וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: שני ישראלים נוספים ששבו מאיטליה נדבקו בנגיף הקורונה

2.3.2020 / 21:25

תושבת רמת גן ותושב אשדוד שחזרו ארצה בשבוע שעבר אובחנו עם הווירוס ונמצאים בבידוד. בעקבות זאת, מניין הנדבקים עלה ל-12, מתוכם אחד החלים ושב לביתו. המשרד פרסם את פרטי הטיסות והמקומות בהם שהו החולים, והנחה את כל מי שהיה בקרבתם להיכנס לבידוד בית בן שבועיים

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

משרד הבריאות הודיע היום (שני) כי שני ישראלים נוספים אובחנו עם נגיף הקורונה לאחר שחזרו מאיטליה. בכך, מניין הנדבקים בישראל עלה ל-12, כשמתוכם אחד הבריא ושב לביתו. חולה אחת היא תושבת רמת גן שחזרה לארץ ב-25 בפברואר, והשני, תושב אשדוד, שב ב-26 בפברואר. השניים נמצאים בבידוד.

לצורך מניעת התפשטות הנגיף, משרד הבריאות פרסם את כלל המקומות, התאריכים והזמנים בהם שהה כל אחד מהנדבקים. שני החולים טסו מנתב"ג לוורונה בטיסת ישראאייר מספר 6H355 ב-19 בפברואר ביום רביעי בשעה 16:05, וחזר לישראל מוורונה בטיסת ישראאייר מספר 6H356 ביום שלישי 25 בפברואר בשעה 20:00.

החולה מרמת גן השתתפה בטיול מאורגן "טיול קרנבלים באיטליה" של חברת מרום תעופה. ב-27 בפברואר ביקר החולה במכון "גו-אקטיב" מרום נווה ברמת גן בין השעות 10:20-13:00, ובמהלך שהותה השתתפה בשיעורי פלדנקרייז והתעלמות. בין השעות 13:10-13:45 שהתה בחנות "פרשמרקט" במתחם מכון הכושר.

החולה מאשדוד נסע לביתו לאחר נחיתתו ברכבת מנתב"ג לאשדוד ברכבת שיצאה בשעה 01:21. למחרת, 26 בפברואר ביקר בשוק הים באשדוד בין השעות 11:00-13:00, אך לא נכנס לאף חנות ספציפית.

במשרד הבריאות הבהירו כי כל מי שהיה עם החולים על הטיסה, וכן במשך 15 דקות או יותר בזמן ובמקומות שפורסמו, הונחה להיכנס לבידוד בית למשך 14 יום ולדווח על כך באתר המשרד.

קלפי למצביעים בבידוד, 2 במרץ 2020. נתי שוחט, פלאש 90
אזרחים שנמצאים בבידוד ביתי מצביעים בקלפי ייעודית, היום/פלאש 90, נתי שוחט

בין עשרת הנדבקים הנותרים שני גברים מצפון הארץ, בני זוג מהיישוב אירוס ושני בני משפחה ששבו מאיטליה, חיילת תושבת אור יהודה ושלושה שני נוסעים ששהה על ספינת ה"דיימונד פרינסס" ביפן, שאחד מהם שוחרר לביתו בסוף השבוע האחרון.

שניים מהחולים שזוהו אתמול הם בני משפחה המתגוררים במושב בדרום הארץ ששבו מאיטליה. הם חזרו לישראל בטיסת אל על LY290 ביום חמישי האחרון, 27 בפברואר. במשרד הבריאות קראו לנוסעי הטיסה להיכנס לבידוד ביתי על פי ההוראות, והוסיפו כי הם סובלים מסימפטומים קלים.

החולה הנוספת היא חיילת, תושבת אור יהודה, המשמשת כמוכרת בחנות "הפיראט האדום" בעיר. היא ככל הנראה נדבקה מחולה קודם שביקר בסניף החנות. לדברי דובר צה"ל, מצבה קל והיא פונתה למתחם המבודד בתל השומר על ידי מד"א. בנוסף, חיילים המשרתים עמה קיבלו הודעה אישית, וכן מתבצעת בדיקה לאיתור אנשים נוספים שהיו בסביבתה.

העברת ישראלית שנדבקה בנגיף הקורונה למתחם הבידוד בבית החולים שיבא, 28 בפברואר 2020. צילום מסך, צילום מסך
העברת חולה ישראלית למתחם הבידוד בבית החולים שיבא/צילום מסך, צילום מסך

בצל החשש מהתפשטות וירוס הקורונה, 18 קלפיות מיוחדות הוקמו לצורך הבחירות שמתקיימות היום עבור 5,630 הישראלים הנמצאים בבידוד ביתי בשל חשד להידבקות בנגיף. הקלפיות נפתחו בשעה 10:00 ונסגרו בשעה 19:00. מתוך 5,630 המבודדים, 4,073 מימשו את זכותם להצביע, ושיעור ההצבעה בקלפיות הייעודיות עמד על 72.3%.

בנצי ושולמית כהנים, תושבי שער העמקים בני 67, הגיעו לאחת הקלפיות הללו, ואמרו לוואלה! NEWS כי הם בבידוד עד סוף השבוע. "חזרנו מצפון איטליה, מוורונה. באנו להצביע כי זה מאוד חשוב, ואנחנו ממש לא חוששים להידבק. אנחנו בריאים, מרגישים טוב והכל בסדר".

(עדכון ראשון: 18:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully