וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 עובדים בהדסה אובחנו בקורונה לאחר שהוחלט לבדוק את אנשי הצוות

24.3.2020 / 18:17

במרכז הרפואי שבירושלים החליטו לבדוק פרטנית את העובדים, מהם 134 אנשי צוות. אחרי שהמשנה למנכ"ל משרד הבריאות אמר כי הבדיקות הן "טעות חמורה", חלק מאנשי הצוות התגלו כנשאי הנגיף, ומנכ"ל הדסה טען: "המהלך מוכיח את עצמו"

צילום: דוברות הדסה, עריכה: אסף דרורי

שמונה מעובדי המרכז הרפואי הדסה בירושלים אובחנו כחולים בקורונה בבדיקה פרטנית שנערכה בבית החולים - כך נודע היום (שלישי) לוואלה! NEWS. הבדיקה, שהחלה היום בהוראת המנכ"ל פרופ' זאב רוטשטיין, נעשתה עד כה בקרב 134 אנשי צוות. בין המאובחנים - רופאים, אחיות ופנסיונרית של בית החולים. תוצאות הבדיקה מגיעות רקע הביקורת הקשה שהטיח המשנה למנכ"ל משרד הבריאות בפרופ' רוטשטיין - שלפיהן הוא "טעה טעות חמורה כשהחליט לבדוק את כל אנשי הצוות שלו".

בהדסה אמרו כי הבדיקה הפרטנית של אשי הצוות מגיעה במקביל למאות בדיקות שגרתיות של מבחנות המגיעות למעבדות בהדסה על ידי מד"א ומחדר המיון ומחלקות בית החולים השונות. עד כה נבדקו צוותי היחידות לטיפול נמרץ, טכנאי וצוותי חדרי ניתוח ומיון ומער ההנדסה. אחריהם צפויים לעבור את הבדיקה עוד מאות מהצוותים גם במיון, המחלקות הפנימיות ושאר העובדים.

רוטשטיין ציין כי שמונת הנשאים שנמצאו חיוביים לא ידעו שהם חולים מאחר שהם א-סימפטומטיים. כמו כן, שישה מהם מגיעים מהדסה הר צופים - שם אין חולי קורונה כלל. "כל אחד מהחיוביים בודד באופן מידי, ומתקיימת חקירה אפידמיולוגית בגינו, בסיומה יבודד כל מי שבא איתו במגע", אמר פרופ' מנכ"ל המרכז הרפואי, הכולל את בתי החולים עין כרם והר הצופים.

חיטוי בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, 22 במרץ 2020. דוברות כב"ה
חיטוי בבית החולים הדסה עין כרם/דוברות כב"ה

רוטשטיין הוסיף כי "המהלך לסיקור צוות הדסה מוכיח את עצמו וזוכה להתעניינות רבה מגורמים גדולים במשק, כולל בתי חולים אחרים. אנו נעביר בנוסף פיילוט במפעל חיוני ביטחוני בישראל כבר בימים הקרובים ונתרחב למפעלים נוספים בהמשך. רק כך יהיה ניתן לשחרר עובדים רבים בחזרה לעבודתם ולאושש את המשק".

עוד בוואלה!

תכנית משרד הבריאות למאבק בקורונה: מספר המרפאות שיאבחנו חולים יוכפל

לכתבה המלאה

דבריו מגיעים לאחר שהמשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, מתח מוקדם יותר ביקורת על ההחלטה לבדוק את אנשי הצוות. "אם אנחנו מתערבים יותר מדי בבתי חולים אז אומרים שאנחנו ריכוזיים מדי. החלטנו לפתוח את זה ולתת לבתי החולים לעשות את זה על דעת עצמם, וזו התוצאה של זה", אמר גרוטו, שאף הוסיף כי "נמצא את הדרך להגיב לזה".

"ההסבר הוא פשוט מאוד", המשיך. "אם אני בודק מאה רופאים ואחיות בהדסה ומצאתי שאף אחד מהם לא נדבק, יכול להיות שמחר אחד מהם יהיה חיובי ומדבק. אין לזה שום ערך, והן לא משקפות שום רגע חוץ מהרגע שנלקחו".

ברקע המחלוקת על הבדיקות הפרטניות לעובדים, מניין הקורבנות מהקורונה בארץ עלה לשלושה. אחד מהם, קשיש בן 87 שהיה דייר בבית האבות "נופים", מת בבית החולים הדסה עין כרם. בנוסף אליו, מתה היום גם תושבת בת ים בת 67 בבית החולים וולפסון, ובסוף השבוע מת קשיש נוסף בבית החולים שערי צדק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully