וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי סוגר גבולות לחודש בניסיון לבלום את הקורונה

הצעד צפוי להיות תקף ל-26 מדינות באיחוד כמו גם לאיסלנד, ליכטנשטיין, נורבגיה ושוויץ. הצו הועבר אחרי שמספר מקרי המוות ממשיך להאמיר באיטליה ובספרד, כשצרפת החלה בעוצר נרחב

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

האיחוד האירופי החליט אמש (שלישי) לסגור את גבולותיו החיצוניים למשך 30 יום, בצעד חסר תקדים שנועד לעכב את התפשטות נגיף הקורונה.

הצעד צפוי להיות תקף ל-26 מדינות באיחוד כמו גם לאיסלנד, ליכטנשטיין, נורבגיה ושוויץ. אזרחי בריטניה, שפרשה מהאיחוד מוקדם יותר השנה, לא נכללים בהוראה, שהועברה אחרי שמספר מקרי המוות ממשיך להאמיר באיטליה ובספרד, כשצרפת החלה בעוצר נרחב.

אירופה הפכה למוקד המגיפה, שגבתה את חייהם של כ-7,500 בני אדם ברחבי העולם, וכבר יותר מחצי מהם מחוץ לסין, שבה התגלה הווירוס בדצמבר. לפי ארגון הבריאות העולמי, יותר מ-185 אלף איש נדבקו בנגיף בעולם. בשל החששות, אליפות אירופה בכדורגל שהייתה אמורה להתקיים בקיץ נדחתה בשנה.

האיסור תקף לכל האזרחים מחוץ לאיחוד, פרט לתושבי קבע, בני משפחה של אזרחים ודיפלומטים, עובדי רפואה והעברת סחורות.

סטודנט לאמנות מרסס גרפיטי בנושא הקורונה במינכן, גרמניה, 14 למרץ 2020. AP
משבר חסר תקדים. ציור קיר במינכן על הקורונה/AP

התנועה החופשית היא אחד מעקרונות היסוד של האיחוד, המעוגנת באמנת שנגן. עם זאת, בימים האחרונים כמה מדינות סגרו באופן חד-צדדי את הגבולות שלהן על מנת להאט את קצב הנגיף הקורונה.

לכן, הנציבות האירופית הציעה שהגוש יפעל בצורה מאוחדת יותר, בהפצרתו של נשיא צרפת עמנואל מקרון. הצעדים הוסכמו בשיחת וידאו בין מנהיגי האיחוד ועתה ייושמו בשטח על ידי המדינות החברות.

"זה טוב שתהיה לנו גישה אחידה ומאוחדת ביחס לגבולות החיצוניים", אמרה נשיאת הנציבות אורסולה פון דר לין. היא הוסיפה כי על הגוש לפתור את המצב בנוגע לגבולות הפנימיים שלו, משום שיש "יותר מדי אנשים תקועים". בריטניה ואירלנד, שהיא חברה באיחוד אך לא באמנת שנגן, יוזמנו להצטרף למהלך.

עוד בוואלה!

345 מתים מקורונה ביממה: איטליה מגייסת עשרת אלפים סטודנטים לרפואה

לכתבה המלאה

בבריטניה, שם מספר מקרי המוות עלה ל-71, האזרחים נקראו להימנע ממגע חברתי, לעבוד מהבית אם הם יכולים ולהימנע מכל נסיעות לא חיוניות. היא חשפה חבילת סיוע כספי בשווי 330 מיליארד ליש"ט בכדי להקל על הנטל הכלכלי, לאחר שראש הממשלה בוריס ג'ונסון קרא ביום שני לאנשים להימנע מיציאה לפאבים, מועדונים ובתי קפה. בינתיים, היועץ המדעי הראשי של הממשלה אמר שזו תהיה "תוצאה טובה" אם 20 אלף איש או פחות ימותו מהנגיף בבריטניה. בשל המשבר, סבב השיחות האחרון של הברקזיט התעכב גם הוא.

בצרפת, מי שיוצא מביתו צריך לשאת מסמך המפרט את הסיבות לכך, כשהקנסות למפרים עשויים להגיע ל-135 אירו. זאת אחרי שמקרון הכריז שהמדינה "במלחמה" בווירוס, והורה לאזרחים להישאר בבתיהם ולצאת רק אם זה הכרחי. אתמול זינק מספר המקרים בצרפת ב-16%, ל-7,730, ומספר הקורבנות הגיע ל-175, כש-7% מהם בני פחות מ-65. 699 בני אדם מאושפזים בטיפול נמרץ.

בספרד, מספר החולים עלה ב-2,000 ל-11,178, ועוצר כמעט מלא מוטל על 47 מיליון אזרחים. אחרי איטליה, היא המדינה שנפגעה בצורה הקשה ביותר באירופה. בחצות החלה ספרד לעצור מכוניות שחוצות את גבולותיה מצרפת ופורטוגל. ורק אזרחים ספרדים, תושבים ועובדים הורשו להיכנס למדינה.

צוותי בידוד עם חליפות מגן מחוץ למרכז בדיקות סמוך לנמל התעופה של בייג'ינג, סין, 17 במרץ 2020. רויטרס
מנסים לבלום את ההתפשטות מבחוץ. בידוד של חוזרים לבייג'ינג, אתמול/רויטרס

איטליה, שבה נרשמו מספר המקרים הגדול ביותר מחוץ לסין עם יותר מ-31,500, הודיעה אתמול על עלייה נוספת במקרי מוות, מ-2,150 ל- 2,503. המדינה נותרה בעוצר, והממשלה מתכוונת להלאמה של חברת התעופה אליטליה עם חבילת סיוע של 670 מיליון דולר.

גרמניה, שבה אובחנו יותר מ-6,000 חולים ו-13 מקרי מוות, אסרה על קיום תפילות וקראה לביטול כל החופשות. המקומות הסגורים כוללים מועדונים, ברים, אתרי נופש, גני חיות וגני שעשועים, יחד עם בתי הספר.

באירלנד, מספר החולים עשוי להגיע ל-15 אלף לפני סוף החודש, אמר ראש הממשלה ליאו ורדקר. בנאום שנשא לרגל יום פטריק הקדוש, הזהיר ראש הממשלה מפני נזק כלכלי "משמעותי ומתמשך", ואמר כי מצב החירום יכול להימשך אל תוך הקיץ. הממשלה כבר סגרה פאבים, בתי ספר ואוניברסיטאות.

בבלגיה, מספר מקרי המוות הוכפל אתמול מחמישה לעשרה אתמול, ושבדיה אמורה לסגור היום את כל בתי הספר והאוניברסיטאות.

בגיאורגיה, כמרים אורתודוקסים החלו לברך את רחובות הבירה טביליסי במים קדושים.

מחוץ לאירופה ולסין, מוקד מרכזי נוסף הוא איראן, עם יותר מ-16 אלף חולים ו-988 קורבנות. רבים סבורים כי הנתונים גבוהים בהרבה ממה שדווח באופן רשמי.

בארצות הברית, הבית הלבן מגבש על חבילת תמריצים כלכלית בסך כ-850 מיליארד דולר. שר האוצר, סטיב מנוצ'ין, אמר כי הממשל "בוחן את האפשרות לשלוח צ'קים לאמריקנים באופן מידי". מספר הנדבקים עלה ל-4,200, עם 75 מקרי מוות, והנגיף כבר התפשט בכל 50 המדינות, אחרי שווירג'יניה דיווחה על המקרה הראשון שלה.

סין דיווחה על מקרה הידבקות מקומי אחד בלבד, אך על 20 חולים נוספים שהגיעו מחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully