וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מהיום: האכיפה תוגבר, יציאות לא חיוניות מהבתים ייאסרו

נוסח התקנות לשעת חירום שאושרו במהלך השבוע נכנס לתוקף. יציאה מהבתים תותר לצורך הצטיידות, פעילות גופנית עד שני משתתפים ויציאה למקומות עבודה חיוניים או אלו שעומדים בהנחיות. גם שווקים עירוניים ייסגרו. נתניהו דן באפשרות להחמיר את ההגבלות בעקבות הפרתן

צילום: רועי מסיקה, עריכה: אסף דרורי

תקנות החירום להגבלת התנועה שאושרו על ידי הממשלה ביום חמישי האחרון, במסגרת המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, נכנסו לתוקף באופן רשמי החל מהבוקר (ראשון) בשעה 08:00, ובהן נכללים כמה שינויים מהמסמך שפורסם השבוע החולף. במסגרת השינויים, צומצם ההיתר לקיום פעילות ספורטיבית והשווקים העירוניים נוספו לרשימת בתי העסק שחייבים להיסגר, לא כולל שווקים סיטונאיים.

טרם פרסום המסמך הרשמי, ראש הממשלה בנימין נתניהו דן אמש בצורך להחמיר את ההגבלות כדי לצמצם את היציאה מהבתים. זאת, לאחר שמאות אזרחים במרכז הארץ יצאו לטייל ברחובות, וכן לבלות בחופי הים ובפארקים העירוניים - חרף הנחיות משרד הבריאות נגד התקהלות.

בעקבות האירועים, גורם במשטרה אמר לוואלה! NEWS כי האכיפה בערים תוגבר. "המשטרה מעלה רמת כוננות ותפעל בכוחות מתוגברים. יהיו עוד יותר שוטרים ברחובות ממה שראינו בסוף השבוע, שיטפלו בהתקהלויות ובאכיפה בבתי עסק", מסר הגורם.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הצהרתו בנושא נגיף הקורונה, משרד רה"מ, ירושלים 16 במרץ 2020. עמוס בן גרשום/לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
ידון בהחרפת המגבלות. נתניהו בהצהרתו במשרד רה"מ/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום/לע"מ

מטרת התקנות, שתוקפן נקבע למשך שבעה ימים, היא צמצום מגעים של האוכלוסייה על מנת למנוע את התפשטות הנגיף. הן קובעות כי על הציבור לנהוג לפי הכללים הבאים: היציאה מן הבית תתאפשר רק במקרים מסוימים, כך שניתן לצאת אל מקום העבודה ובחזרה ממנו, לצאת לקנות מזון, תרופות ומוצרים בסיסיים או חיוניים אחרים.

כמו כן, ניתן לצאת לקבלת שירות רפואי, תרומות דם, הפגנות או הליך משפטי. במסגרת השינויים שנערכו מהמסמך הקודם, מותרת יציאה לפעילות ספורטיבית של עד שני אנשים, ככל הניתן קבועים, או של שני אנשים המתגוררים יחדיו. בכך, שונתה ההנחיה שנקבעה במסמך הקודם, שלפיה הותרה פעילות של עד חמישה אנשים. היציאה תתאפשר גם לזמן קצר לסביבה הקרובה של מקום המגורים.

בנוסף לכך, תתאפשר יציאה ממקום מגורים, של יחיד או של אנשים שגרים באותו מקום, לזמן קצר ובקרבת מקום המגורים. ניתן לצאת לטקס דתי, כולל חתונות או הלוויות ויציאה לתפילה של עד עשרה אנשים, תוך שמירה על מרחק של שני מטרים, וכן יציאה לצורך סיוע לאדם אחר שיש לו בעיה רפואית או קושי אחר הדורש תמיכה.

חוף ת"א, 21 במרץ 2020. אבשלום ששוני, פלאש 90
תושבים מטיילים בטיילת חוף הים בתל אביב, אתמול/פלאש 90, אבשלום ששוני

השוהים במרחב הציבורי ינהגו בהתאם לכללים הבאים: שמירה על מרחק של שני מטרים לפחות בין אדם לאדם, למעט בין אנשים הגרים באותו מקום. בנסיעה ברכב פרטי יהיו עד שני נוסעים באותו הרכב למעט, אנשים הגרים באותו מקום; עם זאת, התקנות לגבי נסיעות לא חלות במקום עבודה חיוני, ולא באחד משירותי ההובלה והמשלוח של מוצרים.

עוד נקבע כי כל השווקים ומרכזי המסחר, הבילוי והפנאי - סגורים. זאת, למעט מקום למכירת מזון, בית מרקחת, או חנות שעיקר עיסוקה מכירת מוצרי היגיינה המצוי בקניון או במתחם. חנות שלא תעמוד בהוראות משרד הבריאות - תיסגר באמצעות צו.

בנוסף לשווקים העירוניים שנוספו לצו, האיסור יחול גם על דיסקוטק, בר, פאב, אולם אירועים, מכון כושר, בריכת שחייה, פארק מים, גן חיות, ספארי, פינת חי, בית מרחץ, בית קולנוע, תיאטרון, ספרייה, מוזיאון ומוסד תרבות אחר. האיסור חל גם על פארק שעשועים, לונה פארק, עסק לטיפול לא רפואי בגוף האדם, מקום לעריכת מופעים וירידים, כלי שיט ציבורי, רכבל, שמורת טבע, גן לאומי ואתרי מורשת. בעלי עסקים שיפעילו את העסק או המתחם שלא כחוק צפויים לעמוד בפני מאסר של שישה חודשים, או קנס.

חוף ת"א, 21 במרץ 2020. אבשלום ששוני, פלאש 90
חוף הים בת"א, אתמול/פלאש 90, אבשלום ששוני

עם פרסום התמונות שבהן נראים אזרחים רבים מתקהלים בשדרות הראשיות ובגנים, במשרד הבריאות ביקשו מהתושבים שלא לצאת מהבתים, והזהירו מהחרפת האכיפה. "אל תצאו מהבית. הקפידו על ההנחיות של משרד הבריאות, אחרת נמצא את עצמנו בהתפרצות משמעותית", הזהיר מנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב. "אני מבקש מהציבור להישאר בבית, מי שיצא - נא לחזור הביתה". במשרד הבריאות העריכו כי במידה והציבור לא יענה להנחיות, לא יהיה מנוס מלהחמיר את הצעדים.

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט ברחבי הארץ, ומשרד הבריאות עדכן כי מניין החולים עלה ל-883 בני אדם - עלייה של 178 ביממה האחרונה. 15 מהחולים מוגדרים במצב קשה, 19 במצב בינוני ואילו 812 הנותרים במצב קל. מנגד, 36 מהם הבריאו מהנגיף. אמש נרשם הקורבן הראשון מהנגיף בישראל, אריה אבן בן ה-88 מירושלים, שמת בבית החולים שערי צדק בירושלים לאחר שחלה.

אנשים מטיילים בפארק הירקון בתל אביב על אף הנחיות משרד הבריאות. 21 במרץ 2020. ללא, אתר רשמי
אנשים מטיילים בפארק הירקון בתל אביב, אתמול/אתר רשמי, ללא

בעיריות תל אביב ורמת גן, שבהן תועדו התקהלויות רבות בשטחים הציבוריים, ביקשו בתקיפות מהתושבים שלא להפר את ההנחיות. "הפרות בוטות של הוראות החירום למניעת התפשטות הקורונה", כינה את הפעילות ראש העיר כרמל שאמה הכהן.

בתוך כך, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' נכנס לבידוד, לאחר שנפגש עם מי שאובחנה כנשאית נגיף הקורונה. השר מסר כי "יחד נעבור את התקופה המורכבת הזו. אמשיך לעבוד מהבית וללוות מרחוק את מאמצי הממשלה ומשרד הבריאות". גם סגן שר האוצר ח"כ איציק כהן (ש"ס) ייכנס לבידוד לאחר ששהה סמוך לחולה קורונה. בנוסף אליהם, מבין השרים וחברי הכנסת, נמצאים בבידוד לפי שעה: צחי הנגבי (הליכוד), אריה דרעי (ש"ס), משה אבוטבול (ש"ס), רם בן ברק (כחול לבן) ואלון שוסטר (כחול לבן).

(עדכון ראשון: 20:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully