וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הקורונה - הרב הראשי בהנחיה חריגה: "אין לנשק מזוזות"

4.3.2020 / 15:40

במכתב שפרסם נוכח שאלות רבות בנושא קבע הרב דוד לאו שאין לנשק מזוזות ואין לגעת בהן כלל, זאת בשל התפשטות הנגיף בארץ. הרב אמר כי "די בכך שאדם יחשוב עת כניסתו ויציאתו שאכן הדברים שנכתבים במזוזה, וזה ילווה אותו בהמשך דרכו"

צילום: יותם רונן ודוברות גבעת ברנר, עריכה: אסף דרורי

הרב הראשי לישראל, דוד לאו, הנחה היום (רביעי) באופן חריג כי אין לנשק מזוזות ואין לגעת בהן כלל, זאת בשל התפשטות הקורונה בארץ. במכתב שפרסם הרב לאור שאלות רבות שהופנו אליו בנושא הבהיר תחילה כי "אין כל מצוה וחובה לנשק מזוזה". הוא הדגיש כי "בימים אלו, אנו עדים להתפשטות מחלה קשה, אין ספק שאין לנשק מזוזות ואין לגעת בהם כלל". לדבריו, "די בכך שאדם יחשוב עת כניסתו ויציאתו שאכן הדברים שנכתבים במזוזה, וזה ילווה אותו בהמשך דרכו".

הרב ציין כי בנושא הנגיף הסיני, חובה לנהוג לפי הוראות הגורמים האמונים על בריאות הציבור. באשר למזוזות הוסיף כי מדובר במנהג ולא בחובה. "ישנו מנהג שיש לו מקורות קדומים על כך שנהגו לגעת במזוזה, ורק בשלב מאוחר יותר החלו לנהוג גם לנשק. כשהחלו להיות מודעים לעובדה שדבר זה יש בו חשש סכנה, כבר במאה התשע עשרה אחד מהאדמו"רים המפורסמים קבע שיש להיזהר מהדבר. וכן מורי ורבי הרב שלמה זלמן אוירבך לא ראה ערך בנישוק היד והיה רק מניח ידו על המזוזה".

הרב הראשי לישראל דוד לאו בעצרת לזכרו של הרב עובדיה יוסף. סנהדריה, ירושלים.. מור שאולי
הרב לאו/מור שאולי

מניין הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל עלה הלילה ל-15, עם הידיעה על שלושה חולים נוספים - תלמיד כיתה ט' בבית הספר ברנר, סגנית מנהלת בית ספר בקריית אונו ונוסע שחזר מאיטליה לישראל בשבוע שעבר. במהלך היום, נשלחו לבידוד 1,150 תלמידי בית הספר ברנר, שבהם לומד הנער שנדבק בווירוס, עשרות מאוהדים שהשתתפו במשחק הדרבי באצטדיון בלומפילד ביום שני בשבוע שעבר, עשרות תלמידים וכמה עובדי הוראה מבית הספר בקריית אונו וכן הנוסעים שהיו על הטיסות שבהן שהה הנוסע שחזר מאיטליה.

סגן מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, אמר כי הצעדים שיינקטו למניעת ההתפשטות יחולו הן ברמת המדינה והן ברמת הפרט. לדבריו, "המטרה כאן תהיה לצמצם ככל הניתן את ההדבקה באמצעות הקפדה על הגיינה אישית ועל ידי צעדים שיצמצמו את הסיכון להדבקה כגון מניעת התקהלויות, צמצום תחבורה ציבורית, ובשלבים מתקדמים וככל שיהיה בכך צורך אף ביטול אירועים גדולים וסגירת מוסדות חינוך".

באשר להתמודדות מערכת האשפוז ומערך הטיפול בקהילה, אמר גרוטו כי "בשלב בו תהיה התפשטות נרחבת, מרבית המטופלים יקבלו טיפול בקהילה, או שלא יזדקקו לטיפול כלל ויתבקשו להישאר בביתם עד לחלוף המחלה. עם זאת, יהיו מקרים שידרשו אשפוז ולעיתים אף טיפול נמרץ. מערכת הבריאות ערוכה להתמודד עם התרחיש באמצעים של הרחבת יכולות האשפוז והטיפול הנמרץ".

המכתב ששיגר הרב הראשי לישראל, דוד לאו בנושא נישוק המזוזוות בעקבות נגיף הקורונה. -, אתר רשמי
"אין לנשק ולגעת". מכתבו של הרב/אתר רשמי, -

היום בצהריים, ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים דיון בנושא ההיערכות לנגיף בהשתתפות שר הבריאות, מנכ"לי משרדים ומנכ"ל מד"א, שבסיומו ימסרו הצהרות לתקשורת. משרד הבריאות הזהיר כי "אנחנו צפויים לעליית מדרגה". מוקדם יותר היום, המשרד הורה לבתי החולים איכילוב וברזילי לפתוח מחלקות לבידוד עבור חולי ונשאי קורונה. בנוסף לכך, בכל בתי החולים בארץ נערכים לפתיחת מחלקות לבידוד, כשבשיבא מתוכננת הקמת מחלקה שנייה.

במהלך היום, נרשם עומס חריג במוקד מד"א בעקבות פניות אזרחים. ההמתנה עומדת על כמעט דקה לעומת ארבע שניות ביום רגיל. במד"א אמרו כי אזרחים מתקשרים לברר פרטים כלליים בנושא הקורונה, והדגישו כי "רק במקרים בהם מופיעים סימפטומים של חום, שיעול או קשיי נשימה, יש להתקשר למוקד 101 של מד"א".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully