וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הקורונה: מספר דורשי העבודה חצה את רף חצי המיליון

21.3.2020 / 19:30

שירות התעסוקה עדכן כי כמות הנרשמים הגיעה ל-503,915 איש, כש-91% מהם דיווח כי הנו נמצא בחל"ת. חרף העלייה, ישנה האטה כללית בקצב הנרשמים ביממה. במקביל, האוצר וההסתדרות חתמו על הסכם קיבוצי המסדיר את תנאי העבודה של המגזר הציבורי בשעת חירום

צילום: רועי מסיקה, עריכה: אסף דרורי

כ-28 אלף ישראלים נוספים נרשמו כדורשי עבודה במהלך השבת - כך נמסר היום (שבת) משירות התעסוקה. בכך, עלה מספר דורשי העבודה בעקבות משבר הקורונה ל-503,915 בני אדם. עוד נמסר כי 91% מהנרשמים הוצאו לחופשה ללא תשלום.

במקביל, במהלך סוף השבוע האוצר וההסתדרות חתמו על הסכם קיבוצי המסדיר את תנאי העבודה של המגזר הציבורי בשעת חירום. במסגרת ההסכם, עליו חתמו הממונה על השכר והסכמי עבודה באוצר קובי בר נתן, ויו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, עובדים שאינם מוגדרים כחיוניים, ישהו בבתיהם על חשבון ימי החופשה שלהם.

ההסכם יחול על עובדי המדינה, הרשויות המקומיות, המועצות הדתיות, המוסד לביטוח לאומי, וגופים נוספים, והוא מבחין בין עובד חיוני כפי שנקבע על ידי מנהלו או על פי דין הנדרש להמשיך את עבודתו, לבין עובד רגיל שאינו מוגדר כחיוני והתבקש שלא להתייצב במקום עבודתו, אלא להישאר בביתו. "לנוכח הנסיבות החריגות שנוצרו, ביקשו הצדדים למצוא פתרונות לעובדים שנאסר עליהם להגיע לעבודה ואינם יכולים להמשיך לעבוד במתכונת עבודתם הרגילה", נכתב בהסכם.

המוסד לביטוח לאומי. ראובן קסטרו
רף החצי מיליון נחצה. סניף ביטוח לאומי/ראובן קסטרו

העלייה בכמות מבקשי העבודה מגיעה ברקע ההערכות במשרד האוצר כי משבר הקורונה צפוי להביא לצמיחה שלילית של 3% שתעמוד על 25 מיליארד שקלים, וכן הגרעון יגדל ב-1.2%. סכומים אלו מתווספים לעלות של 20 מיליארד שקלים שכבר ספג המשק, ולכן הסכום הכולל מגיע ל-45 מיליארד שקלים בירידה בתוצר הלאומי הגולמי. במשרד האוצר מעריכים כי במקרה של סגר כללי - הסכום אף יגיע ל-80 מיליארד שקלים.

במקביל, באוצר עובדים על מענק אבטלה חד פעמי לשכירים שהוצאו לחל"ת בסך מאות שקלים. "ננסה לבדוק לגבי תוספת בדמי האבטלה, ונדע בדיוק מהו אותו מענק שיינתן. הוא יהיה ככל הנראה חד פעמי", מסרו מוקדם יותר השבוע בכירים באוצר. "המשמעות היא תוספת בגובה של כמה מאות שקלים למקבלי האבטלה החדשים בחודש זה, אך הדבר דורש תיקון בחוק".

אי יציאה לרחובות - שמירה על מקומות העבודה

חרף הגבלות התנועה שהוטלו על ידי הרשויות בניסיון למנוע את התפשטות נגיף הקורונה - מאות אזרחים במרכז הארץ יצאו היום לטייל ברחובות, ולבלות בחופי הים ובפארקים העירוניים. זאת, בעוד מניין החולים בארץ עלה ל-883 בני אדם - 178 ביממה האחרונה, ולאחר שקשיש בן 88 שנדבק בנגיף מת אמש בבית החולים שערי צדק שבירושלים

מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד הזהיר ביום שלישי כי אם הציבור ימשיך לצאת לרחובות, לפארקים ולחופי הים - זה יגרום לפגיעה משמעותית במשק. "העובדה שהציבור לא מבין שהוא צריך להיות בבתים או בעבודה, ולא לצאת רק לדברים דחופים מהבית, תביא להחלטה על הסגר כללי", אמר באב"ד. "אם אתם רוצים לשמור על המשק ומקומות העבודה - אתם צריכים להיות בבית או בעבודה. כשאתם יוצאים מהבית, אתם משכנעים את ראש הממשלה ומשרד הבריאות להטיל סגר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully