וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמצום תחבורה ציבורית, מחלקות לבידוד ומניעת התקהלויות: המאבק בקורונה עולה שלב

משרד הבריאות הודיע כי יינקטו צעדים לצמצום התפשטות הנגיף, בהם אף "ביטול אירועים וסגירת מוסדות חינוך" במידת הצורך. המשרדים השונים יכנסו מסיבת עיתונאים וידונו בהגבלות לצרפת ולגרמניה. מחלקות בידוד ייפתחו בבתי החולים איכילוב ובברזילי. עומס חריג נרשם במוקד מד"א

צילום: יותם רונן ודוברות גבעת ברנר, עריכה: אסף דרורי

(בווידיאו: ספירת "קלפיות הקורונה" של הבחירות, אתמול)

בהלת הקורונה - עדכונים אחרונים:

  • משרד הבריאות: הצעדים הבאים - צמצום תחבורה ציבורית ואף סגירת מוסדות חינוך
  • מחלקות מבודדות חדשות ייפתחו בבתי החולים איכילוב וברזילי
  • נתניהו יקיים דיון עם שר הבריאות, השניים ימסרו בצהריים הצהרה
  • כאלף תלמידי בית ספר בגבעת ברנר ועשרות תלמידים בקריית אונו נשלחו לבידוד

בעקבות עליית מניין הנדבקים בנגיף קורונה בישראל, משרד הבריאות הודיע היום (רביעי) על צעדים לצמצום התפשטות המחלה. במקביל, היום בצהריים צפוי להתקיים דיון בין כל המשרדים הרלוונטיים לענייני נגיף הקורונה, שבו הולכים לדון בצעדים נוספים מול צרפת וגרמניה, כדי למנוע את כניסת הנגיף.

משרד הבריאות הורה לבתי החולים איכילוב וברזילי לפתוח מחלקות לבידוד עבור חולי ונשאי קורונה. בנוסף, בכל בתי החולים בארץ נערכים לפתיחת מחלקות לבידוד, כשבשיבא מתוכננת הקמת מחלקה שנייה.

סגן מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, פרסם את המלצות המשרד, ואמר כי הצעדים שיינקטו למניעת ההתפשטות יחולו הן ברמת המדינה והן ברמת הפרט. לדבריו, "המטרה כאן תהיה לצמצם ככל הניתן את ההדבקה באמצעות הקפדה על הגיינה אישית ועל ידי צעדים שיצמצמו את הסיכון להדבקה כגון מניעת התקהלויות, צמצום תחבורה ציבורית, ובשלבים מתקדמים וככל שיהיה בכך צורך אף ביטול אירועים גדולים וסגירת מוסדות חינוך".

באשר להתמודדות מערכת האשפוז ומערך הטיפול בקהילה, אמר גרוטו כי "בשלב בו תהיה התפשטות נרחבת, מרבית המטופלים יקבלו טיפול בקהילה, או שלא יזדקקו לטיפול כלל ויתבקשו להישאר בביתם עד לחלוף המחלה. עם זאת, יהיו מקרים שידרשו אשפוז ולעיתים אף טיפול נמרץ. מערכת הבריאות ערוכה להתמודד עם התרחיש באמצעים של הרחבת יכולות האשפוז והטיפול הנמרץ".

היערכות בבית החולים שיבא תל השומר להגעת הנוסעים הישראלים מספינת הקורונה ביפן - 20 פברואר 2020. אבשלום ששוני, פלאש 90
ההיערכות בשיבא להגעת החולים הישראלים, לפני כשבועיים/פלאש 90, אבשלום ששוני

היום בצהריים, ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים דיון בנושא ההיערכות לנגיף בהשתתפות שר הבריאות, מנכ"לי משרדים ומנכ"ל מד"א, שבסיומו ימסרו הצהרות לתקשורת. משרד הבריאות הזהיר כי "אנחנו צפויים לעליית מדרגה", זאת בעקבות הידבקותם של שלושה ישראלים נוספים - תלמיד כיתה ט' בבית ספר ברנר שבגבעת ברנר, סגנית מנהלת בית ספר ורשה אביגדור בקריית אונו ונוסע שחזר מאיטליה ב-20 בפברואר, ומאז שוהה בבידוד.

החולה, מתל אביב, יצא מישראל ב-22 בפברואר בטיסת איזיג'ט לאיטליה מספר EJ2564 בשעה 13:00 שנחתה בוונציה ב-16:20. הוא שב לישראל ב-29 בפברואר מוונציה בטיסה מספר EJU3342, שיצאה ב-12:20 ונחתה בישראל בשעה 16:30. משרד הבריאות הודיע כי "נוסעי הטיסה מתבקשים להיכנס לבידוד ביתי לפי הוראות משרד הבריאות ולדווח על כך באתר משרד הבריאות או במוקד הטלפוני".

תיכון ברנר בקיבוץ גבעת ברנר. יותם רונן
בית הספר "ברנר" בגבעת ברנר/יותם רונן

בנוסף לכך, על המצביעים שהגיעו לקלפי בה הצביע הנוסע - להאריך את הבידוד שבהם הם שוהים. "החולה נמצא בבידוד בביתו מאז שובו לישראל ומלבד מימוש זכות ההצבעה בקלפי הייעודית למבודדי בית ברחוב קלאוזנר 14 ברמת אביב לא יצא מביתו", מסר המשרד. "על מי ששעת הגעתו לקלפי זו הייתה בין השעות 10:15-11:15 להאריך את הבידוד הביתי ל 14 יום מיום הבחירות ולדווח על כך באתר משרד הבריאות".

בהמשך, משרד הבריאות צפוי לפרסם את מספרי הטיסות והמיקומים המדויקים של שאר החולים, אולם הוא מסר כי "הפעם החקירה האפידימיולוגית מורכבת ומכילה הרבה יעדים".

במהלך היום, נרשם עומס חריג במוקד מד"א בעקבות פניות אזרחים. ההמתנה עומדת על כמעט דקה לעומת ארבע שניות ביום רגיל. במד"א אמרו כי אזרחים מתקשרים לברר פרטים כלליים בנושא הקורונה, והדגישו כי "רק במקרים בהם מופיעים סימפטומים של חום, שיעול או קשיי נשימה, יש להתקשר למוקד 101 של מד"א"‬.

יותר מאלף תלמידים - בבידוד בבית

התלמיד, שעובד בחנות "הפיראט האדום" באור יהודה, נדבק לאחר שבא במגע עם תושב היישוב אירוס, שחזר מאיטליה בשבוע שעבר. הבוקר נודע לכל תלמידי שכבתו כי עליהם להישאר בביתם ולא להגיע ללימודים, ובהמשך הוחלט על שליחת כל תלמידי בית הספר - שמספרם עומד על 1,150 - לבידוד בביתם. בנוסף לכך, הנער שהה באצטדיון בלומפילד בשער שמונה במשחק דרבי שנערך ביום שני, 24 בפברואר, בשעות 20:00-22:00. משרד הבריאות הודיע כי חלה חובת בידוד על מי שישב באותו המשחק במקומות הבאים: שער 7-8, גוש 425, בין השורות 43-49 כולל, בכל השורות, ובכיסאות 169-179 כולל.

הנדבקת הנוספת, סגנית המנהלת של בית הספר ורשה אביגדור מקריית אונו, מלמדת את כיתה ה'/1 בבית ספרה והיא שוהה כעת בבידוד. היא נדבקה לאחר ששהתה בחנות "הפיראט האדום" מעל ל-15 דקות. הבוקר, 27 תלמידי הכיתה, שבעה עובדי הוראה וסייעת הונחו שלא להגיע לבית הספר ולהיכנס אף הם לבידוד.

בהודעה להורים, נכתב כי "בתקופה שכזו חשוב להקפיד על העברת מסרים ברורים המבוססים על עובדות ולא על שמועות. לכם הורים יקרים תפקיד משמעותי בתיווך המציאות לילדים ובהעברת מסרים של הרגעה וביטחון וידיעה שיש על מי לסמוך. צוות בית הספר כולו פועל ברגישות ובאחריות ומלווה על ידי גורמי הרשות ומשרד החינוך. אם אתם מזהים צורך בהיוועצות הנכם מוזמנים לפנות לצוות החינוכי ואנו נעשה כמיטב יכולתי לתת מענה".

אבי בלין, אבא לילדה מכיתתו של התלמיד החולה, אמר לוואלה! NEWS כי היא נמצאת בחדרה, באזור משלה. "הילדה מרגישה טוב, היא בריאה. היא מתוחה כי כל הסיפור הזה מאוד מלחיץ אותה. היא מכירה את הילד", אמר. הוא הוסיף: "אנחנו משתדלים לחזק אותה. אצלנו יש קצת לחץ, זה לא דבר רגיל. להגיד שאנחנו מקבלים את זה בשוויון נפש? ממש לא. אנחנו מקשיבים להנחיות. פאניקה זהירה".

בלין משמש גם כמזכיר קיבוץ גבעת ברנר. הוא הסביר כי "מרבית התלמידים הם מהקיבוץ שלנו". לדבריו, בשעה 8:00 הוועד המקומי התכנס והחל להפיץ את המידע ליישוב בצורה מסודרת. "ברגע שהמידע הזה הופץ הודיעו לנו שהשנתון לא מגיע לבית הספר והתלמידים נשארים בבידוד ביתי. מיד התארגנו. מיד קיבלנו את האינפורמציה מה מותר ומה אסור".

בסך הכול, 15 ישראלים נדבקו עד כה בנגיף. הם כוללים תושבת רמת גן ותושב אשדוד שחזרו מאיטליה, שנודע על הידבקותם ביום שני, ומאז הם שוהים בבידוד. בנוסף אליהם, נדבקו גם בני זוג מהיישוב אירוס, שני בני משפחה ששבו מאיטליה, חיילת תושבת אור יהודה ושלושה נוסעים ששהו על ספינת "דיימונד פרינסס ביפן". אחד מהם הבריא ושוחרר לביתו מבית החולים.

(עדכון ראשון: 10:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully