וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות התקווה שהחום יבלום אותה, הקורונה מתפשטת בדרום-מזרח אסיה

19.3.2020 / 11:44

הפיליפינים נצורה, מלזיה סוגרת גבולות, תאילנד ביטלה את חגיגות השנה החדשה ובאינדונזיה זינק מספר החולים. המגמה מטילה ספקות נוספים בסברה שייתכן שמזג אוויר חם יותר בולם את הווירוס

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

מניין הנדבקים בנגיף הקורונה בפיליפינים, במלזיה ובמדינות אחרות בדרום-מזרח אסיה ממשיך לעלות, ובתגובה הן הטילו עוצר ומגבלות נרחבות. המגמה האזורית מטילה ספק נוסף על הסברה שמזג אוויר חם עשוי לבלום את ההתפשטות.

החל מיום שלישי, מיליונים בפיליפינים התעוררו לעוצר, כשהם מבולבלים, מסוגרים ומתוסכלים מההתראה הקצרה בת כמה שעות שקיבלו. רבים לא היו מודעים לכך שכמחצית מ-107 מיליון אזרחי המדינה התבקשו להישאר בבתיהם למשך כחודש, ותורים ארוכים של פועלים נרשמו בפאתי מנילה עם תחילת העוצר ביום שלישי.

לפי משרד הבריאות, אותרו 15 מקרים חדשים בווירוס, ובכך עלה מניין החולים במדינה ל-217. 12 בני אדם מתו.

הפיליפינים היא המדינה הראשונה באזור שעשתה צעדים כה דרסטיים, אחרי שהנשיא רודריגו דוטרטה כינה זאת "מלחמה על חיינו", אחרי שהגדיר שהמגבלות הנוכחיות לא מספיקות. שר החוץ של הפיליפינים אמר כי הוא חתם על הצו העוצר על מתן אשרות כניסה לכל הזרים, ללא יוצא מהכלל.

נוסעת עוטה מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה בשדה התעופה במנילה, הפיליפינים 18 במרץ 2020. רויטרס
חצי מהמדינה בעוצר. נמל התעופה במנילה, היום/רויטרס

מלזיה סגרה גבולות, בתי ספר ואת רוב העסקים שלה, בעוד שהיא הגבילה את תנועת האזרחים, עם זינוק בהיקף ההידבקויות. משרד הבריאות דיווח היום על 110 מקרים חדשים, ובסך הכול על 900 מקרים. רובם קשורים להתכנסות דתית במסגד במדינה שמשכה אליה 16 אלף מאמינים ממקומות שונים בעולם.

בתאילנד דווח על 60 מקרים חדשים ביממה החולפת, בקפיצה היומית הגדולה ביותר עד כה, ובסך הכול 272. אדם אחד מת מהווירוס. לפי בכיר במשרד הבריאות, המקרים החדשים מתחלקים לשתי קבוצות, הראשונה כוללת 43 מקרים המקושרים למקרים קודמים, ואילו הקבוצה השנייה כוללת 17 חולים חדשים שהגיעו ממדינות כמו איטליה, מלזיה, יפן, איראן וטייוואן.

ביום שלישי החליטה הממשלה לסגור בתי ספר, בתי קולנוע, ברים ומרכזי בידור, ולדחות את חגיגות השנה החדשה שהיו אמורות להתקיים במדינה הבודהיסטית בחודש הבא.

חיטוי גן משחקים בבנגקוק, תאילנד 19 במרץ 2020. AP
המסעדות ובתי הקפה נסגרים. חיטוי גן משחקים בבנגקוק, היום/AP

אינדונזיה, המדינה המוסלמית הגדולה ביותר בעולם, הודיעה היום על 82 מקרים חדשים, וכמו בתאילנד, הייתה זו העלייה היומית הגדולה ביותר. בכך עלה מספר החולים במדינת האיים ל-309.

אחמד יוריאנטו, גורם במשרד הבריאות, אמר כי מספר מקרי המוות המאומתים עלה בשישה ל-25, רובם בבירה ג'קרטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully