וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולי קורונה ראשונים בעזה; הרשות הטילה עוצר על הגדה למשך שבועיים

שני פלסטינים שהיו בפקיסטן הוכנסו לבידוד, ולפי הרשןיןץ הפ לא באו במגע עם התושבים. ארגוני בריאות וסיוע חוששים מהתפשטות מהירה של המגיפה ברצועה, לאור הצפיפות ומערכת הבריאות הירודה שלה. ברמאללה, קרא ראש הממשלה הפלסטיני לאזרחים להישאר בבתים

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

הרשויות בעזה אישרו היום (ראשון) שני מקרים ראשונים של חולי קורונה - פלסטינים שביקרו בפקיסטן והוכנסו לבידוד. בשל החשש מהתפשטות מהירה של המגיפה בשטחי הרצועה הצפופה והענייה, עם מערכת בריאות ירודה, ארגון הבריאות העולמי שלח נציגים מטעמו לטובת שיחות עם גורמי הבריאות המקומיים. ברמאללה, הרשויות הפלסטינית קראה לאזרחים להישאר בבתיהם למשך שבועיים.

משרד הפנים בעזה, שבשליטת חמאס, אמר כי שני החולים מוחזקים בבידוד מאז שובם לרצועה ביום חמישי, וכי הם לא באו במגע עם התושבים. לפי המשרד, השניים במצב יציב. התנועה לתוך עזה ומחוצה לה, שהייתה מוגבלת עוד בטרום ההתפרצות, הודקה מאז ההתפרצות. יותר מ-2,700 פלסטינים נוספים נמצאים בבידוד ביתי, רובם תושבים ששבו ממצרים.

בשבוע שעבר הזהיר ראש המשרד הפלסטיני בארגון הבריאות העולמי, ג'ראלד רוקנשאוב, כי המגבלות של ישראל והמתיחות הפוליטית בעזה הובילו להתדרדרות מערכת הבריאות ברצועה בעשור האחרון. לדבריו, בעזה יש 60 מיטות בלבד לטיפול נמרץ עבור שני מיליון תושבים, ולא כולן פעילות בשל מחסור בצוות.

אישה פלסטינית, לובשת מסיכה כאמצעי מניעה נגד נגיף הקורונה, בתוך מכונית עם חזרתה מחו"ל, במעבר גבול רפיח בדרום רצועת עזה - ה-8 למרץ 2020. רויטרס, רויטרס
חשש מאסון בקנה מידה נרחב. אישה פלסטינית עם מסיכה ברצועת עזה/רויטרס, רויטרס

בתגובה למגיפה, הודיעה ישראל על הגברת האספקה של ציוד רפואי לעזה, כולל מאות ערכות בדיקה, שהועברו בשבוע שעבר. הרשויות של חמאס פועלות במקביל לבנייה של עד אלף חדרי בידוד חדשים ליד מעבר רפיח עם מצרים.

מנהל לשכת עזה בסוכנות האו"ם לפליטים פלסטינים (אונר"א), מתיאס שמלה, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית בשבוע שעבר כי "זו אשליה לחשוב שאפשר לטפל בזה (במגיפה) במרחב סגור כמו זה".

לדבריו, "כל מה שאני שומע הוא שאם ההתפרצות תגיע להיקף שבו יש צורך ביותר מ-60 מיטות לטיפול נמרץ, זה יהיה קשהעוד ועלול להפוך לאסון בקנה מידה עצום".

לא ברור עוד אם ישראל תמשיך לאפשר לפלסטינים מעזה החולים בסרטן ובמחלות קשות אחרות לקבל טיפולים בישראל או בגדה, שגם היא מתמודדת עם התפרצות משלה.

(עדכון ראשון: 12:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully