וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בצה"ל: יותר מ-300 חיילים שוהים בבידוד מחשש לקורונה

2.3.2020 / 9:38

מרבית החיילים שנכנסו לבידוד בכדי למנוע את התפשטות הנגיף בישראל חזרו מחופשה פרטית בחו"ל. חלקם באו במגע עם משלחת התיירים מדרום קוריאה ועם תושבים ששבו מאיטליה, בהם חיילת, תושבת אור יהודה. כנס המלש"בים של מערך ההגנה האווירית בוטל ובהמשך ייתכנו ביטולים נוספים

משרד הבריאות

בניסיון למנוע את התפשטות נגיף הקורונה בישראל גם בקרב חיילי צה"ל, כ-334 חיילים שוהים בימים אלו בבידוד, כשמרביתם שבו ארצה מחופשות פרטיות בחו"ל. יתר החיילים באו במגע עם תושבים ששבו מאיטליה ועם משלחת התיירים הדרום קוריאנית שסיירה בישראל, ולאחר ששבה לסיאול חלקם אובחנו כחולים.

במקביל, נגיף הקורונה ממשיך והתפשט ואמש (ראשון) הודיע משרד הבריאות כי שלושה בני אדם נוספים בישראל נדבקו בנגיף, ביניהם חיילת, תושבת אור יהודה, המשמשת מוכרת בחנות "הפיראט האדום" בעיר. היא ככל הנראה נדבקה מחולה קודם שביקר בסניף החנות. לדברי דובר צה"ל, מצבה קל והיא פונתה למתחם המבודד בתל השומר על ידי מד"א. בנוסף, חיילים המשרתים עמה קיבלו הודעה אישית, וכן מתבצעת בדיקה לאיתור אנשים נוספים שהיו בסביבתה.

בנוסף לבידוד מאות החיילים, הוחלט על ביטול כנס המלש"בים (מועמדים לשירות ביטחון) של מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר, שתוכנן להתקיים היום. ההחלטה, שהתקבלה בהתייעצות עם מפקדים וגורמי הרפואה בחיל האוויר, התקבלה כדי למזער את הסיכון הבריאותי מחשש להתפשטות הנגיף. בהמשך, ייתכנו ביטולי כנסים נוספים.

מתגוננים מנגיף הקורונה בשדה התעופה, בן גוריון 27 בפברואר 2020. אבשלום שושני, פלאש 90, אתר רשמי
יותר מ-300 חיילים בבידוד. מתגוננים מהווירוס בנתב"ג/אתר רשמי, אבשלום שושני, פלאש 90

עד כה, התגלו בישראל עשרה בני אדם כנשאים או חולים, מתוכם אחד החלים ושב לביתו. החולים החדשים, שעליהם נודע אתמול, שהו בבידוד ביתי ויועברו למתחם המיוחד במרכז הרפואי שיבא. כלל המבודדים במתקן לא יוכלו להצביע בבחירות.

שניים מהחולים החדשים הם בני משפחה המתגוררים במושב בדרום הארץ ששבו מאיטליה. הם חזרו לישראל בטיסת אל על LY290 ביום חמישי האחרון, 27 בפברואר. במשרד הבריאות קראו לנוסעי הטיסה להיכנס לבידוד ביתי על פי ההוראות. לפי משרד הבריאות, השניים סובלים מסימפטומים קלים.

עוד בוואלה!

התפשטות הקורונה: שלושה ישראלים נוספים נדבקו בנגיף

לכתבה המלאה

לצורך מניעת התפשטות הנגיף, משרד הבריאות יפרסם את כלל המקומות, התאריכים והזמנים בהם שהה כל אחד מהנדבקים. כל מי שהיה עם החולים על הטיסה, וכן במשך 15 דקות או יותר בזמן ובמקומות שפורסמו, הונחה להיכנס לבידוד בית למשך 14 יום ולדווח על כך באתר המשרד.

(עדכון ראשון: 3:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully