וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורונה מתפשטת באיטליה: "בתי הספר והאוניברסיטאות ייסגרו לשבועיים"

4.3.2020 / 15:46

לפי דיווח מקומי, הממשלה ברומא החליטה על סגירת מוסדות החינוך במדינה, לאחר שהמגבלות על האזורים שנפגעו בצפון המדינה לא הצליחו לבלום את המגפה, שגבתה עד כה 79 קורבנות. שרת החינוך: "ההחלטה עשויה להתקבל בשעות הקרובות". יותר מ-2,500 בני אדם נדבקו בווירוס באיטליה

צילום: רויטרס

ממשלת איטליה החליטה היום (רביעי) לסגור את בתי הספר והאוניברסיטאות ברחבי המדינה עד לאמצע חודש מרץ - כך דווח בסוכנות הידיעות "אנסה". זאת, כחלק מהחרפת המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. עם זאת, ממשלת איטליה, שלפי שעה דנה בצעדים שאותם יש לנקוט, מיהרה להכחיש את הדיווח. שרת החינוך, לוצ'יה אצולינה, אמרה שההחלטה שעליה דווח לא הוחלטה עדיין, אלא עשויה להתקבל "בשעות הקרובות".

לפני עשרה ימים, נסגרו כל בתי הספר באזורים בצפון איטליה שנפגעו בצורה הקשה ביותר מהנגיף, והוטל סגר על כמה עיירות שבמוקד ההתפרצות. עם זאת, המגפה המשיכה להתפשט וגבתה יותר מ-79 קורבנות, עם יותר מ-2,500 נדבקים עד כה.

בינתיים, הווירוס ממשיך להתפשט ברחבי העולם, עם הפגיעה הקשה ביותר בקוריאה הדרומית, באיראן ובמדינות אירופה. לאחר שכמה מדינות חדשות הודיעו לראשונה על הימצאות הנגיף בשטחיהן, עלה המספר הכולל של המדינות שאליהן הגיע הווירוס ל-80.

אישה מתגוננת עם מסכה מנגיף הקורונה בעת נסיעתה ברכבת התחתית במילאנו, איטליה 3 במרץ 2020. רויטרס
נוסעת ברכבת התחתית במילאנו עם מסכה לפניה, אתמול/רויטרס

היום, יפן הודיעה כי מניין הנדבקים בווירוס בשטחה עלה אל יותר לאלף. עם זאת, במדינה דחו את הספקולציות לגבי האיום הנשקף למשחקים האולימפיים, העתידיים להיערך בטוקיו בקיץ וכעת עלולים לעמוד בסכנת ביטול.

נשיא האולימפיאדה של שנת 2020 אמר כי האפשרות שהמשחקים יבוטלו איננה על השולחן. "אני לחלוטין לא שוקל זאת", אמר יושירו מורי בתדרוך לכתבים. כשנשאל האם המארגנים עשויים לשנות את המשחקים, השיב נשיא המשחקים, וראש הממשלה לשעבר: "אני לא אלוהים, אז אני לא יודע".

עוד בוואלה!

516 נדבקים נוספים בקורונה: בקוריאה הדרומית הכריזו מלחמה על הנגיף

לכתבה המלאה

מספר המקרים בסין היבשתית, שבה החלה ההתפרצות בחודש דצמבר, הגיע ל-80,270, בעוד שמניין הקורבנות עלה ב-38 לסך כולל של 2,981 מתים ב-3 במרץ. מחוץ לסין, היו יותר מ-125 מקרי מוות בעקבות הידבקות בווירוס.

(עדכון ראשון: 15:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully