וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלת הקורונה: נסיעת הרמטכ"ל לארה"ב תידחה למועד אחר

ההחלטה באה בעקבות החמרת ההנחיות מטעם משרד הבריאות. נציב שירות המדינה אסר נסיעות עבודה לחו"ל בתפקיד לעובדי מדינה, ואף קרא להם להימנע מנסיעות פרטיות. תרגיל משותף לצה"ל והפיקוד האירופי של ארה"ב הופסק. נציב שירות המדינה אסר על נסיעות לחו"ל בתפקיד לעובדי מדינה

צילום: דובר צה"ל, עריכה: אסף דרורי

נסיעתו של הרמטכ"ל אביב כוכבי לארצות הברית שתוכננה לשבוע הבא תידחה למועד אחר - כך מסר הערב (רביעי) דובר צה"ל. ההחלטה התקבלה בתיאום עם משרד הבריאות ובהתאם להמלצה להימנע ככל הניתן מנסיעות לחו"ל.

נוסף על כך, בעקבות עליית המדרגה בהתפשטות הנגיף, תרגיל ג'וניפר קוברה המשותף לצה"ל והפיקוד האירופי של צבא ארצות הברית, EUCOM, הופסק. התרגיל החל אתמול, ואמור היה להימשך עד ליום שישי הבא, בהשתתפות למעלה מ-600 חיילי הפיקוד האירופי שהגיעו מגרמניה וארצות הברית.

הרמטכ"ל אביב כוכבי, בטקס סיום קורס חובלים בבסיס חיל הים בחיפה 4 במרץ 2020. דובר צה"ל
הנסיעה נדחתה. הרמטכ"ל כוכבי/דובר צה"ל

במהלך היום החמיר משרד הבריאות את הנחיות ההתמודדות עם נגיף הקורונה, וקבע כי גם ישראלים ששבו בשבועיים האחרונים מצרפת, גרמניה, שוויץ, אוסטריה וספרד, נדרשים לשהות בבידוד ביתי רטרואקטיבי של 14 יום, והשאיר על כנה את הקריאה לשקול נסיעות לחו"ל. כמו כן, המשרד הודיע היום על איסור התכנסויות בהשתתפות יותר מ-5,000 איש.

המכתב ששיגור נציב שירות המדינה בנושא איסור  על נסיעות עבודה לחו"ל בתפקיד לעובדי מדינה. -, אתר רשמי
הודעת נציב שירות המדינה/אתר רשמי, -

במשרד הבריאות הבהירו כי הם עוקבים גם לאחר המצב בארצות הברית, שם נרשמה החמרה לאחרונה במספר הנדבקים, וכן על מוות ראשון כתוצאה מתחלואה בו. גורמים רשמיים במדינה מסרו כי נשקלת הגבלת כניסה לארצות הברית, וכן גם סגירת הגבול במקסיקו.

בד בבד עם הודעת דובר צה"ל, נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, אסר על נסיעות עבודה לחו"ל בתפקיד על כלל עובדי המדינה. הנציב אף קרא לכלל העובדים להימנע ככל הניתן מנסיעות פרטיות לחו"ל מחשש להתפשטות הנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully