וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדבקה ראשונה בישראל: אשתו של החולה ששב מאיטליה נדבקה בקורונה

28.2.2020 / 10:13

משרד הבריאות הודיע שאשתו של האדם ששב מאיטליה כשהוא חולה בנגיף והייתה איתו במגע קרוב, נדבקה אף היא בקורונה ותועבר לבידוד. יש חשד להדבקות של שני ישראלים נוספים, בדיקותיהם נמצאות בשלבים האחרונים. המשרד אף פרסם את המסלול המלא שבו היה החולה

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שאול אדם

קורונה בישראל - כל העדכונים

  • משרד הבריאות: אשתו של החולה שחזר מאיטליה נדבקה אף היא בנגיף ותועבר לבידוד.
  • משרד הבריאות את המסלול המלא שבו עבר הישראלי שנדבק בנגיף הקורונה.
  • מלבד הטיסות, הוא שהה בחנות "הפיראט האדום" באור יהודה ובבית הכנסת ביישוב אירוס.
  • משרד הבריאות הנחה את כל מי שהיה במגע עמו למשך 15 דקות - להיכנס לבידוד ל-14 יום.
  • חשד להדבקות של שני ישראלים נוספים בוירוס הקורונה, בדיקותיהם נמצאות בשלבים האחרונים.

משרד הבריאות הודיע היום (שישי) כי אשתו של החולה שחזר מאיטליה אתמול, אובחנה עם תוצאה חיובית לנגיף הקורונה ותועבר אף היא לבידוד. בנוסף לכך דווח על חשד לפיו שני ישראלים נוספים נדבקו בנגיף הקורונה. בדיקותיהם נמצאות כעת בשלבים האחרונים. מוקדם יותר פרסם משרד הבריאות את המסלול המלא שבו עבר הישראלי שנדבק בנגיף הקורונה בישראל מאז ששב מאיטליה, לפני כשבוע.

במשרד הבריאות, ציינו כי החקירה האפידמיולוגית הסתיימה, ולפי ממצאי החקירה, החולה שהה בטיסת אל על מספר LY381 ב-21 בפברואר, שהמריאה מישראל לאיטליה בשעה 06:00 ובטיסת אל על LY382 שנחתה בנתב"ג ב-23 בפברואר בשעה 16:10. אמש פורסם כי החולה הישראלי בשנות ה-40 לחייו מהיישוב אירוס שבמועצה האזורית גן רווה.

כמו כן, נמסר כי החולה שהה בחנות "הפיראט האדום" באור יהודה ב-23 בפברואר בשעות 18:00-22:00. למחרת היה בחנות בשעות 08:30-24:00 וגם יום לאחר מכן שהה בחנות באותן שעות. עוד נמסר כי ביום שני 24 בפברואר שהה החולה גם בבית הכנסת "אירוס" ברחוב נגה שבישוב אירוס, בו הוא מתגורר, בשעות 06:00-07:00.

מתגוננים מנגיף הקורונה בשדה התעופה, בן גוריון 27 בפברואר 2020. אבשלום שושני, פלאש 90, אתר רשמי
נוסעים עם מסכות בנתב"ג, אמש/אתר רשמי, אבשלום שושני, פלאש 90

במשרד הבריאות מסרו כי על כל מי שהיה במקומות האלו במגע קרוב, במרחק של פחות משני מטר ולמשך 15 דקות או יותר, להיכנס באופן מידי לבידוד ביתי למשך 14 יום ולדווח על כך באתר משרד הבריאות. עוד הוסיפו במשרד כי אם במהלך הבידוד מופיעים סימפוטמים של חום או שיעול או קושי בנשימה יש להתקשר באופן מיידי למוקד 101.

אמש הועבר החולה על ידי צוות מד"א לאשפוז במתקן הבידוד של בית החולים שיבא בתל השומר. "בית החולים ייקח אחריות על הטיפול בו", הבהיר מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב במסיבת עיתונאים מיוחדת. "אנחנו מעדכנים את ההמלצות שלנו לחוזרים מאיטליה. הבידוד יחול רטרואקטיבית גם על מי שחזר ב-14 ימים האחרונים". בנוסף לכך, הודיע בר סימן טוב על עדכון ההמלצות לחוזרים מאיטליה. לדבריו, הבידוד שהוכרז בתחילה בראשית השבוע הבא, ייכנס לתוקף מייד, ואף יחול רטרואקטיבית גם על מי שחזר ב-14 הימים האחרונים.

מתגוננים מנגיף הקורונה בשדה התעופה, בן גוריון 27 בפברואר 2020. אבשלום שושני, פלאש 90, אתר רשמי
מתמגנים מפני וירוס הקורונה בנתב"ג, אתמול/אתר רשמי, אבשלום שושני, פלאש 90

במקביל, הודיע אתמול שר הפנים אריה דרעי על איסור כניסה של זרים מאיטליה, בה עלה מספר הקורבנות מהנגיף ל-17. האיסור ייכנס לתוקף באופן מיידי. בשגרירות איטליה בישראל אמרו על ההחלטה כי הם "בקשר עם הרשויות בישראל, ומקיימים כרגע הערכת מצב, ולכן לא יכולים להגיב בשעה זו". בשגרירות איטליה בישראל מקיימים כל העת קשר עם הרשויות בישראל, בנוגע להחלטה האחרונה לסגור את השערים בפני תיירים וזרים שמגיעים מאיטליה. הם כועסים מאוד על ההחלטה ומאוכזבים. והם ביקשו הבהרות מהרשויות הישראליות לגביה.

הצו מצטרף לצווים דומים המתייחסים למי ששהה בסין, בהונג קונג, במקאו, בתאילנד ובסינגפור, בקוריאה הדרומית וביפן.

בעקבות אבחון החולה הישראלי ששב מאיטליה, חברת אל על הודיעה היום על השהיית הפעילות לכלל היעדים באיטליה (מילאנו, ונציה, רומא וכן נאפולי בטיסות סאן דור) החל ממחר, יום שישי 28 בפברואר 2020 ועד לתאריך 14 במרץ 2020. כמו כן, פעילות החברה לתאילנד תושהה החל מיום שני 2 במרץ 2020 ועד 27 במרץ 2020 (המראה אחרונה לבנגקוק ביום ראשון, 1 במרץ 2020 ומבנגקוק לתל אביב ביום שלישי, 3 במרץ 2020).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully