וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: נציג תכנית סיוע כלכלית למשק בתוך יומיים

22.3.2020 / 15:40

במהלך התייעצות כלכלית בהשתתפות בכירים קרא ראש הממשלה להכנת מתווה לניהול המשק בעקבות משבר הקורונה. כמו כן, נתניהו דרש חבילה נוספת של הקלות משמעותיות, בהן סיוע לעצמאים, שכירים, עסקים ומשקי בית. רשות האכיפה הודיעה על הקפאת פעולות גבייה

צילום: דוברות עיריית חיפה, מאיה הורודניצ'אנו, כבאות והצלה מחוז חוף, בית החולים אסותא, בית החולים הדסה עין כרם, עריכה: עמית שמחה

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (ראשון) התייעצות כלכלית בהשתתפות שרי האוצר והכלכלה, ראש המל"ל, מנכ"לי משרדי ראש הממשלה והאוצר, ראש המועצה הלאומית לכלכלה וגורמים נוספים בעקבות משבר הקורונה. בדיון הנחה נתניהו כי על הצוות הכלכלי להגיש בתוך 48 שעות תכנית לניהול המשק וכן חבילה מעודכנת נוספת של הקלות רחבות ומשמעותיות, בהן סיוע לעצמאים, שכירים, עסקים ומשקי בית. תכניות מסוימות מחבילת הסיוע יובאו לאישור הכנסת.

ברשות האכיפה והגבייה הודיעו היום על שורה של הקלות בשל המשבר. שר המשפטים אמיר אוחנה הפעיל את תקנות סדרי הדין במצב חירום מיוחד, לפיהן לא ינקטו בהוצאה לפועל עיקולים, לרבות עיקולי בנקים ומשכורות, לא יבוצעו עיקולים בבתים ובבתי עסק, לא יתפסו כלי רכב, לא יפונו בתי מגורים ובתי עסק, לא יופעלו צווי הבאה ומאסר לחייבים, וכן לא יוטלו הגבלות על חייבים - עד ל-16 באפריל.

זאת, למעט במקרים דחופים, כגון תיקי מזונות, בכפוף להחלטה מפורשת של רשם ההוצאה לפועל. בנוסף, בתיאום עם שר האוצר משה כחלון, אוחנה הנחה את המרכז לגביית קנסות להקפיא את פעולות הגבייה נגד חייבים בשל מצב החירום. יחד עם זאת, אוחנה הנחה לאכוף את תשלום הקנסות על מפרי חובת הבידוד והוראות משרד הבריאות למניעת התפשטות הקורונה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בדיון כלכלי בנושא מגיפת הקורונה,5 במרץ 2020. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ובכירים בדיון כלכלי בנושא הקורונה/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

ההקלות הכלכליות מגיעות ברקע העלייה החדה במספר מבקשי העבודה בחודש האחרון, בשל צמצום פעילות המשק במסגרת המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. מתחילת חודש מרץ נרשמו בשירות התעסוקה 521,109 מובטלים - ושיעור האבטלה זינק ל-16.5%, לעומת 4% טרם פרוץ המשבר.

על פי נתוני שירות התעסוקה, בין הנרשמים החדשים 90% יצאו לחופשה ללא תשלום. כ-45% ממבקשי העבודה מתחת לגיל 34, ו-45% מהם מאזור המרכז ותל אביב.

שוק התקווה בסגירה למניעת התפשטות נגיף הקורונה, 22.3.2020. ראובן קסטרו
סגירת שוק התקווה בתל אביב, היום/ראובן קסטרו

מספר הנדבקים בקורונה בישראל עומד על 945, מתוכם 37 שהחלימו ושוחררו, ואחד שמת מהמחלה. מוקדם יותר היום, נכנסו לתוקף התקנות לשעת חירום, שנועדו לאכוף את הנחיות משרד הבריאות להגבלת יציאה אל המרחב הציבורי.

הקלות גם למעונות היום ולמשפחתונים

משרד העבודה והרווחה הודיע מוקדם יותר היום כי הורים לא ייאלצו לשלם למעונות היום ולמשפחתונים שבפיקוח, המושבתים בעקבות משבר הקורונה. על פי הודעת המשרד, לא יידרש מההורים תשלום עבור התקופה שבה לא התקיימה פעילות ולא יהיה בכך כדי לפגוע בזכויותיהם בעת החזרה לשגרה. כמו כן, נקבע כי הזיכוי לא יתבצע על חשבון המשרד - אלא המעונות הם שידרשו להחזיר את הכסף להורים.

באשר לגנים הפרטיים, במשרד העבודה והרווחה אומרים כי האחרונים אינם נמצאים בתחום אחריותם, ולכן על ההורים שילדיהם לומדים בגנים פרטיים לפנות לרשות להגנת הצרכן כדי לקבל את התגמול על אי-השירות שקיבלו. בעקבות זאת, באיגוד הגנים הפרטיים זועמים על היעדר גוף מפקח שידון עמם על החשש מקריסתם האפשרית, בעקבות מצב שבו ההורים ידרשו את כספם בחזרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully