמצעי הזהירות העניין יסתיים בקרוב", אמרה שכנתו

עריכה: שאול אדם

נגיף הקורונה המשיך להתפשט היום (שישי) בישראל, עם ארבעה חולים נוספים שאובחנו עם הווירוס. בין החולים שני גברים מצפון הארץ ששבו מאיטליה, נוסע ששהה על ספינת ה"דיימונד פרינסס" ביפן, ואשתו של הישראלי שזוהה אתמול כחולה בנגיף לאחר שחזר מאיטליה. עד כה נרשמו שבעה חולי קורונה בישראל, בהם יצחק ביטון, הישראלי שנדבק "ספינת הקורונה" ביפן ושוחרר אתמול מבית החולים שיבא לאחר שהבריא במתקן הבידוד.

לצורך מניעת התפשטותו של הנגיף הסיני, פרסם משרד הבריאות את כלל המקומות, התאריכים והזמנים בהם שהה כל אחד מהנדבקים. כל מי שהיה עם החולים על הטיסה, וכן במשך 15 דקות או יותר בזמן ובמקומות שפורסמו, הונחה להיכנס לבידוד בית למשך 14 יום ולדווח על כך באתר המשרד.

היערכות בבית החולים שיבא תל השומר להגעת הנוסעים הישראלים מספינת הקורונה ביפן - 20 פברואר 2020. אבשלום ששוני, פלאש 90
המתחם שלנו בשיבא גדול, מוכן וערוך לאשפז הנשאים". ביה"ח שיבא/פלאש 90, אבשלום ששוני

משרד הבריאות פרסם את רשימת המקומות והשעות בהן ביקר החולה השביעי בארץ מנגיף הקורונה שחזר מטיול באיטליה. על פי ההודעה, הוא היה על טיסה מספר U24849 שיצאה מאיטליה לישראל ונחתה ב-22 בפברואר בשעה 18:00, שלושה ימים לאחר מכן, ב-25 בפברואר, הוא היה בין השעות 17:00-18:00 בשופרסל אזור תעשייה מגדל העמק ולפני יומיים הוא ביקר במסעדת "אחוזה" בעפולה בין השעות 14:00-15:30.

אחד החולים הנוספים הוא גבר בשנות ה-40 לחייו מקיבוץ כברי שבגליל המערבי, שעובד בהייטק. הוא חזר בתחילת השבוע מנסיעה עסקית למילאנו, נבדק ונמצא שלילי ונכנס לבידוד ביתי. אתמול חש שלא בטוב, נבדק שוב והערב נתקבלו התוצאות והוא נמצא חיובי. אמבולנס פינה אותו לבידוד בבית החולים שיבא בתל השומר. אשתו ושלושת ילדיהם נבדקו אף הם, והתוצאות צפויות להתקבל מחר.

לפי משרד הבריאות, הוא היה על טיסה מספר Az810 שיצאה מאיטליה ב-21 בפברואר ונחתה בישראל יום למחרת, 22 בפברואר, בשעה 03:00 לפנות בוקר. בשעה 06:30 ביקר בסניף ארומה ישראל בתחנת דלק פז על כביש החוף "בית הפנקייק" בשעה 06:30 למשך 30 דקות. בין השעות 11:00-13:00 היה בחנות סעיד מלחם מוצרי חשמל באבו סנאן ומחסני זול ספורט בחיפה. ביום ראשון 23 בפברואר בין השעות 11:30-12:00 שהה ב"חומוס פרלמנט" ובתחנת פז בנהריה.

"מרגע חזרתו של תושב כברי ארצה, הוא נהג באחריות רבה ושהה בבידוד בביתו ולא נמצא במגע עם הסביבה", פורסם בדף הפייסבוק של ראש המועצה האזורית מטה אשר, משה דוידוביץ'. "אני ובעלי התפקיד במועצה בקשר עם הנהלת הקיבוץ ועם גורמי המקצוע במשרד הבריאות ונוהגים על פי ההנחיות".

עוד בוואלה!

מה ההגבלות הצפויות וכיצד אוכפים את הבידוד: המדריך לקורונה בישראל

לכתבה המלאה

"רצינו לא להתקרב לאיטליה ועכשיו היא הגיעה לקיבוץ"

נורית מסרי, חברת קיבוץ כברי, אמרה לוואלה! NEWS כי "רצינו לא להתקרב לאיטליה ועכשיו איטליה הגיעה לתוך הקיבוץ". מסרי, עובדת סוציאלית העובדת בנהריה, בת 52 ואימא לשלושה ילדים שאחד עדיין במערכת החינוך, סיפרה כי "ב'קהילנט' של היישוב והאזור, המוסדות פרסמו שנתגלה חולה אצלנו בהרחבה של הקיבוץ. אני לא מההיסטרים אבל מודה שכל הנושא של הקורונה מעורר דאגה. עוד קודם לכן ביטלנו נסיעה של הבן שהיה אמור לצאת לחו"ל לתחרות שחייה ואנחנו ביטלנו תכניות לחופשה משפחתית ביוון או קפריסין".

"אני שמחה שאשתו של החולה והילדים עכשיו בבידוד, אני מרוצה שהמוסדות שלנו נוהגים בשקיפות מלאה ומבחינתי זה הכי חשוב", הוסיפה. לדבריה, "אין עדיין הנחיות אבל אני מניחה שהן תגענה. יש בית ספר, זו קהילה וכו'. אנחנו קהילה מאוד ממושמעת. ברור שאי אפשר להסתגר בבתים ולשמור על כולם בצמר גפן אבל אפשר להיזהר. כאן קיבוץ מסודר, ההנהגה מאד אחראית. אני מניחה ומקווה שעם אמצעי הזהירות והמניעה העניין הזה יסתיים בקרוב".

מתגוננים מנגיף הקורונה בשדה התעופה, בן גוריון 27 בפברואר 2020. אבשלום שושני, פלאש 90, אתר רשמי
מתגוננים מנגיף הקורונה בשדה התעופה בן גוריון/אתר רשמי, אבשלום שושני, פלאש 90

חולה נוסף בישראל הוא נוסע ששהה על ספינת ה"דיימונד פרינסס". הוא שהה בבידוד ביפן, שב לישראל ובבדיקות שנערכו לו אובחן כנשא הווירוס. גם הוא הועבר לאשפוז בבידוד בשיבא בתל השומר. משרד הבריאות פרסם כי החולה מיפן הגיע לישראל בטיסה של חברת "טורקיש איירליינס" מטוקיו, דרך איסטנבול בטיסהTK53 , ומאיסנטבול לתל אביב בטיסה TK784 , שנחתה בישראל בשעה 08:55.

נוסעים על ספינת דיימונד פרינסס, יוקוהמה, יפן, 19 בפברואר 2020. רויטרס
הבריא ביפן ואובחן שוב עם חזרתו לישראל. נוסעים על ספינת "דיימונד פרינסס"/רויטרס

ישראלית נוספת שנדבקה היא אשתו של הגבר בשנות ה-40 לחייו שחזר מאיטליה לפני כשבוע, ואתמול פורסם שהוא נמצא חיובי לנגיף. בהמשך להעברתו לבידוד, פונתה גם היא לשיבא בתל השומר לאחר שאובחנה. הזוג הם תושבי היישוב אירוס שבמועצה האזורית גן רווה.

היערכות לנגיף הקורונה בבית החולים כרמל בחיפה. 28 בפברואר 2020. ללא, אתר רשמי
נערכים לנגיף הקורונה. בית החולים כרמל בחיפה/אתר רשמי, ללא

באשר לבעלה, משרד הבריאות פרסם המסלול המלא שבו עבר מאז ששב מאיטליה. לפי ההודעה הישראלי מאירוס שהה בטיסת אל על מספר LY381 ב-21 בפברואר, שהמריאה מישראל לאיטליה בשעה 06:00 ובטיסת אל על LY382 שנחתה בנתב"ג ב-23 בפברואר בשעה 16:10.

כמו כן, נמסר כי החולה שהה בחנות "הפיראט האדום" באור יהודה ב-23 בפברואר בשעות 18:00-22:00. למחרת היה בחנות בשעות 08:30-24:00 וגם יום לאחר מכן שהה בחנות באותן שעות. עוד נמסר כי ביום שני 24 בפברואר שהה החולה גם בבית הכנסת "אירוס" ברחוב נגה שבישוב אירוס, בו הוא מתגורר, בשעות 06:00-07:00.

העברת ישראלית שנדבקה בנגיף הקורונה למתחם הבידוד בבית החולים שיבא, 28 בפברואר 2020. צילום מסך, צילום מסך
העברת ישראלית שנדבקה בנגיף לבידוד בשיבא, היום/צילום מסך, צילום מסך

"המערכת ערוכה. מערך בדיקות הבית שהקמנו עם מד"א וקופות החולים עובד היטב וערוך לעליה בהיקף פעילות לקיחת הבדיקות", מסר מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב. "גם מערכת האשפוז ומערך הטיפול בקהילה ערוכים לכל תרחיש. נדע לתת את הטיפול המיטבי לתושבי ישראל. ‏כדי שנצליח - אנחנו חייבים את שיתוף הפעולה שלכם. תקשיבו להנחיות, תהיו בבידוד אם צריך ותקפידו על היגיינה".

מנכ"ל משרד הבריאות הוסיף כי הוא מודע לצעדים הקשים שננקטים. "כל מדינה שיש בה התפרצות נאלצת אחר כך לנקוט צעדים קשים הרבה יותר. לכן חשוב לעשות כעת מה שניתן לפני, כדי להפחית את הפגיעה ככל שניתן".

פרופסור גליה רהב, מנהלת מחלות זיהומיות בשיבא, הבהירה כי המתקן ערוך לקליטת נשאים וחולים נוספים. לדבריה, "המתחם שלנו בשיבא גדול, מוכן וערוך לאשפז את מספר הנשאים, כמובן בהגבלה, אבל בהחלט פתוח לקלוט נשאים וחולים בנגיף הקורונה".

במשרד הבריאות שבו והדגישו כי כל מי שהיה בטיסות ובמקומות שצוינו למשך רבע שעה או יותר, מחויב להיכנס באופן מיידי לבידוד בית במשך 14 יום ולדווח על כך באתר. המשרד הנחה כי אם במהלך הבידוד מופיעים סימפטומים של חום, שיעול או קושי בנשימה - יש להתקשר למוקד 101 על מנת לברר צורך בבדיקת הנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully