וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי מחויב בבידוד ואילו התכנסויות יבוטלו: המדריך להתפרצות הקורונה

4.3.2020 / 23:00

משרד הבריאות החמיר את הנחיותיו כדי למנוע את התפשטות נגיף הקורונה - מה שעורר בלבול בציבור. בין חובת בידוד לשבים ממדינות נוספות באירופה לאיסור על התכנסויות המוניות, וואלה! NEWS עושה סדר בהוראות החדשות, ובהוראות הצפויות בהמשך

-

ריבוי ההנחיות עליהן הורה היום (רביעי) משרד הבריאות בעקבות משבר הקורונה עורר בלבול בציבור. בין חובת בידוד לשבים ממדינות נוספות באירופה לאיסור על התכנסויות המוניות, הרחיב המשרד את ההגבלות כדי לבקר ולשלוט ככל הניתן בהתפשטות הנגיף. וואלה! NEWS עושה סדר בהוראות החדשות, ובאלו שעתידות לצאת בקרוב.

על אילו מדינות חלות כיום הגבלות ומה הן?

על השבים מסין, יפן, איטליה, תאילנד, הונג קונג, מקאו, דרום קוריאה, סינגפור, צרפת, ספרד, גרמניה, שוויץ ואוסטריה - להיכנס לבידוד בן 14 יום משובם לארץ. בנוסף, ישנה אזהרת מסע לסין, יפן ודרום קוריאה - בשל ריכוז גבוה של חולים. מעבר לכך, על השבים מאוסטרליה וטייוואן שאינם מרגישים טוב לדווח למשרד הבריאות על מצבם, שכן יש סיכון שנדבקו בנגיף הקורונה.

מרכז הבידוד בבית החולים שיבא בתל השומר. 21 בפברואר 2020. ניב אהרונסון
מרכז הבידוד בבית החולים שיבא בתל השומר/ניב אהרונסון

יש גם הגבלות לאנשים בריאים שאינם בבידוד ונמצאים בארץ?

היום הכריז משרד הבריאות לראשונה על צעדים משמעותיים להתמודדות עם התפרצות הנגיף בתוך ישראל. בין השאר, הוחלט כי חל איסור לקיים אירועים המוניים והתקהלויות של מעל 5,000 איש; חל איסור השתתפות בהתכנסויות מעל 100 איש לאנשים שחזרו מכל יעד בחו"ל ב-14 הימים האחרונים; חל איסור גורף על קיום כנסים בינלאומיים בישראל; ועל ישראלים השבים מכינוסים בינלאומיים בחו"ל לשהות בבידוד בית של 14 יום. בנוסף, הומלץ לבני 60 ומעלה ולבעלי מחלות רקע כרוניות כגון מחלות לב, סכרת, יתר לחץ דם, מחלות נשימתיות או דיכוי חיסוני - להימנע מהתקהלויות וממגע עם אנשים ששבו מכל יעד בחו"ל או בעלי תסמינים או אנשים החשודים כחולים.

מה הצעדים הבאים שעשוי לנקוט משרד הבריאות?

לפי המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, המשרד ינקוט בצעדים למניעת התפשטות הנגיף ברמת המדינה וברמת הפרט. "המטרה כאן תהיה לצמצם ככל הניתן את ההדבקה באמצעות הקפדה על היגיינה אישית ועל ידי צעדים שיצמצמו את הסיכון להדבקה, כגון מניעת התקהלויות, צמצום תחבורה ציבורית, ובשלבים מתקדמים וככל שיהיה בכך צורך אף ביטול אירועים גדולים וסגירת מוסדות חינוך".

הפרופ׳ איתמר גרוטו, משנה למנכל משרד הבריאות נפגש יחד שגרירת ישראל ביפן, יפה בן ארי, עם נציגי משרד הבריאות היפניים על מנת לסכם את מצבם ואת שחרורם של הנוסעים הישראלים בספינה דיימונד פרינסס מהבידוד, 17 בפברואר 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
"לצמצם ככל הניתן את ההדבקה". פרופ' גרוטו עם שגרירת ישראל ביפן ונציגי משרד הבריאות היפניים/אתר רשמי, אתר רשמי

באשר להתמודדות מערכת האשפוז ומערך הטיפול בקהילה אמר כי "בשלב בו תהיה התפשטות נרחבת, מרבית המטופלים יקבלו טיפול בקהילה, או שלא יזדקקו לטיפול כלל ויתבקשו להישאר בביתם עד לחלוף המחלה. עם זאת, יהיו מקרים שידרשו אשפוז ולעיתים אף טיפול נמרץ. מערכת הבריאות ערוכה להתמודד עם התרחיש באמצעים של הרחבת יכולות האשפוז והטיפול הנמרץ".

כיצד על בני משפחה של מבודדים, שחיים באותו בית, לנהוג?

אין פתרון אפשרי יעיל יותר על מנת למנוע הדבקה של הציבור מאשר בידוד ביתי. עם זאת, מרבית האנשים חיים עם שותפים או בני משפחה, ועל כן יש לשמור על היגיינה ככל הניתן. כך, על המבודד לשהות בחדר נפרד, אם ישנה אפשרות עליו להשתמש בשירותים נפרדים, ועל בני הבית להקפיד על שטיפת ידיים ולשמור על מרחק של שני מטרים לפחות אחד מהשני.

מה המצב בישראל לעומת העולם?

ישראל היא בין המדינות המחמירות ביותר בתנאי הבידוד והצעדים למניעת הגעת הנגיף לארץ והתפשטותו, ואירעו בה רק 15 מקרי הידבקות. כך, במרבית מדינות אירופה אין איסורי מעבר וחובת בידוד - ולכן החשש הגדול מהתפרצות משמעותית של הנגיף במדינות סמוכות לאיטליה, מוקד התפרצות מרכזי, כפי שאכן הוכח בימים האחרונים. כך, באיטליה נרשמו יותר מ-3,000 חולים, ובמדינות הסמוכות המספרים עלו מעל 200. בארצות הברית המצב מורכב גם כן: עד כה נרשמו שם כ-150 מקרים בלבד, אולם סביר להניח שהמספר נמוך מכיוון שמערכת הבריאות במדינה לא ערוכה לאתר מקרים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully