וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפשטות הקורונה: ירידות שערים חדות בבורסות בעולם; מחיר הנפט צונח

יותר ממאה אלף בני אדם נדבקו בקורונה ברחבי העולם. בהולנד זוהו מקרה מוות ראשון ובמדינה בוחנים את אופי הארגון של האירוויזיון, שאמור להתקיים במאי. חולה ראשון נמצא בוותיקן וזינוק נרשם במספר המקרים בדרום קוריאה. סעודיה פותחת מחדש אתרי קודש. עדכונים שוטפים

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שאול אדם

בעוד שסין מצליחה לבלום את התפשטות נגיף הקורונה בשטחה, הווירוס ממשיך להתפשט במקומות אחרים באסיה, באירופה, בארצות הברית וגם באפריקה. מניין הנדבקים ברחבי העולם הגיע כבר ליותר ממאה אלף מקרים. רובם הגדול - 80,522 - בסין. 3,042 איש מתו מהנגיף במדינה, ועוד כמה מאות ברחבי העולם. המוקדים העיקריים פרט לסין הם קוריאה הדרומית, איראן ואיטליה. בישראל, משרד הבריאות אישר כי אובחנו ארבעה חולים נוספים, מה שמעלה את מספר הנדבקים בארץ ל-21.

23:17 - מקרה ראשון של נגיף הקורונה בקוסטה ריקה

מקרה ראשון של נגיף הקורונה אובחן בקוסטה ריקה - כך מסרו גורמי רפואה במדינה. עוד נמסר כי החולה היא אישה בת 49 מארצות הברית שהגיע למדינה עם בעלה.

23:10 - תייר מצרפת שביקר בישראל זוהה כחולה בנגיף

משרד הבריאות הודיע כי תייר מצרפת שביקר בישראל התגלה כחולה בנגיף הקורונה לאחר שחזר למדינתו. לפי הודעת משרד הבריאות, התייר הגיע לארץ ב-1 במרץ בטיסה 3930. במהלך ביקורו נמסר כי רוב הזמן הוא שהה אצל בני משפחתו, אך ב-1 במרץ בשעה 13:30 הוא נסע ברכבת מתב"ג לתחנה המרכזית בירושלים ובערב בין בין השעה 20:00 עד 23:00 במסיבה משפחתית בבית כנסת רמב"ן. ב-2 במרץ הוא ביקר בבית קפה "הלל" בבית הכרם ובשעה 12:30 נסע ברכבת חזרה לנמל התעופה בן גוריון.

22:22 - מניין הקורבנות מנגיף הקורונה בארה"ב עלה ל-15

מקרה מוות נוסף מנגיף הקורונה זוהה בוושינגטון שבארצות הברית - כך מסר בית החולים במדינה. עם אבחון מקרה המוות החדש, מספר הקורבנות במדינה עלה ל-15.

אישה עם מסיכת מיגון בשל החשש מנגיף הקורונה בנמל התעופה בלימה שבפרו. 06 במרץ 2020.. רויטרס
אישה עם מסיכת מיגון בשל החשש בנמל התעופה בפרו/רויטרס

21:45 - מקרה מוות נוסף זוהה בעיראק

מקרה מוות נוסף מנגיף הקורונה זוהה בעיר קרבאלה שבעיראק - כך דווח בסוכנות הידיעות הארצית. עם מותו של החולה, מספר הקורבנות מהנגיף במדינה עלה לשלושה בני אדם.

20:58 - 36 מקרים חדשים אובחנו בצרפת

36 מקרים חדשים של נגיף הקורונה אובחנו בצרפת - כך מסר משרד הבריאות במדינה. עם האבחונים החדשים, מספר הנדבקים במדינה עלה ל-613 ומספר הקורבנות מהנגיף עדיין עומד על תשע.

שוטרים עם מסיכות מיגון מחשש לנגיף הקורונה, מדברים עם אזרחים בבית ג'אלה שבגדה המערבית. 05 במרץ 2020.. רויטרס
שוטרים עם מסיכות מיגון מדברים עם אזרחים ברשות הפלסטינית/רויטרס

19:31 - מניין הנדבקים מהנגיף מניו יורק עלה מ-11 ל-33

11 מקרים חדשים של נגיף הקורונה אובחנו בניו יורק שבארצות הברית, מה שהעלה את מספר הנדבקים בניו יורק ל-33 - כך מסר המושל אנדרו קואומו. "העלייה במקרים משקפת את התרחבות הבדיקות במדינה", אמר קואומו.

19:23 - שוק המניות ומחירי הנפט קרסו בשל הבהלה מהנגיף

שוק המניות בבורסות בעולם ומחרי הנפט קרסו בשל הבהלה מנגיף הקורונה. המסחר ננעל עם ירידות רבות. שוק המניות בפריז ירד ב-4.1%, בפרנקפורט נרשמה ירידה של 3.4% ואילו בלונדון צנחו הבורסות ב-3.5%. שוק הנפט, שהביקוש אליו צנח מאז התרפצות נגיף הקורונה, האריך את ההפסדים שלו ביותר מתשעה אחוזים, זאת מכיוון שרוסיה לא הצליחה להגיע להסכמה על קיצוץ אפשרי בוועדת OPEC.

19:18 - מניין הקורבנות מהנגיף באיטליה עלה ל-197

49 מקרי מוות חדשים כתוצאה מנגיף הקורונה זוהו באיטליה, מה שהעלה את מניין הקורבנות במדינה ל-197 - כך מסרו הרשויות במדינה. עוד נמסר כי כמעט אלף בני אדם חדשים הובחנו כחולים בנגיף וכי מספר הנדבקים במדינה עלה ל-4,636.

18:45 - מספר הנדבקים בנגיף ברשות הפלסטינית עלה ל-16

תשעה מקרים חדשים אובחנו בבית לחם שברשות הפלסטינית, מה שהעלה את מספר הנדבקים במדינה ל-16. זאת לאחר שיו"ר הרשות אבו מאזן הכריז על מצב חירום בעקבות התפשטות הנגיף.

עובד ברשות הבריאות מטהר את האוטובוס בו נסעו חולי נגיף הקורונה במינסק שבבלארוס. 06 במרץ 2020.. רויטרס
עובר רשות הבריאות בבלארוס מנקה אוטובוס בו נסעו חולי קורונה, היום/רויטרס

18:17 - אובחן החולה ה-21 בישראל מהנגיף

משרד הבריאות מסר הערב כי גבר בשנות ה-30 לחייו זוהה כחולה בנגיף הקורונה. החולה, תושב מחוז חיפה, חזר בראשון במרץ מווינה שבאוסטריה והוא נמצא בבידוד. יחד איתו מספר הנדבקים בישראל עלה ל-21.

אדם עם מסיכת מיגון ברוחובות ניו יורק שבארצות הברית בשל החשש מנגיף הקורונה. 06 במרץ 2020.. רויטרס
אזרח עם מסיכת מיגון בניו יורק, היום/רויטרס

17:52 - תושב המרכז בשנות ה-30 לחייו אובחן כחולה בנגיף

משרד הבריאות הודיע היום כי חולה נוסף, ה-20 במספרו, אובחן כחולה בנגיף הקורונה. החולה, תושב המרכז בשנות ה-30 לחייו, חזר בשני במרץ ממדריד והוא נמצא בבידוד.

17:20 - בטוגו אובחן מקרה ראשון של נגיף הקורונה

מקרה ראשון של נגיף הקורונה אובחן בטוגו - כך מסרה הממשלה במדינה. על פי ההודעה, החולה היא אישה בת 42, תושבת העיר לומה, שחזרה מביקור בגרמניה, צרפת טורקיה בתחילת החודש. עוד נסר כי היא בבידוד ושמצבה יציב.

16:23 - טראמפ אישר העברת 8.3 מיליארד דולר למאבק בקורונה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם על העברת 8.3 מיליארד דולרים למאבק בנגיף הקורונה. הכספים שהועברו כוללים למעלה משלושה מיליארד דולר למחקר ופיתוח חיסון לנגיף, 2.2 מילארד לסיוע בפעילות משרד הבריאות במניעת הפצת הנגיף ומוכנות לו ו-1.25 מילארד דולרים לסיוע במאמצים הבינלאומיים.

16:09 - מעל מאה אלף בני אדם נדבקו בנגיף ברחבי העולם

מעל מאה אלף בני אדם נדבקו בנגיף הקורונה ברחבי העולם - כך עולה מחישוב סכונות הידיעות רויטרס בהתבסס על הצהרות משרדי הבריאות בעולם.

עובדי משרד הבריאות מטהרים את רחובות איראן בשל החשש מהתפשטות נגיף הקורונה. 05 במרץ 2020.. AP
עובדי משרד הבריאות ברחובות איראן/AP

15:45 - שני ישראלים נוספים נדבקו בנגיף הקורונה

משרד הבריאות הודיע כי שני ישראלים, בסביבות גיל 50 ממרכז הארץ, אובחנו כחולים בנגיף הקורונה. אחד החולים חזר ממדריד ב-27 בפברואר ואילו השני חזר מציריך ב-4 במרץ. עוד נמסר כי החולים נמצאים בבידוד.

15:43 - 154 מקרים חדשים של הנגיף אובחנו בצרפת

154 מקרים חדשים של נגיף הקורונה אובחו ביממה האחרונה בצרפת - כך מסר משרד הבריאות במדינה. עם המקרים החדשים שאובחנו עלה מספר הנדבקים במדינה ל-577. עוד נמסר כי עד כה תשעה בני אדם מתו מהנגיף במדינה.

13:12 - הבורסות באירופה צונחות, מחיר הנפט צולל

הבורסות ברחבי אירופה ירדו ב-3.5% היום בשל החשש מהתפשטות נגיף הקורונה, בעוד שמחיר הנפט ברחבי העולם צלל ב-5% בשל ירידה חדה בביקוש.

12:29 - האירוויזיון בהולנד בסכנה?

אחת מרשתות השידור בהולנד המארגנת את תחרות האירוויזיון אמרה כי היא בוחנת את האפשרויות שבפניה בשל התפרצות נגיף הקורונה. דובר רשת NPO אמר כי הם יעקבו אחרי הוראות רשויות הבריאות במדינה לגבי אופיו של האירוע, שאמור להתקיים בין 12 ל-16 במאי ברוטרדם. הולנד טרם הגבילה את ההתכנסויות בציבור, אך היום נרשם בה מקרה מוות ראשון.

אישה עוטה מסכת פנים בעיר ניו יורק, 4 במרץ 2020. רויטרס
אישה עוטה מסכת פנים בניו יורק, השבוע/רויטרס

12:15 - ארה"ב: הנגיף ממשיך להתפשט במדינה

מניין המתים בארצות הברית מנגיף הקורונה עלה ל-12, כשאדם נוסף מת מהנגיף. מתוך 12 מקרי המוות, 11 מתוכם היו במדינת וושינגטון ומקרה אחד בקליפורניה. הנגיף ממשיך להתפשט בתוך ארצות הברית, כשמשרד הבריאות של מדינת מרילנד הודיע הלילה כי שלושה מתושבי המדינה נדבקו בנגיף, במהלך טיול מחוץ לארצות הברית.

12:04 - הולנד: קורבן ראשון מנגיף הקורונה

הרשויות בהולנד הודיעו על קורבן ראשון מנגיף הקורונה במדינה. מאז אתמול אובחנו 44 חולים נוספים, ובסך הכול אושרו 80 מקרים עד כה.

11:50 - דרום קוריאה: 7 קורבנות נוספים מהנגיף

שבעה אנשים מתו ביממה האחרונה מנגיף הקורונה בקוריאה הדרומית - כך נמסר הלילה ממשרד הבריאות של המדינה. כמו כן, 196 איש נדבקו בנגיף ביום שעבר, מה שמביא את מספר החולים במדינה ל-6,284. ממשלת קוריאה הדרומית, מחתה על החלטת ממשלת יפן לחייב כל אדם שביקר במדינה להיכנס לבידוד, והשגריר היפני בסיאול זומן לשיחת בירור. הממשלה הודיעה על תגובה חד צדדית ונגדית נגד יפן על "ההחלטה הלא מקובלת והלא צודקת הזו".

צוות רפואי נושאים חולה קורונה לבידוד בעיר דאגו שבקוריאה הדרומית - ה-6 למרץ 2020. רויטרס, רויטרס
צוות רפואי נושאים חולה קורונה לבידוד בעיר טגו שבקוריאה הדרומית, היום/רויטרס, רויטרס

11:32 - מקרה ראשון של קורונה בשטח הוותיקן

הוותיקן אישר מקרה ראשון של נגיף הקורונה בשטחו. דובר הוותיקן, מטאו ברוני, מסר כי המקרה אובחן אתמול, והוסיף כי הרשויות באיטליה עודכנו בכך. בימים האחרונים חלה האפיפיור פרנציסקוס, אך בוותיקן הבהירו כי הוא לא נדבק בווירוס אלא בשפעת "רגילה".

מנקים לובשים מסכות פנים בעודם מנקים את הרצפה בכעבה, המסגד הגדול בערב הסעודית - ה-3 למרץ 2020. רויטרס, רויטרס
עובדי שירות מנקים את מסגד הכעבה בסעודיה, השבוע/רויטרס, רויטרס
מפת איסור הכניסה לישראל מחשש להתפשטות הקורונה. רשות האוכלוסין, אתר רשמי
מפת איסור הכניסה לישראל מחשש להתפשטות הקורונה/אתר רשמי, רשות האוכלוסין
המדינות שהשבים מהן נדרשים
להיכנס לבידוד של שבועיים

קורונה. דורון שיינר, עיבוד תמונה
המדינות שהשבים מהן נדרשים להיכנס לבידוד של שבועיים קורונה/עיבוד תמונה, דורון שיינר

11:00 - סעודיה פותחת מחדש את האתרים הקדושים

ערב הסעודית הודיעה כי תפתח שניים מהאתרים הקדושים במדינה לאחר שאלו נסגרו לשם חיטוי כדי למנוע את התפשטות הנגיף. מסגד אל-חראם במכה ומסגד הנביא במדינה, ייפתחו מחדש רק לאזרחים הממלכה, ואזרחים זרים שרוצים לעלות אליהם לרגל, לא יורשו להיכנס אליהם. עד כה, התגלו בערב הסעודית חמישה אנשים שנדבקו בנגיף הקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully