וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי צריך להיכנס לבידוד? כל מה שצריך לדעת על "משחק הקורונה" בבלומפילד

4.3.2020 / 14:57

משרד הבריאות הודיע על חובת בידוד לעשרות מהצופים במשחק הדרבי שהתקיים ביום שני, בעקבות הידבקותו של נער שישב בשער 8. במד"א, שמתמודדים עם עומס פניות בעקבות הבלבול שנוצר, הבהירו כי מדובר רק במי שישבו במקומות מסוימים באצטדיון. המדריך המלא

עריכה: שאול אדם

בעקבות הידיעה שהותו של הנער שנדבק בנגיף הקורונה באצטדיון בלומפילד, עשרות אוהדים שצפו באותו המשחק מחויבים להישלח לבידוד. מנגד, אוהדים רבים אחרים קיבלו היום (רביעי) בבלבול את ההוראה על חובת הבידוד, ומצאו את עצמם כשהם אינם בטוחים האם ההנחיות חלות גם עליהם.

במשרד הבריאות הבהירו כי מדובר רק במי ששהו במשחק הדרבי שהתקיים ביום שני, 24 בפברואר, בשעות 20:00-22:00 בין מכבי תל אביב להפועל תל אביב. חובת הבידוד חלה על האוהדים שישבו באותו המשחק במקומות הבאים: שער 7-8, גוש 425, בין השורות 43-49 כולל, בכל השורות, ובכיסאות 169-179 כולל.

במהלך היום, נרשם עומס חריג במוקד מד"א בעקבות פניות אזרחים. ההמתנה עומדת על כמעט דקה לעומת ארבע שניות ביום רגיל. במד"א אמרו כי אזרחים מתקשרים לברר פרטים כלליים בנושא הקורונה, והדגישו כי "רק במקרים בהם מופיעים סימפטומים של חום, שיעול או קשיי נשימה, יש להתקשר למוקד 101 של מד"א".

חובת הבידוד לאוהדים ששהו באצטדיון איננה ההנחיה היחידה שהתפרסמה בעקבות הידבקותו של הנער. הבוקר, נשלחו כל תלמידי בית הספר שבו הוא לומד - 1,150 תלמידי בית הספר ברנר שבגבעת ברנר - לבידוד בביתם.

עוד בוואלה!

צמצום תחבורה ציבורית, מחלקות לבידוד ומניעת התקהלויות: המאבק בקורונה עולה שלב

לכתבה המלאה

התלמיד, שעובד בחנות "הפיראט האדום" באור יהודה, נדבק לאחר שבא במגע עם תושב היישוב אירוס, שחזר מאיטליה בשבוע שעבר. בנוסף אליו, נדבקה גם סגנית מנהלת בית הספר ורשה אביגדור בקריית אונו, לאחר ששהתה בחנות במשך מעל 15 דקות. הבוקר, 27 תלמידי הכיתה, שבעה עובדי הוראה וסייעת הונחו שלא להגיע לבית הספר ולהיכנס אף הם לבידוד.

אצטדיון בלומפילד. דני מרון
לא כל האוהדים מחויבים בבידוד. אצטדיון בלומפילד/דני מרון

חולה נוסף הוא תושב תל אביב ששב מאיטליה ב-20 פברואר ומאז שהה בבידוד בביתו. החולה יצא מישראל ב-22 בפברואר בטיסת איזיג'ט לאיטליה מספר EJ2564 בשעה 13:00 שנחתה בוונציה ב-16:20. הוא שב לישראל ב-29 בפברואר מוונציה בטיסה מספר EJU3342, שיצאה ב 12:20 ונחתה בישראל בשעה 16:30. משרד הבריאות הודיע כי "נוסעי הטיסה מתבקשים להיכנס לבידוד ביתי לפי הוראות משרד הבריאות ולדווח על כך באתר משרד הבריאות או במוקד הטלפוני".

בנוסף לכך, על המצביעים שהגיעו לקלפי שבה הנוסע הצביע להאריך את הבידוד שבהם הם שוהים. "החולה נמצא בבידוד בביתו מאז שובו לישראל ומלבד מימוש זכות ההצבעה בקלפי הייעודית למבודדי בית ברחוב קלאוזנר 14 ברמת אביב לא יצא מביתו", מסר המשרד. "על מי ששעת הגעתו לקלפי זו הייתה בין השעות 10:15 - 11:15 להאריך את הבידוד הביתי ל 14 יום מיום הבחירות ולדווח על כך באתר משרד הבריאות".

בסך הכול, 15 ישראלים נדבקו עד כה בנגיף. הם כוללים תושבת רמת גן ותושב אשדוד שחזרו מאיטליה, שנודע על הידבקותם ביום שני, ומאז הם שוהים בבידוד. בנוסף אליהם, נדבקו גם בני זוג מהיישוב אירוס, שני בני משפחה ששבו מאיטליה, חיילת תושבת אור יהודה ושלושה נוסעים ששהו על ספינת "דיימונד פרינסס ביפן". אחד מהם הבריא ושוחרר לביתו מבית החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully