וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההיערכות למשבר הקורונה: מחסור בציוד רפואי ופערים בלוגיסטיקה

18.3.2020 / 8:28

בעקבות הנתונים שהוצגו על ידי המטה לביטחון לאומי, נרכשו 20 מיליון ערכות בדיקה לגילוי הווירוס ואלף מיטות טיפול נמרץ. כמו כן, החל מאמץ לייצור מקומי של מיגון חד-פעמי לצוותי הרפואה ותגבור מערכות הבריאות ע"י סטודנטים. במקביל, אושרו תכניות בידוד אזורי של יישובים

צילום: רויטרס, לשכת העיתונות הממשלתית,יותם רונן עריכה: אסף דרורי

על רקע המשבר במערכת הבריאות בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, המטה לביטחון לאומי (המל"ל) מסר כי לראש הממשלה בנימין נתניהו הוצגו אתמול (שלישי) נתונים, שמהם עולה כי קיים מחסור בציוד רפואי וציוד מיגון. כדי לצמצם את הפערים, בישראל נרכשו ביממה האחרונה אלף מיטות החייאה, 20 מיליון ערכות בדיקה לגילוי הנגיף ואמצעי חיטוי. בנוסף לכך, נעשתה פנייה לחברות טקסטיל במטרה לייצר חליפות ומיגון לפנים ולידיים לשימוש חד-פעמי. כדי לתגבר את הצוותים הרפואיים בבתי החולים, משרד הבריאות החליט להעביר סטודנטים לרפואה למשימות שונות.

במסגרת המערכה הביולוגית שמקיימים משרדי הממשלה השונים והמל"ל נגד הקורונה, עלה כי על אף כמות הציוד הרפואי המצומצמת - לא קיים מחסור באמצעי מיגון וחיטוי לציבור הרחב. עם זאת, ישנם פערים בלוגיסטיקה ממחסני החברות הגדולות ועד למדפים ברשתות השיווק. על פי המל"ל, החברות האזרחיות פועלות לייעול התהליך.

משאיות עם ציוד מיגון מגיעות לביה"ח איכילוב שבתל אביב לצורך המשך התמודדות עם נגיף הקורונה 16 במרץ 2020. ליאור צור, דוברות איכילוב, אתר רשמי
ציוד מיגון שהגיע לבית החולים איכילוב, אתמול/אתר רשמי, ליאור צור, דוברות איכילוב

בנוסף לכך, מהמל"ל נמסר כי נשקלות הנחיות חדשות בעקבות המתח בין ביטול התחבורה הציבורית לבין המאמץ לשמור על רציפות תפקודית. עוד נמסר כי הרשויות מבינות כי עצירת התחבורה הציבורית ותנועת הרכבות תפגע ביכולת לשמור על תפקוד המפעלים והתשתיות. בהערכת המצב שבוצעה בממשלה, הוחלט לתת דגש להסברה בשפות השונות. לשם כך, מתקיימת עבודה בנושא בפיקוד העורף, שיחנוך היום פורטל בכמה שפות.

כמו כן, במל"ל אושרו תכניות אופרטיביות לבידוד אזורי של יישובים ואף ערים. זאת, במידה שהנגיף יתפרץ באופן קיצוני במוקדים ספציפיים בארץ - ויידרש בידוד של אוכלוסיות שלמות. עם זאת, אושרה הארכת תוקפן של אשרות השהייה והוויזות לאזרחים זרים מטעמי עבודה בענף הבנייה, התשתיות, נמלי הים, הסיעוד ותחומים נוספים.

מחלקה ייעודית לחולי קורונה בביח השרון שבמרכז רפואי רבין (בתי החולים בילינסון והשרון). אתר רשמי, אתר רשמי
צוות הרפואי מתמגן במחלקה יעודית לחולי קורונה במרכז הרפואי רבין/אתר רשמי, אתר רשמי

בשבוע האחרון, הגיעו מדי יום לישראל בממוצע בין 200-350 אזרחים זרים מסיבות שונות, בעוד ש-1,500 יצאו מגבולות המדינה, מרביתם אזרחים זרים שחזרו לארצם. נתונים אלו הועברו לידיעת משרד הבריאות, על מנת שיוכל להיערך מבחינת המעקב אחר התפשטות הנגיף ובהסברה נכונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully