וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסימון ירוק לבריאים: ווהאן, העיר שבה פרצה הקורונה, שבה לחיים

אחרי חודשיים של סגר מוחלט, הרשויות בעיר שבמרכז סין מאפשרות למי שאינו חולה לצאת למרכולים תוך זיהוי מיוחד. בסימן נוסף לחזרה לשגרה במדינה, נרשמו פקקי תנועה בבייג'ינג, אולם החשש הוא מגל נוסף שיביאו עמם השבים מחו"ל

עריכה: שאול אדם

ווהאן, מוקד התפרצות נגיף הקורונה בסין, החלה להקל בסגר על אזרחיה, אחרי כחודשיים, בעוד שמדינות אחרות בעולם מחריפות את צעדי המנע לבלימת המגיפה.

קבוצה קטנה של תושבים בעיר יצאה אתמול (שני) ממתחמי המגורים שלהם, והלכה למרכולים וצעדה ברחובות לראשונה זה כמה שבועות. בסוף השבוע, רכבת ראשונה הגיעה לעיר ובה היו יותר מאלף פועלים, ששבו לעבוד בעיר ממקומות אחרים במחוז חוביי.

אתמול אמרו הרשויות המקומיות כי התושבים יוכלו לשוב לעבודה אם אין להם חום, ואם הם יוכלו להראות אסימון ירוק, המעיד על כך שהם לא חולים בווירוס, לצד תעודה מצד המעסיק שלהם. העיר אמורה להיפתח בהדרגה, והתחבורה הציבורית תתחדש גם כן.

תושבים בווהאן סיפרו כי רק מי שגר במתחמים שהוגדרו כנקיים מקורונה הורשו לצאת, וכי התושבים עדיין חוששים מלצאת לרחובות. "כולם מאוד זהירים", סיפרה איריס יאו, בת 40, שנמצאת בעיר בחודשיים האחרונים.

פועלים מסירים מחסומים מרחובות ווהאן, סין, 23 במרץ 2020. רויטרס
חוזרים בהדרגה לשגרה. פועלים מסירים מחסומים בווהאן, היום/רויטרס

ובעוד שמספר הנדבקים המקומיים בסין צנח באופן דרמטי בשבועות האחרונים, מספר החולים בקרב מי ששב למדינה מחו"ל ממשיך לעלות. היום נרשמו 39 חולים חדשים, כולם מקרים מיובאים, אחרי שאתמול הורתה הממשלה על הפניית כל הטיסות הבינלאומיות המיועדות לנחות בבייג'ינג לערים אחרים, שם ייערכו בדיקות לכל הנוסעים לפני שיורשו להמשיך לבירה. שנגחאי וגוואנג'זו אמרו שהן יחלו לבדוק את כל הנוסעים מהטיסות הבינלאומיות.

בסימן נוסף לכך שהחיים מתחילים לשוב לשגרה בסין, נרשמו פקקי תנועה בבייג'ינג בשעות הבוקר.

לפי הנתונים הרשמיים, יותר מ-81 אלף איש נדבקו בווירוס בסין, ו-3,270 איש מתו ממנו, אך בחודש האחרון המגיפה משתוללת באירופה ובארצות הברית. יותר מ-350 אלף איש נדבקו ברחבי העולם, ויותר מ-15 אלף מתו, יותר מ-6,000 מהם באיטליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully