וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוקד באירופה גבר על סין: מניין קורבנות הקורונה באיטליה עלה ל-3,405

19.3.2020 / 20:08

ארץ המגף עקפה לראשונה את מספר המתים במדינה בה החל להתפשט הווירוס, שם איבדו את חייהם 3,405 בני אדם. למרות שיפור קל במניין הקורבנות, איטליה שנמצאת בסגר כללי מתקשה במאבק נגד הנגיף

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

מניין הקורבנות מנגיף הקורונה באיטליה עלה היום (חמישי) ל-3,405, ומוקד ההתפרצות באירופה עקף לראשונה את מספר המתים במוקד ההתפרצות העולמי בסין. ביממה האחרונה נרשמו 427 מקרי מוות נוספים מהווירוס באיטליה, שיפור קל לעומת 475 אתמול. עם זאת, מספר החולים בסין גבוה משמעותית מהנתון המקביל באיטליה - 80,907 לעומת 41,035.

3,245 בני אדם מתו מהווירוס בסין מאז התגלה בשלהי השנה שעברה. התפשטות הקורונה באיטליה החלה בצפון המדינה ב-21 בפברואר.

סך החולים באיטליה זינק בתוך יממה ב-14.9%. לדברי הרשויות במדינה, זהו שיעור הגידול המהיר ביותר בשלושת הימים האחרונים. מבין כלל החולים עד כה, 4,400 החלימו לעומת 4,025 אתמול. כמו כן, מספר המאושפזים במצב קשה עלה ב-241.

טיפול בחולי קורונה בבית חולים בקרמונה שבצפון איטליה, 19 במרץ 2020. רויטרס
טיפול בחולי קורונה בבית חולים בקרמונה, איטליה/רויטרס

גורמים בכירים ומומחים סבורים כי מספר הנדבקים גבוה הרבה יותר, מאחר שהבדיקות מוגבלות רק עבור מי שפוקד את המרכזים הרפואיים. אוכלוסיית הקשישים הגדולה באיטליה, שנמצאת בסיכון מוגבר לחלות בקורונה, נחשבת גם היא לסיבה למניין המתים הגבוה.

"אנחנו עובדים במצב של לחץ ומתח גבוהים מאוד", סיפרה דניאלה קונפלונרי, אחות בבית חולים במילאנו. "לצערנו, אנחנו לא יכולים להכיל את המצב בלומברדיה. יש רמה גבוהה של הדבקה ואנחנו אפילו לא סופרים יותר את המתים".

כוחות צבא באיטליה מפנים גופות מברגמו בשל עומס קבורה, 19 במרץ 2020. רויטרס
כוחות צבא מפנים גופות באיטליה, היום/רויטרס

במהלך הלילה הצבא העביר גופות מברגמו, שמצאת צפונית למילאנו, לאור העומס על שירותי הקבורה. דובר הצבא אישר כי 15 משאיות ו-50 חיילים העבירו גופות למחוזות סמוכים, אחרי שמוקדם יותר הרשויות המקומיות ביקשו עזרו עם שריפת הגופות בשל עומס רב.

"תראו את החדשות שמגיעות מאיטליה ותתרשמו איך המצב נראה באמת", הוסיפה האחות. "אי אפשר לדמיין זאת".

העוצר צפוי להתרחב

בהמשך לעוצר שהוכרז במדינה, ממשלת איטליה שוקלת להרחיבו ולהגביל עוד יותר את יציאות האזרחים מהבתים. איטליה הייתה המדינה המערבית הראשונה שהטילה מגבלות תנועה חמורות לבלימת הנגיף, אולם כשבוע לאחר מכן, המחלה עדיין מתפשטת ובתי החולים בצפון על סף קריסה.

לוקה זאיה, מושל מחוז ונטו, השכן ללומברדיה, דרש מרומא לנקוט בצעדים מחמירים יותר כולל סגירה כל החנויות ביום ראשון. לדבריו, אם המגבלות לא יאושרו - הוא ישקול לאשרן באופן מקומי. "אני מקווה שבקרוב יגבילו יציאת תושבים בשביל הליכות ופעילויות גופניות", אמר. "אני מתנצל על כך, אבל החלופה היא טיפול נמרץ, אשפוז והדבקה".

בקצה אחר של המדינה, בסיציליה, הממשל המקומי אמר כי הצבא יוכל לסייע לממשלה לערוך בדיקות נקודתיות כדי להבטיח כי רק תושבים עם סיבות הכרחיות נמצאים מחוץ לבתים. המשטרה ברחבי איטליה עצרה יותר ממיליון אזרחים בשבוע האחרון והגישה תלונות ב-51 אלף מקרים. עיתון מקומי ציטט את ראש הממשלה ג'וזפה קונטה כשאמר כי הממשלה תאריך את מועד סיום תקנות החירום הנוגעות לסגירת בתי ספר ועסקים.

מאמת כושר מעבירה לתושבי רומא אימונים במרפסות ביתם לאחר החרפת הממשל להימנע מיציאה מהבתים לצורך התגוננות מנגיף הקורונה 19 בספטמבר 2020. רויטרס
מאמנת כושר מעבירה אימון לתושבים ברומא/רויטרס

התקנות הנוכחיות מנחות כי רוב החנויות נדרשות להישאר סגורות לפחות עד 25 במרץ, ובתי ספר עד 3 באפריל. עם זאת, קונטה לא אמר במשך כמה זמן מוסדות החינוך יישארו סגורים.

שרת החינוך לוסיה אזולינה אמרה כי בתי הספר ייפתחו מחדש רק כאשר תהיה "בטיחות מוחלטת", והוסיפה כי סיום שנת הלימודים תלויה בהצלחת השיעורים המקוונים בשבועות הבאים.

שליח על אופניים ברומא חובש מסכת פנים, בזמן שהתושבים באיטליה נמצאים בהסגר בשל התפשטות נגיף הקורונה. 10 במרץ, 2020. רויטרס
פגיעה כלכלית קשה. עסקים סגורים ברומא/רויטרס

ההדבקה ההמונית פוגעת באופן קשה גם בכלכלה באיטליה, שעוד לפני כן נמצאה על סף מיתון. משרד האוצר הכריז על חבילת סיוע בסך 25 מיליארד אירו לתמיכה בעסקים ועובדים. גורמים במדינה אף ציינו כי הם שוקלים להאריך את הערבויות על הלוואות בנקאיות כדי לסייע לעסקים שנפגעו מקריסת הביקושים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully