וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלת הקורונה באירופה: שוויץ ממליצה להימנע מנשיקות, הלובר נסגר

אחד המוזיאונים הפופולריים בעולם סגר את שעריו לאחר שעובדיו הביעו חשש מפני הידבקות בווירוס, בעוד בממשלה קראו לאזרחים להפסיק ללחוץ ידיים. שר הבריאות של שוויץ אמר כי יש לשקול את זניחת המנהג כדי לנסות לעצור את התפשטות הנגיף

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

שר הבריאות של שוויץ, אלאן ברסט, קרא היום (ראשון) לאזרחי המדינה לשקול לזנוח את מנהג הנשיקות לשלום, על מנת להימנע מהתפשטות נגיף הקורונה. בשוויץ, כמו בצרפת השכנה, נהוג שנשים ובני המין השני מברכים אחד את השני בנשיקות על הלחיים. הגרסה השוויצרית כוללת בדרך כלל שלוש נשיקות, בניגוד לשתיים הנהוגות ב"לה ביס" (הנשיקה) בצרפת.

"אנו יודעים שלהיות במרחק זה מזה היא הדרך הטובה ביותר להאט את התפשטות הנגיף. זו הסיבה שוויתור על נשיקות ברכה הוא משהו שצריך לשקולן ברצינות", אמר ברסט לעיתון "סונטאגס זייטונג", כשנשאל אם הוא מייעץ נגד המנהג.

אנשים ממתינים מחוץ למוזיאון הלובר בפריז לאחר השבתתו בעקבות נגיף הקורונה 1 במרץ 2020. רויטרס
אנשים ממתינים מחוץ למוזיאון הלובר, היום/רויטרס

בספרד מספר הנדבקים בווירוס עלה ל-71, כשמרבית המקרים היו באזור ולנסיה שבמזרח המדינה. הרשויות בספרד מסרו כי כלל מקרי ההידבקות במדינה קשורים באיטליה, ובין הנדבקים אוהדי כדורגל שנסעו לצפות במשחק במילאנו בתחילת פברואר.

בבריטניה זוהו 12 מקרים נוספים של הידבקות בנגיף הקורונה, שהביאו את מספר הנדבקים הכולל בממלכה ל-35 בני אדם. בהולנד עלה מספר הנדבקים בווירוס לעשרה בני אדם, לאחר שביממה האחרונה זוהו שלושה מקרים חדשים.

בנוסף לכך, שלושה מקרי הידבקות ראשונים בנגיף זוהו בצ'כיה. שר הבריאות במדינה אמר כי שלושת החולים חזרו לאחרונה מצפון איטליה. בצרפת עלה מספר הנדבקים ל-130 בני אדם. גורמי הרפואה במדינה הודיעו כי ביממה האחרונה עלה מספר החולים ב-30 בני אדם.

עוד בוואלה!

בשל צינון ושיעול: האפיפיור ביטל את חופשתו השנתית

לכתבה המלאה

שר הבריאות של צרפת אוליבייה ורן המליץ ביום שישי שלא ללחוץ ידיים בשל התפרצות הנגיף, אף שלא קרא להימנע מנשיקות. במקביל, מוזיאון הלובר בפריז סגר את שעריו אחרי שעובדים הביעו חשש מהידבקות בווירוס בשל זרם התיירים למקום.

300 מעובדי אחד המוזיאונים המתויירים ביותר בעולם נועדו הבוקר והצביעו, כמעט בפה מלא, שלא לפתוח היום את המקום למבקרים. כריסטיאן גלאני, אחד מחברי ועד העובדים, סיפר כי "הפגישה התקיימה כדי לדון בדאגות של אנשי הצוות" והוסיף כי חברי ההנהלה לא הצליחו לשכנע את העובדים להמשיך בשגרה.

"הלובר הוא מתחם סגור שמארח מדי יום יותר מ-5,000 מבקרים", אמר גלאני. "יש חשש אמיתי בקרב חלק מהעובדים". צוות המקום דורש להגביר את צעדי המניעה, כולל אספקת ג'ל לחיטוי הידיים ותוספת חלונות שיפרידו בין הקופאים לקהל המבקרים. בשנת 2019 ביקרו במוזיאון 9.6 מיליון איש.

שוויץ וצרפת גובלות בצפון איטליה, מוקד ההתפרצות הקשה ביותר של הווירוס באירופה. ארגון הבריאות העולמי ורשויות אחרות מייעצים לשטוף או לחטא את היידים כאמצעי מרכזי למניעת התפשטות המחלה.

בנוסף לכך, העיתון NZZ ציטט גורם רפואי רשמי שאמר כי הרשויות יוציאו הנחיות חדשות בימים הקרובים כיצד להימנע מהידבקות בנגיף. דניאל קוך, ראש היחידה למחלות מדבקות במחלקת הבריאות הפדרלית בשוויץ, אמר כי אחת מהן תהיה לחדול מלחיצות הידיים.

שוויץ כבר הטילה איסורים על כינוס אירועים של אלף איש או יותר עד 15 במרץ במאמץ להילחם בהתפשטות הנגיף. בשטחה אומתו פחות מ-20 מקרים, בניגוד למאות באיטליה, אם כי המספר הזה עולה מדי יום. גם בצרפת אסרו על כינוסים של יותר מ-5,000 בני אדם במקומות סגורים. מחודש ינואר נרשמו במדינה שני קורבנות ומאה מקרי הידבקות בנגיף הקורונה.

(עדכון ראשון: 15:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully