וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הקורונה: הורים לא יידרשו לשלם על מעונות היום בפיקוח בתקופת ההשבתה

משרד העבודה הודיע שמעונות היום והמשפחותנים המפוקחים יידרשו להחזיר את הכסף עבור התקופה שבהם לא פעלו בעקבות המשבר. באשר לגנים הפרטיים, המשרד מסר שהם אינם בסמכותם ועל ההורים לפנות לרשות להגנת הצרכן. אוחנה מקל על החייבים בהוצאה לפועל, יוקפאו גם פעולות גבייה

צילום: דוברות עיריית חיפה, מאיה הורודניצ'אנו, כבאות והצלה מחוז חוף, בית החולים אסותא, בית החולים הדסה עין כרם, עריכה: עמית שמחה

משרד העבודה והרווחה הודיע היום (ראשון) כי הורים לא ייאלצו לשלם למעונות היום ולמשפחתונים שבפיקוח, המושבתים בעקבות משבר הקורונה. על פי הודעת המשרד, לא יידרש מההורים תשלום עבור התקופה שבה לא התקיימה פעילות ולא יהיה בכך כדי לפגוע בזכויותיהם בעת החזרה לשגרה. כמו כן, נקבע כי הזיכוי לא יתבצע על חשבון המשרד - אלא המעונות הם שידרשו להחזיר את הכסף להורים.

באשר לגנים הפרטיים, במשרד העבודה והרווחה אומרים כי האחרונים אינם נמצאים בתחום אחריותם, ולכן על ההורים שילדיהם לומדים בגנים פרטיים לפנות לרשות להגנת הצרכן כדי לקבל את התגמול על אי-השירות שקיבלו. בעקבות זאת, באיגוד הגנים הפרטיים זועמים על היעדר גוף מפקח שידון עמם על החשש מקריסתם האפשרית, בעקבות מצב שבו ההורים ידרשו את כספם בחזרה.

מעון אמונה, רחוב דוכיפת 8, נתניה. שלומי גבאי
מעון יום בנתניה, 2018/שלומי גבאי

בהודעה שהוציאו במשרד העבודה נמסר כי "הארגון המפעיל מחויב להחזיר להורים תשלום יחסי בגין הימים שבהם לא התקיימה פעילות במעונות היום ובמשפחתונים, ועל ההורים לפנות אליהם. צוותי המעונות שיוצאו לחופשה ללא תשלום על ידי מעסיקיהם יוכלו לבדוק את זכאותם לדמי אבטלה, בהתאם להוראות הביטוח הלאומי ושירות התעסוקה. מפעילי המשפחתונים יוכלו לבדוק את זכאותם מהמדינה לחבילת צעדים לשמירה על יציבות המשק, הפחתת עלויות לעסקים וסיוע מיוחד לעצמאיים בהתאם להנחיות משרד האוצר".

יניב בר אור, מהתאחדות המעונות הפרטיים בישראל, סיפר כי הארגון פנה בתחילת המשבר למשרד העבודה והרווחה כדי להבין את המשמעויות בנוגע לגנים הפרטיים, אך בהנחיות משרד הבריאות הם לא צוינו במפורש. "לא קיבלנו תשובות. אמרו לנו לפנות לשר הרווחה וחוזר חלילה, עד שנאמר לנו בצורה מאוד עדינה שכנראה שהסגר חל עלינו", טען בר אור. "הגננות פשוט קורסות עוד לפני שבוצע משא ומתן לגבי סיוע ממשרד האוצר. הורים מאיימים על הגננות ודורשים החזרים כבר מהיום הראשון, מבלי לאפשר לגננות להבין איפה הן נמצאות ומה היכולות הכלכליות שלהן, מה גבולות הגזרה. כל הדבר הזה נפל עליהן".

לדבריו, "אף אחד לא ציפה שהדבר הזה יגיע. מהרגע שהוא הגיע, יש מבול של דרישות להחזר כספים והגננות לא יודעות איך להתמודד עם זה. ההוצאות הקשיחות מתחילות בין 40 ל-60 אלף שקלים בחודש והן לא יודעות איך להתמודד עם המצב הזה".

עוד בוואלה!

התפשטות הקורונה: 945 חולים בישראל, 20 מהם במצב קשה

לכתבה המלאה

בעקבות משבר הקורונה: לא יבוצעו עיקולים בהוצאה לפועל

מאוחר יותר, הודיע שר המשפטים, אמיר אוחנה, על שורה של הקלות ברשות האכיפה והגבייה בשל משבר הקורונה. אוחנה הפעיל את תקנות סדרי הדין במצב חירום מיוחד, לפיהן לא ינקטו בהוצאה לפועל עיקולים, לרבות עיקולי בנקים ומשכורות, לא יבוצעו עיקולים בבתים ובבתי עסק, לא יתפסו כלי רכב, לא יפונו בתי מגורים ובתי עסק, לא יופעלו צווי הבאה ומאסר לחייבים, וכן לא יוטלו הגבלות על חייבים - עד ל-16 באפריל.

זאת, למעט במקרים דחופים, כגון תיקי מזונות, בכפוף להחלטה מפורשת של רשם ההוצאה לפועל. בנוסף, בתיאום עם שר האוצר משה כחלון, אוחנה הנחה את המרכז לגביית קנסות להקפיא את פעולות הגבייה כנגד חייבים בשל מצב החירום. יחד עם זאת, אוחנה הנחה לאכוף את תשלום הקנסות על מפרי חובת הבידוד והוראות משרד הבריאות למניעת התפשטות הקורונה.

מספר הנדבקים בקורונה בישראל עומד על 945, מתוכם 37 שהחלימו ושוחררו, ואחד אחד שמת מהמחלה. מוקדם יותר היום, נכנסו לתוקף התקנות לשעת חירום, שנועדו לאכוף את הנחיות משרד הבריאות להגבלת יציאה אל המרחב הציבורי.

התקנות מחייבות כל אדם להישאר בביתו, למעט במקרים מיוחדים: יציאה לעבודה, רכישת מזון ותרופות או שירות חיוני אחר, קבלת טיפול רפואי ומתן תרומת דם, הפגנה, הליך משפטי והגעה לכנסת, טיפול במסגרת רווחה, פעילות ספורט במסגרת מצומצמת, יציאה להתאווררות לזמן קצר, יציאה לטובת טקס דתי, סיוע לאדם הזקוק לעזרה או צורך חיוני אחר.

כמו כן, נדרשת שמירה של שני מטרים בין אדם לאדם במרחב הציבורי, וכן נאסרה נסיעה של יותר משני אנשים ברכב, אלא אם מדובר באנשים הגרים באותו מקום, הסעה של עובד המועסק במקום עבודה חיוני או שיש צורך חיוני בנסיעה של יותר משניים.

(עדכון ראשון: 12:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully