וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות משבר הקורונה: שיעור האבטלה בישראל זינק ל-16.5%

22.3.2020 / 9:42

שיעור האבטלה עלה פי ארבעה לעומת 4% לפני פרוץ המשבר, לאחר ש-511,965 אנשים נרשמו באתר שירות התעסוקה מתחילת חודש מרץ. עם זאת, חלה האטה במספר דורשי העבודה החדשים: "עוד טרם מוקדם לדעת אם ניעצר כאן"

צילום: דוברות עיריית חיפה, מאיה הורודניצ'אנו, כבאות והצלה מחוז חוף, בית החולים אסותא, בית החולים הדסה עין כרם, עריכה: עמית שמחה

8,050 דורשי עבודה חדשים נרשמו באתר שירות התעסוקה החל מאתמול (שבת) בשעה 18:00 ועד היום ב-6:00 בבוקר. בכך, עלה מספר המצטרפים החל מתחילת חודש מרץ ל-511,965. בסך הכול, שיעור האבטלה עומד על 16.5%, זאת לעומת 4% לפני פרוץ משבר הקורונה.

בשירות התעסוקה ציינו כי מדובר בהאטה משמעותית נוספת במספר דורשי העבודה החדשים, זאת ככל הנראה משום שהגל הראשון של ענפי התיירות, המלונות, התעופה וההסעדה הגיע למיצוי. מהשירות נמסר כי "עוד טרם מוקדם לדעת אם ניעצר כאן מכיוון שאם ייכנסו מגזרים נוספים או ענפים נוספים, ייתכנו עוד גלים גדולים של נרשמים חדשים".

כוחות הכבאות בראשון לציון מחטאים את המרחב הציבורי לבלימת התפשטות הקורונה. 21 במרץ 2020. עיריית ראשון לציון, אתר רשמי
כוחות כיבוי ממוגנים בראשון לציון/אתר רשמי, עיריית ראשון לציון

במהלך סוף השבוע האוצר וההסתדרות חתמו על הסכם קיבוצי המסדיר את תנאי העבודה של המגזר הציבורי בשעת חירום. במסגרת ההסכם, שעליו חתמו הממונה על השכר והסכמי עבודה באוצר קובי בר נתן, ויו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, עובדים שאינם מוגדרים כחיוניים, ישהו בבתיהם על חשבון ימי החופשה שלהם.

ההסכם יחול על עובדי המדינה, הרשויות המקומיות, המועצות הדתיות, המוסד לביטוח לאומי, וגופים נוספים, והוא מבחין בין עובד חיוני כפי שנקבע על ידי מנהלו או על פי דין הנדרש להמשיך את עבודתו, לבין עובד רגיל שאינו מוגדר כחיוני והתבקש שלא להתייצב במקום עבודתו, אלא להישאר בביתו. "לנוכח הנסיבות החריגות שנוצרו, ביקשו הצדדים למצוא פתרונות לעובדים שנאסר עליהם להגיע לעבודה ואינם יכולים להמשיך לעבוד במתכונת עבודתם הרגילה", נכתב בהסכם.

עוד בוואלה!

התפשטות הקורונה: 945 חולים בישראל, שיעור האבטלה עלה ל-16.5%

לכתבה המלאה
המוסד לביטוח לאומי. ראובן קסטרו
סניף הביטוח הלאומי/ראובן קסטרו

העלייה בכמות מבקשי העבודה מגיעה ברקע ההערכות במשרד האוצר כי משבר הקורונה צפוי להביא לצמיחה שלילית של 3% שתעמוד על 25 מיליארד שקלים, וכן הגרעון יגדל ב-1.2%. סכומים אלו מתווספים לעלות של 20 מיליארד שקלים שכבר ספג המשק, ולכן הסכום הכולל מגיע ל-45 מיליארד שקלים בירידה בתוצר הלאומי הגולמי. במשרד האוצר מעריכים כי במקרה של סגר כללי - הסכום אף יגיע ל-80 מיליארד שקלים.

במקביל, באוצר עובדים על מענק אבטלה חד פעמי לשכירים שהוצאו לחל"ת בסך מאות שקלים. "ננסה לבדוק לגבי תוספת בדמי האבטלה, ונדע בדיוק מהו אותו מענק שיינתן. הוא יהיה ככל הנראה חד פעמי", מסרו מוקדם יותר השבוע בכירים באוצר. "המשמעות היא תוספת בגובה של כמה מאות שקלים למקבלי האבטלה החדשים בחודש זה, אך הדבר דורש תיקון בחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully