וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורבן שני מקורונה בישראל: מתה בת 67 שסבלה ממחלות רקע ונדבקה בנגיף

בבית החולים וולפסון נקבע מותה של מלכה קבע, תושבת בת ים, שפונתה אליו לאחר שחלתה בווירוס. היא אושפזה במחלקה לטיפול נמרץ, אולם שם מצבה הידרדר. נכדה טען כי היא נדבקה כשעזרה לאדם מבוגר לקום ממיטתו: "נלחמת עד הרגע האחרון, הייתה דוגמה לכל בן אדם"

צילום: משטרת ישראל, דובר צה"ל, בית החולים שערי צדק עריכה: אסף דרורי

אישה שחלתה בנגיף הקורונה מתה היום (שלישי) בבית החולים וולפסון שבחולון. החולה, מלכה קבע בת ה-67 מבת ים, סבלה ממחלת רקע קשה. היא שהתה בטיפול הנמרץ הכללי במצב קשה, עד שלבסוף הצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותה. היא הקורבן השני של הקורונה בישראל, אחרי מותו של קשיש מירושלים בסוף השבוע האחרון.

מבית החולים וולפסון נמסר כי "צוות הטיפול הנמרץ שלנו נלחם על חייה במסירות רבה, אך מצבה הידרדר, ולמרות טיפול אינטנסיבי היא נפטרה. אנו משתתפים בצערה של המשפחה. נמסרה להם הודעה בנושא וצוותי העבודה הסוציאלית שלנו בקשר עמם".

מלכה קבע מבת ים, נפטרה מקורונה. פייסבוק, צילום מסך
הקורבן השני של הקורונה בישראל. מלכה קבע/צילום מסך, פייסבוק

נכדה של מלכה ספד לה בפייסבוק וכתב: "סבתא שלי, סבתא יקרה שלי, אני לא יכול לתאר את כמות הכאב ואת כמות הדמעות שיש לי עכשיו. אני לא מאמין שאני כותב את זה עלייך בכלל. היית אישה חזקה, הלביאה של המשפחה, היית הכול בשבילנו. נלחמת עד הרגע האחרון שלך. אני אוהב אותך. גידלת אותי, האכלת, אותי, גרתי אצלך את היית הוכל בשבילי. הראית לי מה זו אישה לוחמת. דוגמה אישית לכל בן אדם באשר הוא. עכשיו אנחנו נהיה חזקים בשבילך".

לטענת הנכד, מלכה נדבקה בנגיף משום שעזרה לאדם זקן לקום מהמיטה בבית החולים, שבו אושפז סבו. "מה לא עשית בשביל אחרים?" כתב. "אני אוהב אותך כל כך וזה לא נקלט לי בשום צורה שהלכת ככה. אם רק הייתי יכול לחבק אותך פעם אחת אחרונה. אני רציתי לצאת מהבידוד ולבוא אלייך לבית חולים ולהיפרד ממך, אבל לא נתנו לי. למה העולם כזה אכזר?".

טיהור בית אבות אחוזת השיטה ביוקנעם 24 במרץ 2020. תיעוד מבצעי כבאות והצלה לישראל, אתר רשמי
קורבן שני לנגיף. טיהור בית אבות ביקנעם, היום/אתר רשמי, תיעוד מבצעי כבאות והצלה לישראל

ביום שישי מת אריה אבן, בן 88, לאחר שחלה בנגיף ואושפז בבית החולים שערי צדק בירושלים. הוא הובא בתחילת השבוע למנוחות בבית העלמין שמגר בעיר. אבן, תושב ירושלים, הותיר אחריו ארבעה ילדים, 18 נכדים ונין אחד, והיה דייר בבית האבות "נופים" בירושלים.

לפי נתוני משרד הבריאות, עד כה נדבקו 1,656 בני אדם בנגיף בישראל, בהם 31 במצב קשה ו-47 במצב בינוני. המשנה למנכ"ל המשרד איתמר גרוטו, שקיים היום תדרוך לעיתונאים, אמר כי "אין לנו עדיין התפרצות בלתי נשלטת. יש גידול במספר המקרים החדשים בכל יום, חלקו מוסבר על ידי העלייה בבדיקות, אבל אנחנו מאמינים שיש עלייה משמעותית בתחלואה".

במקביל, הממשלה בוחנת להחמיר את תקנות החירום למאבק בהתפשטות הקורונה, במסגרתן תופסק פעילות התחבורה הציבורית ותיאסר פתיחת חנויות שאינן מיועדות לממכר מזון ותרופות.

צוות רפואה מפנה אישה שפיתחה תסמינים לנגיף הקורנה לשערי צדק 27 בינואר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
יותר מ-1,600 חולים בישראל. אישה בעלת תסמינים לנגיף הקורונה מפונה לביה"ח שערי צדק/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

מוקדם יותר היום, ראש הממשלה בנימין נתניהו הטיל על משרד הביטחון ועל צה"ל את האחריות בטיפול האוכלוסייה המבוגרת בישראל. ההחלטה התקבלה אתמול בדיון שנערך בעניין הקורונה. לפיה, שר הביטחון, נפתלי בנט, יגבש תכנית לאומית בנושא, תוך מתן מענה לצרכי הזנה, צרכים רפואיים ושהות ממושכת בבידוד של קשישים ומבוגרים, בהם עריריים.

בנוסף לכך, בדיון סוכם כי צה"ל יפעל מול הרשויות המקומיות למיפוי אוכלוסיית הזקנים וצרכיהם השונים, יגביר את ההסברה לציבור, יתגבר את המוקדים הלוגיסטיים בנקודות השונות ועוד.

(עדכון ראשון: 15:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully