וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן מגבירה את המאבק בנגיף הקורונה, וסוגרת את מוסדות החינוך

28.2.2020 / 10:21

בצל הביקורת על התנהלות הממשלה, אבה הודיע כי בתי הספר היסודיים, חטיבות הביניים והתיכונים יצאו לחופשה מוקדמת. בטוקיו מבטיחים להיות מוכנים לקראת האולימפיאדה בקיץ

עריכה: אסף דרורי

ראש ממשלת יפן שינזו אבה אמר כי כל מערכת החינוך במדינה, מבתי הספר היסודיים ועד התיכוניים, יתבקשו לצאת לחופשה מיום שני ועד חופשת האביב בסוף החודש הבא כחלק מצעדי המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. אבה יכנס מחר (שבת) מסיבת עיתונאים, אך הממשלה לא פירטה מעבר לזה.

"השבוע או השבועיים הקרובים הם תקופה חשובה במיוחד", אמר אתמול אבה בפני צוות משימה למאבק בווירוס. "משום שאנחנו שמים בראש סדר העדיפויות את בריאותם וביטחונם של הילדים, אנחנו נבקש מבתי הספר היסודיים, מחטיבות הביניים ומהתיכונים ברחבי יפן להיסגר שמנית מ-2 במרץ ועד חופשת האביב". שנת הלימודים ביפן מתסיימת במרץ, כשחופשת האביב מתחילה בדרך כלל בשבוע האחרון של החודש.

ההכרזה מגיעה על רקע הידבקותה מחדש בנגיף של אישה, העובדת בתור מדריכת תיירים והחלימה לאחרונה אחרי ההדבקה הראשונה. המקרה של אותה אישה ממחוז אוסקה הוא הראשון מסוגו ביפן, והוא מדגים עד כמה מעט ידוע על הווירוס על אף החששות הגוברים מפני התפשטותו העולמית.

אותה חולה שנדבקה מחדש במחוז אוסקה סבלה מכאבים בגרון ובחזרה. לפי ההודעה, היא אובחנה כחולה בסוף ינואר ושוחררה מבית החולים ב-1 בפברואר אחרי שהחלימה. מקרה אחד דומה דווח בסין, ב-21 בפברואר. שר הבריאות קצונובו קאטו אמר לפרלמנט כי הממשלה תידרש לעקוב אחרי אלו ששוחררו מבית החולים, בזמן שמומחי הבריאות בוחנים את ההידבקות מחדש אחרי ההחלמה המקורית.

אנשים עם מסכות מחשש להידבקות בנגיף הקורונה ליד סמל האולימפיאדה בטוקיו שביפן ב-26 בפברואר 2020. רויטרס
המשחקים יתקיימו כסדרם? הכפר האולימפי בטוקיו/רויטרס

מספר המקרים ביפן עלה אתמול ליותר מ-200. באי הצפוני והמרכזי במדינה, הוקאידו, נרשמו 15 מקרים חדשים, כולל בקרב שני ילדים בני פחות מעשר.

הממשלה קראה לבטל או לצמצם למשך שבועיים את הכינוסים הציבוריים, בזמן שהיא מבטיחה שהמשחקים האולימפיים בטוקיו יתקיימו בקיץ כמתוכנן. עם זאת, התנהלותה עד כה מלווה בביקורת גוברת, כוללת מצד האופוזיציה.

אבה זכה לגיבוי מצדו של יו"ר הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך, שאמר לכלי התקשורת ביפן כי הוועד "מחויב לחלוטין" לקיומם "המוצלח" של המשחקים בלוח הזמנים המקורי, שלפיו הם ייפתחו ב-24 ביולי.

ההכרזה הפתאומית של אבה על השבתת בתי הספר העלתה חששות ברשתות החברתיות בקרב הורים המודאגים לגבי הישארות הילדים בבתים.

"בכנות, כל בתי הספר בחופשה? חשוב להגן על הילדים, אבל מה קורה אם יש להם הורים עובדים?", צייץ אחד הגולשים.

עוד בוואלה!

האולימפיאדה בסכנה? ראש ממשלת יפן דורש לבטל את כל אירועי הספורט במדינה

לכתבה המלאה

יפן אינה כוללת במספר החולים שלה את 705 החולים שהיו על סיפונה של ספינת התענוגות דיימונד פרינסס, בהם כמה חולים ישראלים, שהוחזקה בבידוד במשך שבועיים מוקדם יותר החודש. לפי כלי התקשורת במדינה, שציטטו את משרד הבריאות, נוסעת חמישית, בשנות ה-70 לחייה, מתה היום מהנגיף.

משרד הבריאות מסר ביום חמישי כי כ-240 אנשי צוות זרים ויפנים שעדיין מוחזקים על הספינה ושבדיקותיהם יצאו שליליות ירדו ממנה במהלך הימים הקרובים. עוד נמסר כי אלו ללא תסמינים יישארו במתקן ליד טוקיו להמשך פיקוח.

במקביל, תאגיד מיצובישי, קבוצת המסר הגדולה ביותר יפן, הודיע כי הוא עדכן את כל 3,800 עובדיו המדינה לעבוד מבתיהם החל מהיום ולמשך שבועיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully