וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה נדבקים נוספים בישראל: שני תושבי הצפון ונוסע מיפן אובחנו עם קורונה

שני גברים ששבו מאיטליה בשבוע האחרון נמצאו נגועים בווירוס ויועברו לבידוד. בנוסף, אחד מנוסעי ה"דיימונד פרינסס", שאושפז בבידוד ביפן ושב ארצה כשהוא שלילי לנגיף, אובחן כחולה ובמקביל הישראלית שנדבקה מבעלה הועברה לבידוד בשיבא. שישה ישראלים מוגדרים כחולים בקורונה

עריכה: שאול אדם

קורנה בישראל - כל העדכונים

  • משרד הבריאות: שישה מקרי הידבקות בישראל
  • שני גברים מצפון הארץ ששבו מאיטליה אובחנו כחולים בנגיף
  • נוסע מ"ספינת הקורונה" ששוחרר מבידוד ביפן אובחן כחולה עם חזרתו לארץ
  • הישראלית שנדבקה מבעלה בווירוס הועברה לבידוד בבית החולים שיבא

שלושה ישראלים נוספים נדבקו בנגיף הקורונה - כך הודיע היום (שישי) משרד הבריאות. שני גברים המתגוררים בצפון הארץ, שחזרו מאיטליה ב-22 וב-24 בפברואר, אובחנו עם הווירוס הסיני ויועברו לאשפוז בבידוד בשיבא. בנוסף לכך, נוסע ישראלי ששהה על ספינת "דיימונד פרינסס" נדבק גם הוא בנגיף. הנוסע, ששהה בבידוד ביפן, שב לישראל ובבדיקות שנערכו לו אובחן שוב בווירוס. הוא יועבר לאשפוז בבידוד בבית החולים שיבא בתל השומר. סך מקרי ההידבקות בישראל עומד כעת על שישה.

לפי משרד הבריאות, החולה החמישי היה על טיסה מספר Az810 שיצאה מאיטליה ב-21 בפברואר ונחתה בישראל יום למחרת, 22 בפברואר, בשעה 03:00 לפנות בוקר. בשעה 06:30 ביקר בסניף ארומה ישראל בתחנת דלק פז על כביש החוף "בית הפנקייק" בשעה 06:30 למשך 30 דקות. בין השעות 11:00-13:00 היה בחנות מוצרי חשמל בשייח דנון ובחנות הנעליים "מחסני זול פוסט" בקריית אתא. ביום ראשון 23 בפברואר בין השעות 11:30-12:00 שהה ב"חומוס פרלמנט" ובתחנת פז בנהריה.

העברת ישראלית שנדבקה בנגיף הקורונה למתחם הבידוד בבית החולים שיבא, 28 בפברואר 2020. צילום מסך, צילום מסך
העברת ישראלית שנדבקה בנגיף למתחם הבידוד בשיבא, היום/צילום מסך, צילום מסך

הנוסע שאובחן בנגיף שב לישראל מיפן בטיסה של חברת "טורקיש איירליינס" מטוקיו, דרך איסטנבול בטיסה TK53, ומאיסנטבול לתל אביב בטיסה TK784 שנחתה בישראל בשעה 08:55.

במשרד שבו והדגישו כי כל מי שהיה בטיסות ובמקומות שצוינו למשך רבע שעה או יותר, מחויב להיכנס באופן מיידי לבידוד בית במשך 14 יום ולדווח על כך באתר משרד הבריאות. המשרד הנחה כי אם במהלך הבידוד מופיעים סימפוטמים של חום, שיעול או קושי בנשימה - יש להתקשר באופן מיידי למוקד 101 על מנת לברר צורך בבדיקת הנגיף.

אחד החולים הוא גבר בשנות ה-40 לחייו מקיבוץ כברי שבגליל המערבי, שעובד בהייטק. הוא חזר בתחילת השבוע מנסיעה עסקית למילאנו, נבדק ונמצא שלילי ונכנס לבידוד ביתי. אתמול חש שלא בטוב, נבדק שוב והערב נתקבלו התוצאות והוא חיובי. אמבולנס פינה אותו לבית החולים שיבא בתל השומר. אשתו ושלושת ילדיהם נבדקו אף הם, והתוצאות צפויות להתקבל מחר.

משה דוידוביץ', ראש המועצה האזורית מטה אשר, שהיישוב בו מתגורר החולה נמצא בתחומו, אמר לוואלה! NEWS כי "אנחנו עומדים בקשר ישיר עם גורמי משרד הבריאות ופועלים על פי ההנחיות שלהם". חולה נוסף אובחן ביישוב אחר בצפון ובבית החולים רמב"ם בחיפה מתכנסת ההנהל לישיבת חירום.

צוות מד"א שיפנה את חולי הקורונה מנתב"ג, 19 בפברואר 2020. ראובן קסטרו
שישה ישראלים מוגדרים כחולים בקורונה/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום הודיע משרד הבריאות כי אשתו של הישראלי שנדבק בנגיף הקורונה לאחר שחזר מאיטליה, אובחנה גם היא עם תוצאה חיובית לקורונה - והיא הועברה לבידוד בבית החולים שיבא בתל השומר.

פרופסור גליה רהב, מנהלת מחלות זיהומיות בשיבא, סיפרה כי במתחם הבידוד מאושפזים ארבעה נשאים של הנגיף. רהב אמרה כי "חולה נוסף ללא שום סימפטומים שוחרר אתמול, וכרגע ישנם ארבעה אנשים - שני זוגות שהם חיוביים לנגיף. ארבעתם במצב מצוין, שלושה ללא כל סימפטומים, וחולה שאושפז אתמול היה קצת עם חום וכאבי ראש וכרגע הוא מרגיש מצוין".

רהב הבהירה כי המתקן ערוך לקליטת נשאים וחולים נוספים. לדבריה, "המתחם שלנו בשיבא גדול, מוכן וערוך לאשפז את מספר הנשאים, כמובן בהגבלה, אבל בהחלט פתוח לקלוט נשאים וחולים בנגיף הקורונה".

מתגוננים מנגיף הקורונה בשדה התעופה, בן גוריון 27 בפברואר 2020. אבשלום שושני, פלאש 90, אתר רשמי
נוסעים מתגוננים מנגיף הקורונה בנתב"ג, אתמול/אתר רשמי, אבשלום שושני, פלאש 90

האישה שנדבקה הודתה היום למשפחתה וחבריה, בהודעה ששלחה אליהם. "תודה לכולם על הדאגה, האכפתיות וההתגייסות המרגשת. זכינו בכם", כתבה האישה. "אנחנו מרגישים עטופים אהובים וזה מקל מאוד, קודם כל בעקבות כל מיני דברים עצובים ששמענו, האשמות למיניהם גם כלפי הילדים, אני רוצה להזכיר שאף אחד מאתנו לא הזמין פיצה עם קורונה באיטליה", הוסיפה.

היא סיפרה כי בעלה שהה באיטליה יומיים, וכשחזר לטענתה פעלו השניים בדיוק לפי הוראות משרד הבריאות. "לא מכירה אנשים שהיו מרגישים מצוין והיו מכניסים את עצמם לבידוד בלי הוראה מפורשת. סמכנו על ההנחיות של משרד הבריאות והתנהגנו כרגיל", המשיכה האישה בסיפור המקרה שלהם. "כשבעלי העלה חום, למרות שהסימפטומים היו של בכלל של סינוזיטיס, לא לקחנו צ'אנס ודיווחנו מיידית למשרד הבריאות".

היא הבהירה כי "הילדים נבדקו ונמצאו בריאים, כמו שהסבירו לנו המון רופאים מקסימים בשעות האחרונות, ילדים פחות נדבקים", מעבר לכך, סיפרה האישה כי היא נשאית ולכן היא מבודדת בשלב זה.

התפשטות נגיף הקורונה: המפה העולמית

במשרד הבריאות, ציינו כי החולה הראשון בארץ שהה בטיסת אל על מספר LY381 ב-21 בפברואר, שהמריאה מישראל לאיטליה בשעה 06:00 ובטיסת אל על LY382 שנחתה בנתב"ג ב-23 בפברואר בשעה 16:10. אמש פורסם כי החולה הישראלי בשנות ה-40 לחייו מהיישוב אירוס שבמועצה האזורית גן רווה.

כמו כן, נמסר כי החולה שהה בחנות "הפיראט האדום" באור יהודה ב-23 בפברואר בשעות 18:00-22:00. למחרת היה בחנות בשעות 08:30-24:00 וגם יום לאחר מכן שהה בחנות באותן שעות. עוד נמסר כי ביום שני 24 בפברואר שהה החולה גם בבית הכנסת "אירוס" ברחוב נגה שבישוב אירוס, בו הוא מתגורר, בשעות 06:00-07:00.

חולה נוסף הוא משני הנדבקים הראשונים שהגיעו מהבידוד בספינת ה"דיימונד פרינסס" ביפן לפני כשבוע, והועברו לבידוד בשיבא לאחר שהובאו בטיסה מיוחדת לישראל. אחד מהם החלים ושוחרר, ואחד מהם עדיין

חיובי לנגיף. בסך הכל נדבקו עד כה בווירוס הסיני שישה ישראלים, אחד מהם החלים.

(עדכון ראשון: 15:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully