וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש להתפשטות הקורונה: שב"ס מבטל את הביקורים הפתוחים בבתי הכלא

הביקורים בבתי הסוהר ייערכו דרך מחיצות, והמבקרים לא יבואו במגע ישיר עם אסירים. במקביל, אחד מהחולים ששב מאיטליה לישראל, תושב מגדל העמק שאושפז בבידוד בביה"ח שיבא - ישוחרר לאחר ששתי בדיקות שנעשו לו התגלו כשליליות. אוניברסיטת ת"א מבטלת את חילופי הסטודנטים

משרד הבריאות

התפשטות הקורונה בישראל - כל העדכונים:

  • שב"ס מבטל את הביקורים הפתוחים מחשש להתפשטות הנגיף
  • ארגון רופאים לזכויות אדם: יש להיערך להתפרצות הקורונה בבתי הכלא
  • תושב מגדל העמק שאובחן כנשא לאחר שחזר מאיטליה נמצא לאחר בדיקות בריא - וישוחרר
  • אוניברסיטת ת"א מבטלת את חילופי הסטודנטים

שירות בתי הסוהר ביטל את הביקורים הפתוחים בבתי הכלא מחשש להתפשטות נגיף הקורונה - כך נודע היום (שלישי) לוואלה! NEWS. הביקורים ייערכו דרך מחיצות, ולא במגע ישיר עם אסירים.

ארגון רופאים למען זכויות אדם פנה היום למנכ"ל משרד הבריאות על מנת שיפעל לקביעת נהלים בנושא. "לאור העליה במספר הנדבקים באוכלוסיה הכללית והצפי כי המספרים עתידים להמשיך ולעלות, לא בלתי סביר להניח כי המחלה תתפשט גם לתוך בתי הכלא", כתב המנכ"ל רן גולדשטיין.

גולדשטיין הסביר כי "מתקני כליאה מהווים אתר פגיע במיוחד לנגיף בשל התנאים שמאפשרים העברה תכופה, הצפיפות בתאים, בשטחים הציבוריים וברכבי ההסעה, אנשי סגל שעוברים בין תאים ואגפים. בתי הכלא אינם מבודדים מהאוכלוסיה הכללית, קיימת תחלופה יומיומית של כלואים הנעצרים ומשתחררים, סגל שב"ס עובר מידי יום בין בתי הכלא לסביבה שמחוץ להם, כלואים אף הם יוצאים לחופשות, בתי משפט וטיפולים רפואיים בבתי חולים ציבוריים".

קונצרט בכלא מעשיהו מוזתיקה. יותם רונן
אסירים בכלא מעשיהו/יותם רונן

עוד נכתב בפניה למשרד הבריאות כי "הניסיון מוכיח כי שב"ס מתקשה להתמודד לבדו עם אתגרים כה משמעותיים של בריאות הציבור. אך חשוב מכך, אסור ולא ראוי להותיר את שירותי הבריאות של שב"ס מבודדים מהקהילה הרפואית האזרחית בהתמודדות זו. על מוסדות הרפואה בישראל ובראשם משרד הבריאות, להנחות, לסייע ולפעול בשיתוף עם שב"ס בכלל וצוותי הרפואה שלו בפרט, על מנת להיערך להתפרצות הקורונה בבתי הכלא. כצעד ראשון, הכרחי גם אם לא מספק, על משרד הבריאות לפרסם הנחיות ברורות לאיתור וטיפול בכלואים ומניעת הדבקה בבתי הכלא".

משב"ס נמסר כי "שירות בתי הסוהר פועל מזה תקופה בתיאום הדוק עם משרד הבריאות ויתר השותפים המקצועיים על מנת למנוע את חדירת נגיף הקורונה אל מתקני הכליאה. בין היתר, נידונות שיטות פעולה להמשך הדרך ככל והתפשטות הנגיף בארץ תתרחב והנחיות משרד הבריאות יהודקו. בעת הזו שב"ס פועל במדיניות צמצום כניסה ויציאת אזרחים לבתי הסוהר, לרבות בחינת הביקורים הפתוחים לאסירים. במידה ויהיו שינויים בהנחיות אלו נעדכן את הציבור בהתאם".

בתוך כך, אזרח ישראלי, תושב מגדל העמק שאושפז בבית החולים שיבא עם חשד לקורונה לאחר ששב ארצה מאיטליה - ישוחרר היום לאחר שבשתי בדיקות שנעשו לו יצאו תוצאות שליליות. תושב מגדל העמק רוני ברגיל שאובחן בשבוע שעבר כנשא של נגיף הקורונה, התבשר לפני דקות אחדות כי הוא החלים ובשעות הקרובות ישוחרר מבית החולים היישר לביתו למגדל העמק. ראש העיר אלי ברדה שוחח איתו וברך אותו על הבשורה המשמחת.

מוקדם יותר היום, 30 חיילי צה"ל נכנסו לבידוד מחשש שנדבקו בנגיף הקורונה, זאת לאחר שבאו במגע עם חולת קורונה אחרת, תושבת אור יהודה. לדברי דובר צה"ל, בעקבות ההודעה על הידבקות החיילת בוצעה חקירה אפידמיולוגית מקיפה, וכתוצאה ממנה נכנסו לבידוד שתי רופאות שבאו איתה במגע במרפאת הקריה והחיילים.

אוניברסיטת ת"א מבטלת את חילופי הסטודנטים

לאור הוראות משרד הבריאות, באוניברסיטת תל אביב פותחים בכמה מהלכים על מנת למנוע את התפשטות הנגיף. במרכז האקדמי ביקשו מסטודנטים שעדיין נמצאים בארץ לבטל את נסיעתם ולא לצאת לחילופי סטודנטים.

"סטודנטים שכבר נמצאים בחו"ל - אם אתם לא מרגישים בנוח אתם מוזמנים לשוב לארץ וליצור קשר מיידי עם מזכירות החוג על מנת להירשם לקורסים שיחלו בשבוע הבא באוניברסיטת תל אביב", מסרו בהודעה מטעם האוניברסיטה.

מניין הנדבקים בישראל עומד על עשרה, כשמתוכם אחד הבריא ושב לביתו. חולה אחת היא תושבת רמת גן שחזרה לארץ ב-25 בפברואר, והשני, תושב אשדוד, שב ב-26 בפברואר. השניים נמצאים בבידוד.

אוניברסיטת תל אביב. ShutterStock
חילופי הסטודנטים מבוטלים. אוניברסיטת ת"א/ShutterStock

לצורך מניעת התפשטות הנגיף, משרד הבריאות פרסם את כלל המקומות, התאריכים והזמנים בהם שהה כל אחד מהנדבקים. שני החולים טסו מנתב"ג לוורונה בטיסת ישראאייר מספר 6H355 ב-19 בפברואר ביום רביעי בשעה 16:05, וחזר לישראל מוורונה בטיסת ישראאייר מספר 6H356 ביום שלישי 25 בפברואר בשעה 20:00.

החולה מרמת גן השתתפה בטיול מאורגן "טיול קרנבלים באיטליה" של חברת מרום תעופה. ב-27 בפברואר ביקר החולה במכון "גו-אקטיב" מרום נווה ברמת גן בין השעות 10:20-13:00, ובמהלך שהותה השתתפה בשיעורי פלדנקרייז והתעלמות. בין השעות 13:10-13:45 שהתה בחנות "פרשמרקט" במתחם מכון הכושר.

(עדכון ראשון: 17:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully