וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

300 רופאים בכירים: "מפוררים את הדמוקרטיה בחסות הקורונה"

24.3.2020 / 11:30

בעצומה עליה חתמו מאות אנשי רפואה ובכירים מבתי חולים ברחבי הארץ, הם קראו לנשיא המדינה "לעצור את גזל הדמוקרטיה בחסות מגיפת הקורונה". יוזמת המהלך, ד"ר יעל פארן, אמרה לוואלה! NEWS כי "בשום מדינה בעולם לא שיתקו את הפרלמנט, יש תהליכים מסוכנים לא פחות מהקורונה"

צילום: יואב איתיאל, עריכה: שאול אדם

300 רופאים, בהם מנהלי מחלקות ובכירים נוספים, פונים בעצומה לנשיא המדינה ראובן ריבלין בקריאה "לעצור את גזל הדמוקרטיה בחסות מגיפת הקורונה". בראיון עם וואלה! NEWS אמרה יוזמת העצומה, ד"ר יעל פארן, מומחית למחלות זיהומיות, כי לתחושתה משתמשים במשבר הקורונה על מנת לפגוע בעיקרון הפרדת הרשויות, וכי מדובר בתחילתה של הפיכה שלטונית. זאת, על רקע התנגדותו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לדיון על החלפתו.

"אנו, הרופאות והרופאים במערך הציבורי עובדים קשה בימים אלה, ועושים כל שביכולתנו כדי להתמודד עם מגיפת הקורונה הפוקדת את ישראל", נאמר במכתב עליו חתמו הרופאים, שפורסם אתמול (שני). "זוהי תקופה מאתגרת הדורשת מאתנו להשתמש בכל הידע ומאגר היכולות שצברנו בתקופת הלימודים ובשנות הניסיון המעשי הארוכות שמאחורינו. עם כל האתגר הניצב מולנו, ברור לנו שנוכל לו ונעבור את ימי המגיפה בעזרת נחישות האזרחים ונחישותנו. אך באותו זמן אנו שואלים את עצמינו - איך תיראה המדינה אחרי תום המשבר?".

"אנחנו מודאגים משיתוק מערכת המשפט, ושיתוק מכוון של פעולת הרשות המחוקקת", נכתב, ואולם מאז כתיבת העצומה כנסת ישראל חזרה לפעול, במתכונת התואמת את הנחיות משרד הבריאות. "יש להדגיש, באף אחת מהמדינות שנפגעו מהמגיפה, לא בסין ולא באיטליה, ולא באף אחת ממדינות העולם, לא שותקה פעילת הפרלמנט. אנו מאמינים שהתהליכים האלה חמורים ומסוכנים לא פחות ממגיפת הקורונה. אין דרך אחרת לומר זאת: אנו נמצאים במצב של התפוררות הדמוקרטיה".

היחידה המיוחדת לטיפול במצבי חירום בבית חולים שיבא תל השומר, 5 במרץ 2020. ראובן קסטרו
"מודאגים משיתוק המערכת". צוותי רפואה מיוחדים לטיפול בקורונה בשיבא/ראובן קסטרו

עוד צוין במכתב כי "כאשר בית המחוקקים מנסה להתכנס, להקים ועדות ולהצביע על יושב ראש, לא מדובר במחטף, לא מדובר בסכנה, מדובר בדמוקרטיה. ועל הדמוקרטיה הזאת כולנו חייבים לשמור. אנו מזועזעים מרוחות הגזענות הנושבות בקרב נבחרי הציבור שלנו ומהניסיון שלהם להוציא מחוץ למשחק הדמוקרטי ציבור שלם החי בקרבינו. אנשים שנפגעים כמונו מו המחלה ונושאים בנטל כמונו".

לדברי ד"ר פארן, "נראה שיש ניצול של משבר הקורונה הרפואי לצרכים פוליטיים. אני לא רואה את הקשר בין המחלה לזה שהכנסת לא התכנסה. לא באיטליה, ששם יש אסון הומניטרי, לא בסין - לא סגרו בשום מקום פרלמנט. עכשיו מחדשים את ועדות הכנסת, אבל הכל בטיפין טיפין. אנחנו מרגישים שבחסות הקורונה הדמוקרטיה מתפוררת. זה מאוד מדאיג אותנו".

היא הוסיפה כי "העובדה שיו"ר הכנסת לא מביא להצבעה במליאה כמו שנדרש ממנו, זה ניצול ציני של המצב. כבר מדובר בהפיכה שלטונית בישראל, גם בתקשורת הבינלאומית אומרים את זה. אנחנו נתעורר אחרי המשבר למדינה אחרת, לא דמוקרטית".

עוד בוואלה!

המאבק בקורונה: מספר החולים בישראל עלה ל-1,656, בהם 31 במצב קשה

לכתבה המלאה
משטרת ישראל ואגף פיקוח ואכיפה של משרד הבריאות ממשיכים בפעילות לאכיפת בידודי בית 23 במרץ 2020. דוברות משרד הבריאות, מערכת וואלה!
"איך תיראה המדינה אחרי תום המשבר?". כוחות משטרה ממגונים/מערכת וואלה!, דוברות משרד הבריאות

בהתייחס למסיבות העיתונאים שקיים עד כה ראש הממשלה בנימין נתניהו על מנת למסור לציבור את הצהרותיו, אמרה ד"ר פארן כי הן היו ניצול של המצב. "'אני, אני אני, אני מגן עליכם'. מה שמפחיד הוא שיש דעות שונות לניהול המגיפה, וחייבים במצב קשה כזה, שבו יש הרבה דעות, שתהיה אופוזיציה גם בתוך משרד הבריאות. צריכים להיות אנשים נוספים שעושים הערכה. ככה גם הכנסת, כדי שנראה שעושים את ההחלטות הנכונות ושלא יהיה משהו מוטה. אם הייתי צריכה למסור להם דבר מה, הייתי אומרת שאנחנו רופאים ושאנחנו נטפל במשבר - ושמה שחשוב זה איך המדינה תיראה אחריו. אני מאמינה שנוכל לו ושנעבור אותו ושנחזור לחיינו הרגילים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully