וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל נכנסה לבידוד אחרי שהרופא שלה נדבק בקורונה

22.3.2020 / 20:12

קנצלרית גרמניה תיבדק בימים הקרובים כדי לבחון אם היא נדבקה בעצמה בווירוס. היא תמשיך לעבוד מביתה

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל נכנסה לבידוד אחרי שעודכנה כי רופא שנתן לה חיסון נגד דלקת ריאות נדבק בנגיף הקורונה - כך הודיע הערב (ראשון) דובר של הקנצלרית בת ה-65, שלדבריו היא עודכנה בנושא זמן קצר אחרי שהיא כינסה מסיבת עיתונאים שבה הכריזה על מגבלות חדשות שנועדו לבלום את התפשטות הווירוס. הדובר של הקנצלרית, שטפן זייברט, אמר כי היא תעבור "בדיקות שגרתיות" בימים הקרובים ותמשיך לעבוד מביתה בזמן הקרוב.

מספר המתים במדינה עלה בתשעה, ל-55, ומספר החולים העדכני הוא 18,610, יותר מ-1,948 מקרים בהשוואה ליום שבת. שיעור מקרי המוות בגרמניה נמוך מאוד ביחס למדינות אחרות בעולם, במיוחד איטליה, וזה מיוחס לבדיקות הרבות שהיא עורכת ולמספר הגדול של מיטות לטיפול נמרץ - 33 לכל מאה אלף אזרחים.

מוקדם יותר הודתה מרקל לאזרחים שנשמעים להוראות לריחוק חברתי, כשאמרה שחשוב להישאר במרחק של לפחות מטר וחצי זה מזה כדי לצמצם את הסיכוי להידבקות בווירוס, שמתפשט במהירות ברחבי אירופה.

אנגלה מרקל במהלך הצהרה לתקשורת בברלין בנשוא נגיף הקורונה 22 במרץ 2020. רויטרס
שיבחה את האזרחים. מרקל, הערב/רויטרס

היא הכירה במחיר הכלכלי והחברתי שגובה הסגר מהחברה, ואמרה כי "אני יודעת שהמשמעות היא הקרבה. אני נפעמת מהעובדה שרבים כל כך מצייתים לחוקים האלו. כך אנו מראים דאגה למבוגרים ולחולים, משום שהווירוס מסוכן במיוחד להם. בקצרה: אנו מצילים חיים כך".

מרקל אמרה כי הסגר משפיע משמעותית גם על חייה. "החיים שלי השתנו משמעותית גם כן והם מורכבים בעיקר משיחות טלפון ושיחות ועידה בווידאו", סיפרה הקנצלרית, שנמצאת בשלהי כהונתה הרביעית והאחרונה.

במסגרת הצעדים החדשים ייאסר על יותר משני אנשים להיפגש בציבור, אלא אם הם חיים באותו בית או מתכנסים לצורך עבודה. "המטרה היא לקנות זמן במאבק נגד הווירוס", אמרה מרקל, שציינה הסכם בין הממשל הפדרלי לבין מדינות המחוז. מסעדות יהיו פתוחות רק לטייקאוויי, בעוד שמקומות עבודה אחרים, כמו מספרות וסלוני יופי, ייסגרו. מדינות המחוז בגרמניה נקטו עד כה גישות שונות ביחס למאבק.

עוד בוואלה!

נתניהו: נציג תכנית סיוע כלכלית למשק בתוך יומיים

לכתבה המלאה

"עם מרחק בטוח, הסיכון להדבקה יורד כמעט לאפס", אמרה מרקל לכתבים. "בין מרחק של חצי מטר למרחק של מטר וחצי יש הבדל עצום". מיד לאחר מכן, נאמר לה שהרופא שלה אובחן חיובי לקוביד-19.

מרקל היא לא המנהיגה היחידה בעולם שנכנסת לבידוד או עוברת בדיקות מאז פרוץ המגיפה בסין בחודש דצמבר האחרון. גם ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו נאלץ לבודד את עצמו אחרי שאשתו נדבקה בנגיף, ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עבר בדיקות בעצמו שחזרו שליליות. בישראל, בדיקות דומות עברו ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין, ששבו שליליות.

בשנה שעברה תועדה מרקל רועדת באירועים ציבוריים כמה פעמים, מה שעורר חשש לגבי מצבה הבריאותי של המנהיגה הבולטת ביותר באירופה מאז תחילת כהונתה ב-2005.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully